دوره آموزش عکاسی پایه

اهمیت زیاد انتخاب عکاس مناسب برای پروژه های عکاسی

همانطور که کاربران همیشگی و همراه وب سایت خدمات عکاسی نگاتیو استودیو مستحضر هستند، دوره های آموزش عکاسی و یا فروش محصولات عکاسی به عنوان تنها منبع ارائه اطلاعات تخصصی عکاسی در این مجموعه نیست و همواره تلاش ما بر این بوده که با درج مقالات رایگان آموزشی در زمینه عکاسی بتوانیم کمک موثری به علاقمندان به این حوزه نموده باشیم. در این مقاله در مورد انتخاب عکاس مناسب صحبت نموده ایم. گاهی اوقات بهترین وسیله برای رسیدن به عکس های خوب در واقع انتخاب عکاس مناسب، نه فقط انجام یک پروژه عکاسی با عکاس مورد نظر! همکاری طولانی مدت تر با شخص مورد نظر به او امکان درگیر شدن از لحاظ ذهنی را با شما، مجموعه تان و اهداف مورد نظرتان میدهد و گاهی این بهترین گزینه برای دست یافتن به نه فقط یک مجموعه عکس خوب بلکه تعدادی زیادی مجموعه عکس های خوب در مدت زمان طولانی تر میباشد. در نتیجه انتخاب عکاس مناسب کاری بسیار مهم است.

نمونه کارهای انجام شده توسط عکاسان خلاق برای برندهایی که قرارداد های چند ساله و طولانی مدت برای محتوی سازی داشته اند کم نیست که از این جمله میتوان به کارها بسیار عالی “اولیویرو توسکانی” برای برند بنتون در مدت 18 سال همکاری مداوم با این مجموعه اشاره کرد، اما این بار قصدم اشاره به نمونه متفاوتی است چه از لحاظ نوع کار و چه از لحاظ مشتری.

انتخاب عکاس مناسب و با تجربه

“ستتیمیو بندوزی” استاد ایتاایایی به نام در زمینه فشن که پیش از این نیز درباره او صحبت کرده بودیم و من (فریبرز میرکبیری) نیز افتخار حضور در کلاس های ایشان را داشته ام مینویسد:

بخوانید
نکات طلایی عکاسی از زبان بهترین استاد عکاسی ایتالیا

از سال 2010 تا به امروز هر سال یک بار به مناسبت تعطیلات آگوست و بار دیگر به مناسبت تعطیلات کریسمس ، 2 صفحه از روزنامه “کوریر دللا سرا” (پر تیراژ ترین روزنامه روز ایتالیا) را در اختیار من قرار میدهند تا این دو روزسال  را بر اساس تمایل خودم به تصویر بکشم و با خوانندگان روزنامه تقسیم کنم.

این موضوع تمام لحظه های سال من را به خود اختصاص میدهد و تبدیل به یک چالش بزرگ برای من شده تا بتوانم هر سال موضوع نویی ارائه دهم که هم مورد پسند بوده و هم خودم را راضی کند. هر سال فکر میکنم که امسال هیچ چیز جدیدی برای نشان دادن ندارم اما هر سال نیز موضوعی جدید و یا سبک روایتی نو به ذهنم میرسد و خوشبختانه همه چیز با موفقیت پیش میرود.

انتخاب عکس مناسب - نویسنده: استاد فریبرز میرکبیری

برای کریسمس امسال بعد از مدتها فکر کردن و ناراضی بودن از موضوع هایی که در ذهن داشتم کامنت یکی از خوانندگانم که اگر اشتباه نکنم یک راننده تاکسی اهل جنوا بود توجه ام را جلب کرد. گفته بود “جنوا دچار غمگینی دیوانه کننده ای شده، دیگر حتی ترافیک هم مثل قبل وجود نداره.” بعد از خواندن این جمله ناگهان به فکر رفتم که شلوغی و ترافیک که در حالت عادی جزء موارد منفی به حساب میان اینجا مثبت قلمداد شدن زیرا که نشان دهنده زنده بودن یک شهر هستن.به این طریق عکس های امسال روزنامه کوریرر دللا سرا شکل گرفتن.

لازم میدونم اضافه کنم که جنوا نزدیک کریسمس با هوای ابری تقریبا همیشگی اش و بادهای سردی که از دریا به سمت ساحل میوزند رو باید دید تا حس و حال این جمله رو درک کرد.

بخوانید
بهترین استاد عکاسی در ایران چه ویژگی هایی دارد؟

امیدواریم این مقاله نیز برای شما خوانندگان عزیز، مفید وارقع شده باشد. در این مطلب در مورد انتخاب عکاس مناسب صحبت کردیم. اما شاید شما علاقمند باشید در مورد بهترین استاد عکاسی و ویژگی های یک استاد عکاسی حرفه ای و خوب، اطلاعات بیشتری داشته باشید. بنابراین توصیه میکنیم مقاله ای که تحت عنوان ” بهترین استاد عکاسی در ایران چه ویژگی هایی دارد؟ ”  در مقالات آموزش عکاسی وب سایت نگاتیو استودیو منتشر شده را هم مطالعه فرمائید. میتوانید عنوان مقاله را در بخش جستجوی سایت وارد کنید تا مسقیما به این مطلب دست پیدا نمائید.


انتخاب عکاس مناسب و حرفه ای

انتخاب عکس مناسب - نویسنده: استاد فریبرز میرکبیری

انتخاب عکاس مناسب در رسانه Cultura

2 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.