۱۰ نکته که پیش از شرکت در تست مدلینگ و کستینگ ها باید بدانید

هنگامی که به عنوان یک مدل جدید یا به اصطلاح “نیو فیس” “New Face” کار خود را در صنعت مدلینگ آغاز می‌کنید، ‌اولین قدم، انتخاب نوع لباس برای پذیرفته شدن در مصاحبه اولیه و تست مدلینگ است. درست همانند دیگر صنایع، در صنعت مد نیز قوانین و استانداردهایی برای نوع پوشش وجود دارد که از مدل انتظار می‌رود آنها را بشناسد و رعایت کند. در تست های مدلینگ ، نمونه رزومه‌ شما خود شخص شما هستید. داشتن یک بوک و حتی کارت ویزیت ساده نیز میتواند نشان از حرفه ای برخورد کردن شما باشد که قبل از ترک مصاحبه مدلینگ باید آن را به مسئول مصحابه‌ تحویل دهید.

در این مطلب از سری مقالات آموزش مدلینگ وبسایت نگاتیو استودیو ، ۱۰ راهکار کلیدی و کاربردی به شما ارائه می‌کنیم که با بکارگیری آنها بتوانید برای مصاحبه و تست های مدلینگ بعدی خود از آنها استفاده کنید و به این ترتیب حرفه ای تر ظاهر شده و درصد موفقیت خود در تست مدلینگ را افزایش دهید:

۱. تمیز باشید

بهداشت شخصی بسیار مهم است و تقریبا ۹۹ درصد مدل‌ها به آن اهمیت زیادی می‌دهند. به ندرت می‌توان مدلی را دید که قبل از مصاحبه دوش نگرفته یا دئودورانت مصرف نکرده باشد. چنین چیزی به هیچ وجه در این صنعت پذیرفته شده نیست. همیشه با پوست، مو و ناخن تمیز وارد تست مدلینگ خود شوید. مشتریان به کوچکترین جزئیات شما توجه می‌کنند و نمی‌توان آنها را فریب داد. پس همیشه به بهداشت خود اهمیت دهید.

عکاسی مدلینگ توسط فریبرز میرکبیری

عکاسی مدلینگ توسط فریبرز میرکبیری – امارات متحده عربی، دبی


۲. استفاده از مرطوب کننده ها در تست مدلینگ مهم است.

محصولاتی را خریداری کنید که مناسب پوست شما باشند. اگر بودجه مالی شما محدود است، برندهایی را مانند سیمپل (Simple)، نیوا (Nivea) و ویتا کوکو کوکونات اویل (Vita Coco Coconut Oil) را انتخاب کنید. این برندها جزء بهترین محصولات مراقبت از پوست هستند که در هر جایی و با هزینه اندک می‌توانید آنها را پیدا کنید. پس بهانه ای برای استفاده نکردن از آنها ندارید. مرطوب کردن لب‌ هایتان را نیز فراموش نکنید. برای یک مدل چیزی بدتر از لب‌ های خشک و ترک خورده و پوست پوست شده نیست.

بخوانید
مدل ها و کت واک 1

۳. در تست مدلینگ به هیچ وجه آرایش نکنید!

برخلاف این تصور جا افتاده در ایران که آرایش بیشتر یعنی زیبایی بیشتر باید بدانید که این اصلا صحیح نیست و به خصوص در مدلینگ کاملا خلاف آن صدق میکند. به شو های کت واک به عنوان نمونه نگاه نکنید! شما اول نیاز به انتخاب شدن در این صنعت دارید و پس از آن است که بر اساس شرایط برند و یا طراحی صحنه آرایش شما نیز انتخاب میشود. مصاحبه کنندگان و مشتریان می‌خواهند که پوست شما را بدون پوشاندن عیب هایتان و هرگونه آرایش ببینند. سعی نکنید آنها را فریب دهید. آنها کوچک ترین آرایش روی صورت شما را تشخیص می‌دهند (حتی اگر به روی شما نیاورند). پس لطفی در حق خودتان بکنید و لوازم آرایشتان را در خانه بگذارید و با اعتماد به نفس خود را در کستینگ ها و تست های مدلینگ نشان دهید. در چنین مواقعی یک رژ لب ساده و ترجیحا بی رنگ یا کمرنگ کفایت میکند.

۴. حداقل ۸ ساعت بخوابید.

تنها بهانه خسته بودن برای مدل‌های حرفه‌ای یک چیز است؛ کار یا سفر کاری در روز قبل. خواب بهترین رژیم برای زیبایی شماست. پس حتما روز قبل از تست به اندازه کافی بخوابید و سر حال و با پوست براق و شاداب در محل حاضر شوید.

۵. در تست مدلینگ لباس زیر رنگ بدن بپوشید.

این نکته به خصوص بیشتر برای کستینگ ها و تست های مدلینگ خارج از ایران مناسب است اما بد نیست آنرا نیز بدانید.

