حالا چی بپوشم؟ راهنمای انتخاب لباس مناسب

حالا چی بپوشم؟ راهنمای انتخاب لباس مناسب

در این مقاله از سری مطالب آموزش مد و مدلینگ و فشن ، به مبحث جذاب نحوه انتخاب لباس مناسب پرداخته ایم. همچنین به معرفی اجمالی استایلیست و نقش آن در انتخاب لباس مناسب برای موقعیتهای مختلف پرداخته ایم. ( حالا چی بپوشم ) ، جمله ای که توی ایران کم کم تبدیل به یه جور جک شده که البته  جمله درستی هم هست چون در واقع نشون دهنده یکی از عمده ترین مشکلات خانوم ها و البته گاهی آقایونه. در زندگی یه زمانی میرسه که دونه دونه لباس هات رو از توی کمد میکشی بیرون اما نمیدونی کدوم رو برای اون موقعیت خاص (که میتونه یه بیرون رفتن ساده دوستانه باشه و یا یک مهمونی بسیار مهم) انتخاب کنی. اینجور وقتا به رنگهای مختلف لباس ها که توی کمد لباست آویزونه نگاه میکنی، چند تاش رو میپوشی و آخر سر ناچار از اینکه باید بری و داره دیرت میشه یه لباس رو انتخاب میکنی و دل چرکین میزنی بیرون. عکس هات رو هم که نگاه میکنی رد پایی از یه نوع لباس پوشیدن که مخصوص خودته توش میبینی، و این چیزیه که خیلی از مواقع برات خسته کننده میشه.

گاهی اوقات برای خرید میری کل شهر رو میچرخی و آخر سر با یه لباس مشکی رنگ دیگه، مثل همیشه بر میگردی خونه (پیش خودت هم میگی مشکی رنگ شیکیه خب) و یا کلا نمیتونی چیزی که میخواستی رو پیدا کنی. بعضی وقتا هم با ذهنیت اینکه فلان لباس رو توی یه تبلیغ دیدی میری و برای خودت میخریش، غافل از اینکه اون طرح لباس انگار فقط تو تن “Kendall Jenner” “کندال جنر” قشنگه و نه توی تن تو … گاهی نمیدونی لباسی که داری میخری چه رنگی باشه که بتونی با چیزهایی که داری ست کنی و مهم تر اینکه نمیدونی چه لباس هایی رو نخری چون کم کم دارن از مد خارج میشن.

بخوانید
برندهای ایرانی از مدلینگ می‌ ترسند - بخش سوم

عکاسی مدلینگ توسط فریبرز میرکبیری

عکاسی مدلینگ توسط فریبرز میرکبیری

استایلیست کیست؟

اینجور وقتا داشتن کسی که بتونه بهت راهنمایی بده خیلی نیازه، کسی که ترکیب رنگها رو خوب بشناسه، از مد دنیا مطلع باشه و از همه مهم تر بدونه توی کمد لباست چه چیزهایی داری و بهت بگه کیف و کفش جدیدی که میخوای بخری چی باشن که هر کدوم یه سازی برای خودشون نزنن و یا اشتباه متداول خیلی از آدما رو نکنی که لباس و کیف و کفش و … رو یه رنگ میگیرن که مثلا با هم ست باشن و یک رنگ “مونو تن” یا تک رنگ رو ایجاد کنی اونم فقط به این دلیل که  یه وقت اشتباهی تو ست کردن رنگ لباست نکنی.

یه راه حل خوب وجود داره که البته احتمالا تو ایران اسمش رو هم نشنیده باشید، Personal Stylist یا استایلیست کسی هست که به خونه شما میاد و کمد لباسهات رو میبینه، رنگ بندی هاش رو برات مرتب میکنه و توی خرید باهات همراه میشه و کمکت میکنه که رنگ و فرم هایی که انتخاب میکنی به اندام و روحیه تو بیشتر بخورن. کسی که دانش این کار رو داره، رنگها رو خوب میشناسه و با توصیه هاش نوع لباس پوشیدنت میتونه آروم آروم به طرز چشم گیری تغییر کنه.

توضیحات بیشتر در مورد استایلیست:

استایلیست فردی است که بر اساس دانش و خلاقیت خود ، سعی بر فراهم آورن استایلی برای شما دارد تا هم از نظر بصری و ظاهری جذابیت داشته باشد و هم از نظر روانی تاثیرگذار باشد . مثلا شخصی را تصور کنید که می خواهد در یک جلسه مهم کاری حضور پیدا کند و یک تاجر با حجم زیادی مشغله های مختلف است. انتخاب لباس و استایل مناسب برای چنین فردی بسیار با اهمیت میباشد تا بتواند در جلسات کاری خود تاثیرگذار باشد.

بخوانید
تقویم پیرلی و تاثیر آن در دنیای مد

مقاله چی بپوشم، گذری اجمالی بر مقوله انتخاب لباس مناسب و اصول مدلینگ و فشن شخصی بود که امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشید. با دنبال کردن مقالات آموزش عکاسی و آموزش مدلینگ وبسایت نگاتیو استودیو میتوانید به مطالب جدیدتر دسترسی پیدا نمائید. نگاتیو استودیو به جز ارائه خدمات عکاسی در سبک های مختلف مانند عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی، به ارائه آموزش مدلینگ و محصولات آموزشی در زمینه مد و فشن نیز میپردازد و با توجه به تخصص استاد فریبرز میرکبیری در زمینه عکاسی مدلینگ و کلا ژانر مد و فشن ، این امر میتواند یک فرصت ایده آل برای کلیه علاقمندان به این حوزه باشد.