کتاب الکترونیکی نکات کلیدی مدلینگ و کت واک

فشن بلاگر کیست و ویژگی های فشن بلاگر موفق چیست؟

اگر در دنیای مد، گذری داشته باشید حتما با واژه ی فشن بلاگر آشنایی دارید . اصولا بلاگر به افرادی می گویند که در زمینه ای خاص که درباره آن دانش و تجربه دارند در فضای مجازی همچون وب سایت، وبلاگ ها ، اینستاگرام ، کانال و … اقدام به انتشار محتوا می کند . به طور مثال در زمینه سفر ، در زمینه سلامت ، زیبایی ، ورزش ، مد و … فشن بلاگر در زمینه مد و پوشاک  و بسته به حوزه ای که علاقه و مهارت بیشتری دارد فعالیت می کند . آنها در صنعت مد تاثیر زیادی دارند به دلیل طرفداران بسیار زیادی که دارند می توانند جریان های جدیدی را راه اندازی کنند یا در مد شدن ترندها نقش پررنگی داشته باشند . برخی از برندها به جای استفاده از استایلیست ، عکاس ، میکاپ آرتیست و … یک فشن بلاگر استخدام می کنند تا خودش همه این کارها را برای آنها انجام دهد .

فشن بلاگر شدن به همین راحتی ها هم که فکر می کنید نیست و نیازمند صرف وقت و تلاش مستمر است اما نگران نباشید خیلی هم سخت نیست . در گام اول  باید هدف خود را انتخاب کنید . باید بدانید که هر پستی که میگذارید چه دلیلی دارد و چه خروجی را از آن می خواهید . بی دلیل پست گذاشتن مخاطبان شما را گمراه می کند. انتخاب هدف پست گذاری شما به عواملی همچون مهارت ، علاقه و البته روش کسب درآمدی که انتخاب کرده اید بستگی دارد . به طور مثال اگر لباس یک برند خاص را می خواهید تبلیغ کنید ، یا می خواهید از همکاری خود با یک برند صحبت کنید .

فریبرز میرکبیری - اولین سمینار تخصصی عکاسی مد و فشن در ایران

فریبرز میرکبیری – سخنران اولین سمینار تخصصی عکاسی مد و فشن در ایران

اگر چه شبکه های اجتماعی عکس محور و ویدیو محور مثل اینستاگرام و پینترست و یوتیوب سبب شده تا بخش قابل توجهی از فرآیند تولید محتوا و به اشتراک گذاری اطلاعات گسترده و رایگان دهکده جهانی به آسانی انجام شود، اما نباید فراموش کرد که همچنان، بخش اعظمی از مخاطبان اینترنت، از سایت ها برای دریافت اطلاعات مستند و مستدل استفاده می کنند و استناد به محتوای کانال ها و گروه ها و شبکه های اجتماعی، هیچ گاه جایگاه سایت های اطلاعاتی معتبر و موثق را نخواهد گرفت. یکی از روش های کارآفرینی دیجیتالی را میتوان در وبلاگ نویسی جستجو کرد که بستر خوبی برای به اشتراک گذاری اطلاعات و تولید محتوای هدفمند در موضوعات مختلف با روایت های داستانی هیجان انگیز برای طیف مختلفی از کاربران در سراسر جهان است.

بخوانید
برندهای ایرانی از مدلینگ می‌ ترسند - بخش اول

وبلاگ نویسی و بلاگرها، هم چنان بازوی قدرتمند تولید محتوا در اینترنت هستند و سال به سال به تعداد طرفداران وبلاگ نویس های مطرح به خصوص در عرصه فشن بلاگر (Fashion Blogger)، توریسم بلاگر (Tourism Blogger) و فود بلاگر (Food Blogger) افزوده می شود.

