فریبرز میرکبیری - بهترین استاد عکاسی در ایران

برندهای ایرانی از مدلینگ می‌ ترسند – بخش سوم

در این مطلب، ادامه قسمت دوم از مقاله برندهای ایرانی از مدلینگ می‌ ترسند را دنبال میکنیم. همانطور که از مطالعه قسمت های قبل این مطلب دریافتید، مصاحبه روزنامه فرصت امروز با فریبرز میرکبیری در زمینه مدلینگ و برندهای ایرانی محوریت این مقاله سه قسمتی بوده است. آموزش مدلینگ و مدل شدن و کت واک در قالب محصولات آموزشی مانند کتاب الکترونیکی و دی وی دی و همچنین آموزش عکاسی مدلینگ یا همان عکاسی مد از خدمات حرفه ای مورد ارائه در گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو میباشد.

فریبرز میرکبیری اظهار می‌کند: متاسفانه هر فردی در ایران احساس خوش‌تیپی می‌کند، به سمت مدلینگ متمایل میشود اما واقعیت موضوع این است که مدل شدن و مدلینگ یک شغل است و هر شغلی نیز به تخصص و تجربه کاری نیاز دارد. به‌ عنوان نمونه فردی که در شغل لوله‌ کشی مشغول به کار است باید آموزش ببیند و شاگردی کند تا بتواند طی سال‌ها یک لوله‌کش مناسب شود. هیچ فردی نمی‌تواند یک‌روزه مدل خوبی شود و مسلما مدلینگ و تبدیل به یک مدل خوب شدن نیاز به تجربه کسب کردن و دیدن و دیدن و باز هم دیدن نمونه‌های خوب دارد.

عکاسی تبلیغاتی - فریبرز میرکبیری

عکاسی مدلینگ از مجموعه “حس خوب زندگی” توسط فریبرز میرکبیری

البته به علاقه‌مندان این رشته توصیه می‌کنم که از رفتن و هزینه کردن در کلاس‌هایی که با عنوان مدلینگ برگزار می‌شوند خودداری کنند چون متاسفانه آموزش نادرست در این رشته تاثیرات مخربی در فضای کنونی ایران به‌جا گذاشته است. یک عکاس فشن، عکاس مدلینگ یا عکاس تبلیغاتی حرفه‌ای ، صرفا یک عکاس معمولی نیست. او باید بتواند به‌ جز نکات فنی و تکنیکی عکاسی ، سواد بصری کافی داشته باشد و از دنیای اطراف خود و اتفاقات مد یا برندها که هر روز در دنیا پیش می‌آیند مطلع باشد تا بتواند به برندهای مخاطب خود راهنمایی صحیح داده و نتیجه شایسته را برای آنها به ارمغان بیاورد.

بخوانید
اپلیکیشن طراحی لباس گوگل بر اساس شخصیت شما برایتان لباس طراحی میکند

در بسیاری از برند‌های معتبر دنیا، عکاس‌ ها نقش مدیر خلاقیت پروژه‌ ها را نیز بازی می‌کنند؛ این یعنی از لحاظ اطلاعات و تجربه به حدی رسیده‌اند که صلاحیت ‌چنین همکاری‌ هایی و دادن مشاوره‌ هایی در این زمینه را با برند‌های بزرگ داشته باشند. متاسفانه اکثر عکاس‌ های ایرانی، عکاس‌ های آتلیه‌ ای (یا به قول خودشان مدلینگ) هستند و مسلما عکاسی که به روش سنتی کار می‌کند و صرفا کار عکاسی مجالس می‌کند به‌ راحتی نمی‌تواند نیاز عکاسی فشن، مدلینگ یک برند را برآورده کند.

