بررسی یکی از صد عکس برتر تاریخ "دوویما و فیل ها" اثر ریچارد اودون

بررسی یکی از صد عکس برتر تاریخ “دوویما و فیل ها” اثر ریچارد اودون

در این مقاله از سری مقالات آموزش عکاسی وب سایت نگاتیو استودیو به معرفی یکی از صد عکس برتر تاریخ از نظر مجله تایمز به نام دوویما و فیل ها پرداخته ایم. بعد از مدت نسبتا طولانی تعطیلات نوروز تصمیم گرفتیم اولین مطلب سال جدید یکی از شاهکارهای تاریخ عکاسی و مد ، جزء صد عکس برتر تاریخ ، اثری از ” ریچارد اودون ” Richard Avedon باشه، کسی که تغییرات بسیاری رو در دنیای مد به وجود آورد و هنوز هم عکس های او جذاب و زیبا هستند و هر چشمی رو به خودشون جلب میکنند. وقتی که در سال 1955 “ریچارد اودون” برای مجله هارپرز بازار در سیرکی در پاریس این عکس را با همراهی مدل معروف “دوویما” Dovima گرفت، با وجود شهرت او به عنوان معروف ترین عکاس مد و همینطور مدل بسیار معروفش هیچ کس احتمال این را نمیداد که این عکس تبدیل به یک عکس ماندگار تاریخی شود.

دوویما یکی از آخرین مدل های کلاسیک دنیای مد بود زیرا تقریبا از سال 1950 به بعد تبدیل شدن دخترهای کوچه و بازار به مدل های عکاسی شروع شد و دنیای مد نیز با دامن زدن به این جریان باعث تقویت این قشر جدید مدل ها و  به مرور محو شدن مدل های کلاسیک و به اصطلاح perfect نسل قبل شد.

لباس بلند و زیبای “دیور” که اولین لباس طراحی شده برای “دیور” Dior توسط “ایو سن لورن” Yves Saint Laurent بود، لطافت و زیبایی دوویما در کنار فیل ها ، همراهی فیل ها و ایجاد حرکت در تصویر که در واقع تغییر بنیادینی در دنیای مد آن زمان به وجود آورد، همه این موارد با همراهی دوویما آخرین فشن آیکون دنیای کلاسیک قدیم و ایجاد این تصویر توسط معروف ترین عکاس مد دنیا همه با هم باعث ایجاد عکسی شد که در نهایت تبدیل به یکی از صد عکس برتر تاریخ از نظر مجله تایم شده است.

بخوانید
تقویم پیرلی و تاثیر آن در دنیای مد

بررسی یکی از صد عکس برتر تاریخ "دوویما و فیل ها" اثر ریچارد اودون

Richard Avedon, Dovima with Elephants – evening dress by Dior Cirque Hiver-paris August-1955


نظرات و پیشنهادات خود درباره این عکس را میتوانید در بخش دیدگاهها با ما و دیگر کاربران مقالات آموزش عکاسی وب سایت نگاتیو استودیو به اشتراک بگذارید.