کارگاه خلاقیت استاد فریبرز میرکبیری

کارگاه خلاقیت هنر توسط استاد فریبرز میرکبیری برگزار می شود

دغدغه هنر و انجام کارهای هنری یکی از چالش های همیشگی هنرمندان است با توجه به سیستم آموزشی که در اکثر دانشگاه های ایران انجام میشود و با توجه به خلا به وجود آمده در این سیستم آموزشی تصمیم بر این گرفتیم که اولین کارگاه خلاقیت با نام “هنر 5 دقیقه ای” را برگزار کنیم. این کارگاه که در 5 جلسه و از چهارشنبه هفته آینده در یوسف آباد تهران برگزار میشود تلاش دارد تا خلاقیت نهفته در ذهن شما را بیرون کشیده و باعث متفاوت دیدن در شما شود. متاسفانه با وجود چارچوب های بسیاری که در ذهن اکثر ما گذاشته شده رسیدن به یک نتیجه خلاقانه در آثارمان بسیار دشوار به نظر میرسد و این اتفاق در سالهای اخیر باعث به وجود آمدن کارهای کلیشه ای بسیاری در تمامی زمینه های هنر از جمله نقاشی و یا عکاسی و دیگر زمینه ها شده است، دلیل اصلی به وجود آمدن این کلاس نیز دقیقا  تمایل دانش آموزان و فارغ التحصیلان هنر به نیاز جهت شکستن برخی از این قواعد ذهنی بود.

کارگاه خلاقیت استاد فریبرز میرکبیری

در کارگاه خلاقیت هنر نقش من بیشتر از یک استاد نقش یک داور است که به هدایت و تصحیح و یا توصیه به دانش آموزان تاکید دارد. تلاش من ایجاد موقعیت های مختلف و استفاده از ابزارها و یا اتفاقات متفاوت است به طریقی که شما را وادار به فکر کردن به نحوه دیگر کند. از خصوصیات اصلی و جذاب این دوره نیز به خصوص به خاطر ماهیت این کلاس نوعی بداهه گری در ایجاد تمرینات و همچنین هدایت و آموزش در کلاس است که خود این نحوه برگزاری نیز یک چالش شخصی برای من به عنوان استاد و داور این کلاس ایجاد خواهد کرد.

بخوانید
نهمین کنفرانس بین المللی برند

در کلاس “هنر پنج دقیقه ای” شما هر جلسه با نمونه کارهای اساتید هنر مدرن  دنیا و ایران آشنا شده و راه های جدید و متفاوتی را برای خلق یک اثر هنری خواهید یافت.

نکته مهم اینکه در این کلاس قرار است به شما شوک وارد شود و سنگ بنای این کلاس بر اساس ایجاد شرایطی است که شما را با اتفاقات مختلف و همچنین با ترس هایتان روبرو کند و شما مجبور به خارج شدن از نقطه امن خود خواهید شد.

چگونه در پنج دقیقه هنرمند شویم

هزینه این کلاس 5 جلسه ای 400 هزار تومان است و هر هفته روز چهارشنبه برگزار میشود. در صورت تمایل با ما تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام ما دایرکت ارسال کنید. 7 روز دیگر اولین جلسه برگزاری این کلاس است.

بخشی از جلسه معارفه برگزار شده با تعدادی از دانشجویان را در فایل زیر بشنوید: (بر روی لینک زیر کلیک نمائید)

پخش فایل صوتی جلسه معارفه کارگاه خلاقیت هنر

11 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.