کاسی مدلینگ و 8 راهکار کلیدی برای انجام بهتر آن

عکاسی مدلینگ و 8 راهکار کلیدی برای انجام بهتر آن

به نظر بسیاری از عکاسان، عکاسی مدلینگ یا عکاسی مد یک رویای غیر ممکن است. سبک زندگی پر زرق و برق، حجم زیاد مخاطبان، عکس‌ های فوق‌العاده و درآمد بالا، برخی دلایلی هستند که باعث شده‌اند این حرفه پرطرفدار، دست نیافتنی به نظر برسد. مطمئنا موفقیت به آسانی به دست نمی‌آید اما با برنامه‌ریزی درست و با پیروی از راه های ارائه شده در این مطلب می‌توانید به رویای خود برای عکاسی مدلینگ یا عکاسی مد نزدیک‌ تر شوید. در این مقاله از سری مطالب آموزش عکاسی وبسایت نگاتیو استودیو به ارائه 8 راهکار کلیدی و کاربردی و بسیار مفید برای عکاسی مدلینگ یا عکاسی مد پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

آموزش عکاسی مدلینگ یا عکاسی مد

شاید عکاسان علاقه‌مند به این زمینه فکر کنند که عکاسی مدلینگ یا عکاسی مد فقط ترکیبی از تکنیک‌های خاص و فنی است اما در حقیقت عکاسی مد چیزی فراتر از صرفا گرفتن عکسی بی‌عیب و نقص است. برای گرفتن عکسی زیبا و جذاب باید موارد مشخصی را رعایت کرد که برخی از این موارد عبارتند از:

1.  مفاهیم مورد نظر خود را قبل از عکاسی واقعی آماده کنید.

در عکاسی مدلینگ برای عکاسی آماده باشید. الهام گرفتن مسئله‌ای نیست که شما هر زمان به آن احتیاج داشتید در دسترس شما قرار گیرد و معمولا به صورت ناگهانی به ذهنتان خطور می‌کند. در واقع، باید روی عناصری تمرکز کنید که شما را به آنچه که می‌خواهید می‌رسانند. بنابراین بهتر است مفاهیم خود را چند روز قبل از عکاسی واقعی آماده کنید. به کتاب‌های راهنما در زمینه نورپردازی، آرایش، ظاهر، مو، لوکیشن، ویرایش عکس و … مراجعه کنید و حتما قسمتی از وقت خود را به یادگیری جامع این اطلاعات اختصاص دهید.

از چه مدل‌ هایی می‌خواهید عکس بگیرید؟ زنان یا مردان ( مدل زن یا مدل مرد )؟ هدف شما از این عکاسی چیست یا در واقع هدف شما از عکاسی مدلینگ یا عکاسی مد چیست؟ هر کدام از ما عکاسان، ایده‌های خاص خود را داریم اما با این حال، با فکر کردن و تحلیل پی از انجام پروژه می‌توانید ایده‌های خود را بهتر تجزیه‌ و تحلیل کنید و با داشتن تصویری واضح از هدف خود، به آنچه که می‌ خواهید برسید.

بخوانید
پنجاه عکاس مد (مدلینگ) و فشن برتر معاصر

آموزش عکاسی مدلینک و 8 نکته طلائی آن

2.  از ایده‌های اطرافیانتان استفاده کنید.

عکاسی مد یا عکاسی مدلینگ کاری مشترک است. در حالی که هر کس در زمینه کاری خود به نوعی متخصص است. باید به یاد داشته باشید که شما ایده خود را در عکس به مخاطب منتقل می‌کنید. در تمام فرایند عکاسی به صورت خلاقانه شرکت کنید. سعی کنید از پیشنهاداتی که به بهبود عکس‌های شما کمک می‌کنند، استفاده کنید اما هرگز کنترل و سازماندهی عکس‌ های خود را از دست ندهید زیرا این امر باعث می‌شود نوعی ناهماهنگی در عکس‌هایتان ایجاد شود. مطمئنا کنترل و مدیریت عکاسی (از نوع لباس گرفته تا آرایش و ژست) کار ساده‌ای نیست اما یکی از مراحل مهمی است که حتما باید از قبل در مورد آن فکر کرده باشید. بنابراین،‌ داشتن آمادگی و برنامه‌ریزی قبل از عکاسی بسیار مهم است.

صحنه عکاسی را در ذهن خود مجسم کنید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید. سعی کنید همه جنبه‌ها را از لباس گرفته تا مدیریت صحنه در آرامش به صورتی جامع و یکپارچه برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب، همه افراد دخیل در پروسه عکاسی، از آنچه که شما می‌خواهید، اطلاع خواهند داشت.

3.  از آزمایش کردن هراس نداشته باشید.

در عکاسی مدلینگ برای رسیدن به ایده‌ای خلاقانه، به راحتی و با آزادی کامل عکس‌های آزمایشی بگیرید. صحنه را بررسی کنید و زاویه‌های مناسب را پیدا کنید. عکس‌های آزمایشی بگیرید تا بهترین گزینه را برای عکاسی انتخاب کنید.

مدیریت کردن مدل در هنگام عکاسی نیز برای گرفتن عکسی فوق‌العاده بسیار با اهمیت است. بعضی از مدل‌های خاص می‌توانند برای شما عکس‌هایی رویایی را رقم بزنند؛ این مدل‌ها به خوبی بر کار خود تسلط دارند و بدون هیچ همانگی پیچیده‌ای با خواسته عکاس مد هماهنگ هستند. اما ممکن است شما با چنین مدل‌هایی سر و کار نداشته باشید. در این صورت، مدل‌ها را مطابق با نظر و سلیقه خود هدایت و مدیریت کنید.

