استاد فریبرز میرکبیری

برندهای ایرانی از مدلینگ می‌ ترسند – بخش اول

وب سایت نگاتیو استودیو به مدیریت استاد فریبرز میرکبیری همواره میکوشد تا خدمات عکاسی حرفه ای در سبک های مختلف عکاسی را به صاحبان کسب و کار، برند های ایرانی و تولیدکنندگان در سراسر ایران ارائه دهد تا با داشتن عکس های جذاب به رونق و توسعه تجارت آنها کمک موثری شود. در این مقاله از سری مطالب آموزش مدلینگ و فشن ، به درج مصاحبه روزنامه فرصت امروز با فریبرز میرکبیری در زمینه استفاده از مدلینگ برای برند های ایرانی پرداخته ایم. این مطلب در سه بخش تنظیم و منتشر شده است.

می‌گویند این روزها هر فردی در ایران احساس خوش‌تیپی می‌کند، مدل می‌شود و در شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ای را برای خود راه می‌اندازد. این در حالی است که برخی برند‌های ایرانی نیز از این مدل‌ها در تبلیغات خود استفاده می‌کنند و این موضوع اتفاقا برای مخاطبان ایرانی که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، تازگی دارد.

برخی از کارشناسان حوزه مدلینگ و فشن بر این باور هستند که برند‌های ایرانی باید براساس استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی خود، مدل‌های تبلیغاتی را انتخاب کنند. اینکه برای انتخاب مدل‌های مناسب، برندهای ایرانی باید چه استراتژی‌ها و سازوکاری اتخاذ کنند، بهانه‌ای شد تا «فرصت امروز» سراغ فریبرز میرکبیری، مدرس و عکاس حرفه‌ای برندینگ و مد برود.

فریبرز میرکبیری - اولین سمینار تخصصی عکاسی مد و فشن در ایران

فریبرز میرکبیری – سخنران اولین سمینار تخصصی عکاسی مد و فشن در ایران

فریبرز میرکبیری در گفت‌وگو با «فرصت امروز» می‌گوید: اصطلاح مدلینگ در سطح بین‌المللی به‌عنوان کاری که یک مدل انجام می‌دهد، تلقی می‌شود و در واقع ژانر عکاسی‌ ای به نام عکاسی مدلینگ یا مدلینگ تبلیغاتی وجود ندارد و استفاده از واژه فشن و مد برای این موضوع بسیار کلی‌ و مناسب‌تر است. از طرفی در چند سال گذشته مقوله فشن اسلامی نیز بسیار مورد توجه جامعه ایرانی قرار گرفته است که می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

بخوانید
Franca Sozzani اسطوره فشن ایتالیا درگذشت

اتخاذ استراتژی مناسب در انتخاب مدل‌های تبلیغاتی و مدلینگ

میرکبیری خاطرنشان می‌کند: هر سازمان و برندی با توجه به نیاز خود تصمیماتی را درزمینه انتخاب مدل اتخاذ می‌کند که ممکن است این تصمیمات برای سازمان‌های دیگر مفید نباشد و حتی بعضا برای آنها مضر هم تلقی شود.

باتوجه به نوع و شرایط هر سازمان باید استراتژی مناسبی برای انتخاب مدل اتخاذ شود؛ به‌عنوان نمونه یک برند‌ لوازم ورزشی می‌تواند از ورزشکاران و افراد بدنساز به‌عنوان مدل استفاده کند، زیرا مدل‌ها باید از لحاظ فیزیکی و بدنی قابلیت ارائه یک محصول ورزشی را داشته باشند اما اگر قرار است برای برندی مثلا در حوزه لوازم‌خانگی مدلی انتخاب شود، شاید نیاز به مدلی که بدن ورزیده‌ای دارد، نباشد.

استراتژی هر شرکتی براساس گروه هدف سازمان اتخاذ می‌شود و باتوجه به این موضوع مدلی مناسب انتخاب می‌شود. این در حالی است که انتخاب مدل‌ها براساس استراتژی برند، ممکن است دست‌خوش تغییراتی نیز قرار گیرد.

ادامه مطلب و قسمت دوم از مقاله برندهای ایرانی از مدلینگ می‌ ترسند را در این لینک مطالعه نمائید.

منبع: روزنامه فرصت امروز


اگر میخواهید نکات کلیدی مدل شدن و مدلینگ و کت واک را یاد بگیرید و برای مدل شدن اقدام نمائید، توصیه میشود کتاب الکترونیکی نکات کلیدی مدلینگ و کت واک به تالیف استاد فریبرز میرکبیری را تهیه و مطالعه نمائید. همچنین میتوانید با مراجعه به دیگر مقالات آموزش مدلینگ در وبسایت نگاتیو استودیو از مقالات رایگان آموزشی در این زمینه بهره مند شوید.