همیشه لباس زیر رنگ بدن بپوشید زیرا خط انداختن و سایه زدن زیر لباس شما اصلا جذاب نیست. از رنگهای عجیب و غریب و جیغ به هیچ عنوان استفاده نکنید و هرگز لباس زیر حجیم و اسفنجی نپوشید. مشتریان میخواهند بدن طبیعی شما را در حالت واقعی ببینند و اغراق در برجستگی های بدنتان باعث تاثیر بر عکس میشود. پس بدنتان را به صورت مصنوعی برجسته نکنید. مدل‌های با پوست تیره تر نیز بهتر است دقت کنند و از برند هائی که لباس های زیر نزدیک تر به رنگ پوستشان دارد استفاده کنند.

بخوانید
تقویم پیرلی و تاثیر آن در دنیای مد

عکاسی فشن و مد - فریبرز میرکبیری

عکاسی مدلینگ توسط فریبرز میرکبیری – سبک فشن تلفیقی، اصفهان


۶. ساده باشید.

یک شلوار لی مشکی یا آبی تنگ یا لگ و یک تاپ و مانتو ساده بپوشید. تنها وقتی از لباس های رنگی استفاده کنید که حتما میدانید کدام رنگ ها بهتر با هم ست میشوند و به خصوص به شما می‌آیند، و این کار تنها با تجربه‌‌‌های متعدد و شرکت در تست های مدلینگ و دانستن  صحیح قوانین و بایدها و نبایدهای آن پیش می آید.

۷. در تست مدلینگ از جواهرات بزرگ استفاده نکنید.

حتی در صورتی که عاشق زیورآلات باشید، باید بدانید که این یک مصاحبه مدلینگ است و نه یک مهمانی شب! در تست مدلینگ کارگردان و مشتریان ترجیح می‌دهند حواسشان به جواهرات و یا گوشواره های بزرگ و زنجیرهای بلند شما پرت نشود و توجه و فوکوس آنها بیشتر بر خود شما باشد.

۸. در تست مدلینگ، کفش پاشنه بلند راحت بپوشید.

با اینکه نمایش‌ های مد و فشن معمولا با کفش‌های تخت شیک‌ تر است، اما شما باید در مصاحبه مدلینگ، کفش پاشنه بلند بپوشید، مگر اینکه از قبل به شما صریحا اعلام کنند که کفش پاشنه بلند نیاز نیست. پوشیدن کفش پاشنه بلند علاوه بر کشیدگی بیشتر در پاها و اندام شما با مصاحبه کننده نشان میدهد که روش راه رفتن شما با این کفش چگونه است زیرا که راه رفتن نیز یکی از مهم ترین اصول برای انتخاب یک مدل و همچنین کت واک میباشد.

عکاسی فشن و مد - فریبرز میرکبیری

عکاسی مدلینگ توسط فریبرز میرکبیری – میلان-ایتالیا


۹. همیشه بوک مدلینگ خود را همراه داشته باشید.

کارت ویزیت و کمپوزیت یا بوک مدلینگ، وسیله و ابزار شغل شما در مدلینگ و مدل شدن هستند. حتی اگر در مرخصی به سر می‌برید، باید تعدادی از عکسها و کارت‌های ویزیت خود را به همراه داشته باشید. زیرا شما نمی‌دانید قرار است با چه کسانی روبرو شوید. گاهی اوقات تنها یک اتفاق کوچک مسیرزندگی و کاری  شما را تغییر میدهد.

بخوانید
مدلینگ چیست و مدل شدن چه شرایطی دارد؟

۱۰. حتما سر وقت در محل تست مدلینگ حاضر شوید.

هر مصاحبه میزان حرفه‌ایی بودن شما را به مخاطب نشان می‌دهد. پس وقت شناس باشید  و سر وقت در محل مصاحبه حاضر شوید. اگر برای مصاحبه دیر کنید، احتمالا سر کارهای جدی دیگر نیز دیر حاضر خواهید شد و این اصلا برای مصاحبه کنندگان جذاب نیست.


یک توصیه ورزشی پیش از تست مدلینگ:

مدل‌ها هرگز نباید ۲ الی ۳ ساعت قبل از مصاحبه ورزش کنند. در صورت انجام چنین کاری ماهیچه‌ها حجیم می‌شوند و بدنشان بزرگ‌ تر از اندازه واقعی نمایش داده می‌شود و این اصلا برگ برنده ای شما در یک تست مدلینگ نیست.


امیدواریم با بکارگیری این 10 نکته کلیدی و کاربردی در تست مدلینگ بتوانید موفقیت بیشتری بدست آورده و زودتر به اهداف خود در این زمینه دست پیدا نمائید. فراموش نکنید که مطالعه و یادگیری در زمینه مدلینگ هر چقدر که بیشتر باشد میتواند تجربیات عملی را با کیفیت تر نموده و در نتیجه، راه رسیدن به موفقیت در این زمینه را کوتاه تر کند.

برای یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر درباره مدلینگ و کت واک به کتاب آموزش مدلینگ و کت واک در وبسایت نگاتیو استودیو مراجعه نمائید.

عکاسی فشن و مد - فریبرز میرکبیری

عکاسی مدلینگ توسط فریبرز میرکبیری – امارات متحده عربی، دبی