مدل ها و کت واک – قسمت اول

در این مقاله از سری آموزش های عکاسی وب سایت نگاتیو استودیو به آموزش کت واک و مدلینگ اشاره میکنم که مطلب جذابی است و روز به روز هم طرفداران بیشتری پیدا میکند. این مقاله در 2 قسمت تنظیم و منتشر شده. در واقع پس از مدتی که از مبحث مد و فشن دور بودیم و بعد از مطلب جذابی با تیتر منم میتونم مدل بشم؟” که مدتی پیش براتون منتشر کرده بودیم و بسیار مورد استقبال دوستان واقع شد، به نظرم کمی بازگشت به این مبحث جذاب، میتواند تنوع خوبی چه برای دوستان علاقمند به مدلینگ و مد و همچنین  دوستان عکاس باشد.

 اصطلاح Catwalk کت واک در اصل از راه رفتن گربه گرفته شده زیرا که حرکت پاهای گربه و در عین حال احساس خرامیدنش از اولین تمرینات مدل ها از زمان شروع کت واک ها بوده است.

در واقع کت واک (Catwalk و یا Runway) به راه رفتن مدل بر روی سکو (Stage) برای نمایش دادن بهتر لباس ها و یا محصولات زینتی گفته میشود زیرا مسلما بهترین راه برای نمایش محصول بر روی بدن انسان میباشد.

بیش از 800 میلیون نتیجه جستجو در گوگل برای جمله “How to Walk Like a Model” یعنی “چگونه مثل یک مدل راه بروم؟” یافت میشود و این مسلما به این معنی است که تعداد بسیار زیادی از این مطالب در اینترنت وجود داره و در نتیجه پیدا کردن یک مطلب مناسب و  صحیح بین این همه مطالب متنوع واقعا کار سختیه. درست به همین خاطر مطلبی از سایت مجله “وگ” برترین مرجع و مجله مد جهان را برایتان انتخاب کرده ام که درباره بهترین مدل های کت واک دنیا از “کارلی کلوس” که یک مدل امروزیه تا “نائومی کمپبل” که یکی از سردمداران کت واک دنیاست برای شما حرف میزنه و میتونه بسیار جذاب و مفید باشه و برای دوستانی که به مدل شدن و کت واک علاقه دارن ایده هایی ارائه کنه.

بخوانید
7 نکته آموزش عکاسی مدلینگ و انتخاب صحیح عکس ها

1- شکارچی : Karlie Kloss “کارلی کلوس”

مدل ها و کت واک - نویسنده: فریبرز میرکبیری

اینکه “کارلی” برای “الکساندر ونگ” و یا “ویکتوریا سیکرت” کت واک بره هیچ اهمیتی نداره چون در هر صورت یکی از جذاب ترین و افسون کننده ترین کت واکر های دنیاست که داره مقابل شما روی استیج قدم میزنه. مدل راه رفتن او که به راه رفتن پلنگ معروفه تمام زیبایی اون رو تبدیل به قدرت و غرور میکنه و میشه گفت که راه رفتن اغوا گر او میتونه هر بیننده ای رو به سر گیجه بندازه.

2- خرامیدن : Naomi Campbell “نائومی کمپبل”

مدل ها و کت واک - نویسنده: فریبرز میرکبیری

فکر میکنم کمتر کسی در دنیا وجود دارد که اسم نائومی را نشنیده باشد و یا عکس ها و کت واک های بی مانندش را به خاطر نیاورد. بعد از گذشت تقریبا 30 سال از زمان ورود “نائومی” به صنعت فشن انگار هنوز هم هیچ چیز در او تغییری نکرده و این موضوع شامل کت واک بی نظیر او هم میشود. این راه رفتن طاووس وار و همراهی پهلو ها و دستها که گویی امضاء شخصی نائومیست هنوز هم در انتهای هر کت واک باعث واکنش تماشاچیان و تشویق یکپارچه عموم بیننده ها برای او میشود.

3-چرخش : Pat Cleveland “پت کلیولند”

مدل ها و کت واک - نویسنده: فریبرز میرکبیری

اگر بخواهیم به تئاتر در “کت واک” اشاره کنیم بدون شک “پت” اولین سوپر مدلیست که معنی کامل این ژانر را در دهه شصت و هفتاد و با راه رفتنی که در واقع ارتباطی نزدیک بین بازیگری برگرفته از تئاتر “برود وی” (Broadway*) و ترکیب آن با رقص فلامنکو بود را به وجود آورد. او سبک جدیدی را به دنیا نشان داد. پت با چرخش های زیبای خود  به همه فهماند که یک مدل فقط تصویر زیبا نیست و میتواند حرکتی ماندگار را نیز در تاریخ مد به وجود آورد.

بخوانید
منم میتونم مدل بشم؟! قسمت دوم

Broadway : محله ای در منهتن-نیویورک که در اینجا مقصود مجموعه 41 تاتری است که در این محل قرار دارد و در طی سالیان سال تبدیل به محلی برای مطرح کردن بهترین بازیگران دنیای سینما و تاتر شده است.

پ.ن: در صورت تمایل میتوانید کتاب نکات کلیدی مدلینگ و کت واک نوشته استاد فریبرز میرکبیری را نیز از فروشگاه نگاتیو استودیو دریافت نمایید.

امیدواریم که این مطلب از سری مقالات آموزش عکاسی و آموزش مدلینگ وب سایت نگاتیو استودیو برای شما موثر و جذاب بوده باشد. ادامه این مطلب به نام مدل ها و کت واک 2 را دنبال کنید و نظرات یا سوالات خود را درباره مد یا مدلینگ در بخش کامنت های همین مقاله مطرح کنید.

منبع www.vogue.com


کتاب الکترونیکی “ نکات کلیدی مدلینگ و کت واک ” نوشته استاد فریبرز میرکبیری که مجموعه ای  از نکات آموزشی کلیدی و تکنیکی مربوط به دنیای مدلینگ، مدل شدن و کت واک است را  دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

دانلود کتاب الکترونیکی نکات کلیدی مدلینگ و کت واک