ترس برند‌های ایرانی از مدل‌ها و مدلینگ

این مدرس برندینگ و مد خاطرنشان می‌کند: تلفیق مدلینگ و برند در ایران زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و تنها برخی از برند‌های ایرانی هستند که عملکرد مثبتی را در این حوزه دارند. در حال حاضر معدود سازمان‌های ایرانی هستند که در زمینه فشن و استفاده از مدل‌ در شبکه‌های اجتماعی کارهایی را شروع کرده‌اند، به‌عنوان‌ مثال برند «درسا» شروع قابل قبولی را در این زمینه داشته است اما بسیاری دیگر از جمله برند نوین چرم تلاش‌هایی در این زمینه داشته که از کیفیت بالایی برخوردار نبوده است. از طرفی مقوله وارد کردن مدل در تبلیغات همواره با ترس‌هایی همراه بوده و بسیاری از برند‌ها می‌ترسند در استفاده از مدلینگ برای آنها مشکلاتی ایجاد شود و نتوانند از مدل‌ها در تبلیغات خود استفاده کنند.

این در حالی است که استفاده از مدلینگ تبلیغاتی به‌ خودی‌ خود مشکلاتی را برای برند‌های ایرانی ایجاد نمی‌کند، کافی است که مدل‌ها دارای پوشش مناسب و در چارچوب قوانین باشند. به‌عنوان نمونه مجموعه «حس خوب زندگی» که در حوزه زیبایی، استخر و سونا و… مشغول به کار است، از مدل‌های تبلیغاتی استفاده‌های مناسبی در راستای اهداف خود کرده و توانسته با هدف‌گذاری شبکه‌های اجتماعی خود مخاطبان زیادی را جذب کند.

بخوانید
7 نکته آموزش عکاسی مدلینگ و انتخاب صحیح عکس ها

عکاسی فشن و مد - فریبرز میرکبیری

عکاسی مدلینگ برای اولین بار در ایران در سبک فشن تلفیقی توسط فریبرز میرکبیری

فریبرز میرکبیری بیان می‌کند: فشن و عکاسی فشن بحث بسیار جذابی برای عموم مردم محسوب می‌شود و تصاویر مدل‌ها در شبکه‌های اجتماعی یا به‌ صورت کلی در تبلیغات برند‌ها می‌تواند احساسات مشتری را درگیر محصول کرده و باعث ایجاد احساسات نسبت به یک برند شود. از طرفی بسیاری از برند‌ها که در صنعت‌هایی به‌ جز مد و لباس نیز مشغول به کار هستند، می‌توانند از مدلینگ در تبلیغات خود استفاده کنند و اصولا هیچگونه محدودیتی برای خلاقیت وجود ندارد و باتوجه به حضور شبکه‌های اجتماعی فضای کنونی برای استفاده از مد و مدل‌های تبلیغاتی بسیار مناسب است؛ به‌عنوان‌ مثال در حال حاضر برند «پارکت و لمینت ‌آلدر» حتی باتوجه به متفاوت بودن زمینه کاری خود توانسته نمونه قابل‌ توجهی از این روش را به نمایش بگذارد.

منبع: روزنامه فرصت امروز


امیدواریم قسمت سوم و آخر از مطلب “برندهای ایرانی از مدلینگ می‌ ترسند” نیز برای شما کاربران گرامی وب سایت نگاتیو استودیو مثمر ثمر واقع شده باشد. امروزه مبحث مدلینگ، فشن و مدل شدن از جذابیت و محبوبیت ویژه ای در کشور ما برخوردار شده است و در مقابل، منابع آموزشی معتبر و جامع در این زمینه بسیار کم است. کتاب الکترونیکی نکات کلیدی مدلینگ و کت واک به تالیف استاد فریبرز میرکبیری میتواند اطلاعات بنیادی، کلیدی و کاربردی در این زمینه را به علاقمندان منتقل نماید. گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو در زمینه آموزش عکاسی مدلینگ نیز خدمات بسیار منحصر بفردی را به علاقمندان عکاسی ارائه میدهد که در قالب کلاس های آموزشی خصوصی و نیمه خصوصی توسط استاد فریبرز میرکبیری در تهران برگزار میشود. همچنین خدمات عکاسی مدلینگ و عکاسی فشن نیز به برندهای ایرانی توسط شخص استاد میرکبیری به صورت کاملا حرفه ای و منطبق بر استانداردها و متد روز جهانی ارائه میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید سوالات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات موجود در انتهای همین صفحه درج نمایئد و یا توسط راههای تماس موجود در صفحه ” تماس با ما ” اقدام نمائید.

بخوانید
مدل ها و کت واک 1

چ

54 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.