اما چرا وبلاگ نویسی طرفداران زیادی دارد؟ پاسخ روشن است. بخش قابل توجهی از مخاطبان اینترنت در شبکه های اجتماعی به دنبال موضوعاتی مثل: مد و لباس، استایل، طراحی لباس، مد روز، مقصدهای گردشگری، جاذبه های دیدنی، شیوه های سفر ارزان و لوکس، آشنایی با غذاها و شیوه پخت و پز و مشاوره های غذایی هستند. این ها موضوعات فوق العاده جذابی برای کاربران اینترنت است و بخش اعظمی از وقت آنها صرف لایک و فالو و کامنت نویسی روی محتویاتی می شود که در حوزه های ۳ گانه فوق الذکر به اشتراک گذاشته می شود.

فریبرز میرکبیری - اولین سمینار تخصصی عکاسی مد و فشن در ایران

فریبرز میرکبیری – آموزش عکاسی فشن در اولین سمینار تخصصی عکاسی مد و فشن در ایران


نکات تخصصی بیشتر را در کتاب الکترونیکی “ نکات کلیدی مدلینگ و کت واک ” که نتیجه تجارب سالها کار با مدلهای حرفه ای جهانی توسط استاد فریبرز میرکبیری است را دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

دانلود کتاب الکترونیکی نکات کلیدی مدلینگ و کت واک


در این بین، وبلاگ نویس ها  نقش مهمی دارند. همه اطلاعات را نمیشود در قالب عکس و ویدیو در شبکه های اجتماعی توضیح داد و نیاز به اکو سیستمی برای تشریح اطلاعات است. مخصوصا که میتوان از طریق ربات های فضول گوگل، در SEO تاثیرگذار  بود و به جذب مخاطبان پرداخت. وبلاگ نویسی در واقع همین نقش را ایفا می کند که به کاربران علاقمند فرصت می دهد تا روایت های خواندنی و شنیدنی بلاگرها از موضوعات گوناگون را در فضایی مجزا مشاهده کنند.

پس فشن بلاگر – Fashion Bloggers ، به چه کسی گفته میشود؟

فشن بلاگرها افرادی هستند که به دنیای مد، مدلینگ و فشن علاقمند بوده و ضمن اینکه در این زمینه دارای توانمندی هایی نیز هستند که با استفاده از رسانه های دیجیتال مانند وب سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی اطلاعاتی مانند طرح ها و برندهای جدید و استایل های متفاوت را در قالب عکس، فیلم یا متن با دیگران به اشتراک گذاشته و در معرض مباحثه قرار میدهند.

بخوانید
برندهای ایرانی از مدلینگ می‌ ترسند - بخش دوم

وبلاگ نویسان یا همان فشن بلاگر هائی که در زمینه مد و لباس فعالیت میکنند، یکی از پر مخاطب ترین حوزه های وبلاگ های موجود در جهان را در اختیار خود دارند. این فشن بلاگر ها به نسبت مقدار شهرت و محبوبیتی که در بین مخاطبان دارند از تاثیرگذارترین ها (Fashion Influencers) در بین مردم میباشند به همین دلیل طراحان مد و لباس برای تبلیغات محصولات خود از آنها استفاده میکنند تا با پیشنهاد دادن یک محصول یا به وجود آوردن یک استایل خاص بتوانند مردم را تشویق به تقلید از این فشن بلاگر ها نمایند.

یک فشن بلاگر اگر بتواند به شهرت زیادی دست پیدا نماید و مردم نظر او را قبول داشته باشند حتی ممکن است بتواند خط تولید برند یا محصولی متعلق به خود را راه اندازی نموده و در واقع برند خود را خلق نماید. نمونه های مختلفی از این چهره های با نفوذ در حوزه فشن و مد در دنیای دیجیتال وجود دارد که با یک جستجوی ساده میتوان آنها را پیدا کرد. بعضی از این فشن بلاگر های محبوب اقدام به ایجاد برند خود و راه اندازی خط تولید لباس نموده اند، بعضی از آنها چهره های روی جلد مجلات معروف و برخی دیگر کسب و کارهای میلیون دلاری در زمینه فشن و مد را هدایت میکنند که سر منشا اصلی تمام این فعالیتها از وبلاگ شخصی آنها سرچشمه میگیرد.