بخوانید
منم میتونم مدل بشم؟! قسمت دوم

کاسی مدلینگ و نکات کلیدی آن

4.  برای خود یک تیم عکاسی فوق‌العاده تشکیل دهید.

عکس‌ های جذاب و موفق، نتیجه همکاری و مشارکت یک تیم حرفه‌ای هستند. هرچه تیم شما بهتر و حرفه‌ای تر عمل کند، می‌توانید عکس‌ های جذاب‌تر و پیچیده‌تری بگیرید. از نظر بنجامین ون وانگ، عکاس و هنرمند کانادایی، داشتن تیمی متخصص بسیار حائز اهمیت است و این امر زمانی بیشتر احساس می‌شود که عکاسی روند پیچیده‌تر (مانند پروژه کشتی غرق شده) داشته باشد.

در عکاسی مدلینگ یا عکاسی مد مطمئنا، خیلی با عکس‌های زیر آب سر و کار نخواهید داشت اما این به آن معنا نیست که به تیمی لایق برای عکاسی نیاز ندارید.

کاسی مدلینگ و 8 راهکار کلیدی برای انجام بهتر آن

5.  با عکاسی در استودیو شروع کنید و سپس کار خود را گسترش دهید.

استودیوهای عکاسی مکانی ایده‌آل برای عکاسان مبتدی هستند زیرا عکاسان می‌توانند در این مکان نور و تنظیمات آن را بهتر کنترل کنند ئ تجربیات خود را افزایش دهند. محیط خود را بررسی کنید و قبل از عکاسی، تمامی نور و بازی سایه‌ها را امتحان کنید. برای اینکار بهتر است تنها به نور سنج دوربین خود اکتفا نکنید و از یک نورسنج حرفه ای مجزا نیز استفاده کنید. پس از فراگیری تمامی پیچ و خم‌ های عکاسی در استودیو، می‌توانید به محیط‌ های دیگر برای عکاسی بروید زیرا در این مرحله قادر هستید به جای تمرکز بر روی خود عکاسی، بر روی عناصر ضروری دیگر نیز مانند جهت تابش خورشید، ژستهای مدل، صحنه و بک گراند و … بهتر تمرکز کنید.

کاسی مدلینگ و 8 راهکار کلیدی برای انجام بهتر آن

6.  پس پردازش و CGI (ایجاد تصاویر کامپیوتری)

بعضی از عکاسان مانند Jean Yves Lemoigne، با اضافه کردن جلوه‌ های خاص به عکس‌ های خود، شکل تازه‌ ای به عکاسی مد داده‌ اند. او با استفاده از CGI نشان داد که عکس‌هایی که با جلوه‌ های ویژه گرفته می‌شوند، فقط مختص به فیلم‌ ها و سینما‌ نیستند. ادغام CGI در عکاسی مد ( عکاسی مدلینگ )، می‌تواند عکس‌ های شما را به خصوص زمانی که کاری مبتکرانه ارائه می‌کنید، متمایز کند. بسیاری از عکاسان دیگر نیز سعی کرده‌ اند با استفاده از CGI، عکس‌های ارزشمندی را به مجلات مد ارائه کنند. اثر Mike Campau یک نقطه شروع عالی است و شما می‌توانید از آن برای عکاسی الهام بگیرید.

بخوانید
عکاسی مد چیست؟

آموزش عکاسی مدلینگ

7.  همکاری سازنده داشته باشید.

بسیاری از عکاسان با تجربه، با داشتن همکاری سازنده، ایده‌های خود را بیشتر و بیشتر پیش میبرند. تبادل نظر با عکاسان حرفه‌ای به شما کمک میکند تا به سبکی متمایز و منحصر به فرد دست پیدا کنید. Pony Lott و Brett Seamans به حدی در زمینه عکاسی مدلینگ یا همان عکاسی مد با یکدیگر همکاری دارند که توانسته‌اند به دو تن از بهترین عکاسان نیویورک تبدیل شوند.

8.  در عکاسی مدلینگ جسور باشید.

شاید در ابتدای کار به سختی خود را باور کنید اما برای پیشرفت کردن و رسیدن به موفقیت باید به خودتان اطمینان داشته باشید. جسور باشید و قوانین عکاسی را به چالش بکشید و با ایجاد صحنه‌هایی منحصر به فرد برای پروژه‌های خاص عکس‌ های متمایزی بگیرید. از اشتباه کردن نترسید و بدون توجه به اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است در طول عکاسی رخ دهند، به عکس گرفتن ادامه دهید. اجازه دهید تا ذهن شما ایده‌ های خلاقانه تولید کنند. اما هرگز مغرور نشوید! غرور عامل اصلی سکون و یاد نگرفتن اکثر عکاسان در ایران است و باعث میشود که شما از این حرکت پر شتاب جا بمانید.

آموزش عکاسی مدلینگ یا عکاسی مد

اگر 8 راهکار و نکات کلیدی موجود در این مقاله را به کار بسته و استفاده نمائید مسلما میتوانید عکس های بهتری گرفته و لذت بیشتری از عکاسی مدلینگ ببرید. مطمئنا حرفه‌ای شدن در عکاسی مد کار آسانی نیست اما امکان‌پذیر است. این امر مستلزم افزایش مداوم مهارت‌های عکاسی و همینطور توجه به عناصر عکاسی است. پس به خودتان اطمینان کنید و با بهبود مهارت‌ های خود به پیشرفت در این زمینه ادامه دهید. شما میتوانید سوالات و نظرات خود در این زمینه را در بخش دیدگاهها با ما و دیگر کاربران وبسایت خدمات عکاسی نگاتیو استودیو به اشتراک بگذارید. جهت اطلاع از جدیدترین مطالب در زمینه آموزش عکاسی مدلینگ به بخش مقالات عکاسی در وبسایت سر بزنید.