عکاسی فشن و مد - فریبرز میرکبیری

عکاسی فشن و مد توسط فریبرز میرکبیری – اولین پروژه فشن تلفیقی در ایران-اصفهان

بلاگر، بلاگ کردن، وبلاگ نویسی

در عصر جدید که دوران امپراطوری رسانه های دیجیتال محسوب میشود، تبلیغات و آگاهی  برای بسیاری از افراد راه جدیدی را به وجود آورده است، که یکی از رایج ترین آنها نوشتن یا اصطلاحاً “بلاگ کردن” است. بلاگرها افرادی هستند که ایده های نو و جذاب خود را درباره ی یک موضوع خاص و در قالب محتوای متنی،  ویدیویی و تصویری با استفاده از دنیای مجازی به مخاطبان خود به اشتراک می گذارند. آنها یا در حال آموزش هستند یا در حال اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران،  البته در بعضی موارد محصولات با کیفیت و کاربردی نیز به فروش میرسانند.

بخوانید
اپلیکیشن طراحی لباس گوگل بر اساس شخصیت شما برایتان لباس طراحی میکند

مهم نیست که بلاگر ها حتماً در زمینه ای که فعالیت مینمایند دارای تخصص یا تحصیلات آکادمیک باشند و یا صرفا با استفاده از شبکه های اجتماعی و پست کردن عکس بتوانند به معروفیت برسند. اما همه آنها از قوانینی مانند داشتن هدفی مشخص برای مخاطبان،  استفاده از یک لحن و بیان خاص و منحصر بفرد،  داشتن تصاویر با کیفیت، ارتباط دوستانه با مخاطبان و فعال بودن پیروی مینمایند.

تقریبا بیش از 10 سال است که از ظهور پدیده وبلاگ نویسی در زمینه مد و فشن یا به عبارت دیگر ” مُد نویسی ” میگذرد و پس از مدتها تلاش مداوم، اکنون فشن بلاگر ها یا همان وبلاگ نویسان مد و فشن به عنوان بخشی از تشکیلات و دنیای فشن، به رسمیت شناخته شده اند و توانسته اند تاثیر زیادی در این حوزه داشته باشند.

عکاسی فشن و مد - فریبرز میرکبیری

پروژه عکاسی فشن و مد توسط فریبرز میرکبیری – امارات متحده-دبی


یک نمونه از معروف ترین فشن بلاگر ها در جهان

Chiara Ferragni – کیارا فرانی

کیارا فرانی در لیست زنان تاثیرگذار یا Influencers ها در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام که در مجله فوربزForbes  سال 2018 منتشر شد با بیش از 16 میلیون فالوور رتبه اول را از آن خود نموده است. کیارا فرانی ، فشن بلاگر 32 ساله ایتالیایی دارای یک وبلاگ  به نام “The Blonde Salad”   است که در سال 2009 اقدام به راه اندازی آن نمود. علت محبوبیت کیارا فرانی استفاده از لباس ها و استایل های خاصی است که بدون تلاش و زمان زیاد آن ها را خلق مینماید. او جزو موفقترین ها فشن بلاگر ها در دنیای فشن و مد میباشد وتوانسته است اولین برند شخصی خود را در زمینه کیف و کفش در سال 2012 تولید نماید. کیارا فرانی علاوه بر افتتاح فروشگاه خود در میلان، فروشگاه آنلاینی به نام  theblondesalad  هم راه اندازی نموده است. برند مورد علاقه کیارا، برند ایتالیایی دیور است. او همچنین به عنوان سفیر جهانی برند Pantene  و چهره Amazon Fashion در اروپا نیز مشغول فعالیت میباشد.

کیارا فرانی - فشن بلاگر معروف ایتالیایی

کیارا فرانی – فشن بلاگر معروف ایتالیایی

کیارا فرانی - فشن بلاگر معروف ایتالیایی


دانلود کتاب الکترونیکی نکات کلیدی مدلینگ و کت واک