آموزش عکاسی صنعتی

در صورتی که تمایل دارید بتوانید از عکاسی درآمد کسب کنید و از دیدگاه شغلی و کسب و کار به مبحث عکاسی نگاه میکنید، پس از آموزش عکاسی صنعتی غافل نشوید! عکاسی صنعتی میتواند ابعاد گسترده ای داشته باشد که البته مبحثی کاملا تخصصی و حرفه ای بوده و در توان هر عکاسی نیست. در این سبک، پروژه ها میتواند شامل عکاسی از صنایع و کارخانجات، ماشین آلات، خط تولید، پالایشگاه ها و انواع فرآورده و تولیدات صنعتی یا محیط های کاری و پرسنل مربوطه و … باشد. لذا در صورتی که بخواهید به یادگیری عکاسی صنعتی بپردازید و آن را به صورت کامل و  حرفه ای یاد بگیرید به شرط داشتن تلاش، پتشکار و مداومت میتوانید از این سبک عکاسی به درآمد های خوبی برسید.

دنیای امروز، دنیای تبلیغات و رقابت های مختلف در عرصه تولید و خرید و فروش است و به همان نسبت در این رقابت های افزایشی، نقش تصاویر و عکاسی در نمایش هر چه بهتر و جذاب تر محصولات و خدمات عرضه کنندگان آن بیشتر و پررنگ تر میشود. پس تصاویری میتواند نقش خود را در این میان به خوبی بازی کرده و باعث جذب شدن هر چه بیشتر مخاطبان بشود که به صورت حرفه ای و اصولی گرفته شده باشد. در اینجا برای کلیه علاقمندان به این سبک از عکاسی، آموزش عکاسی صنعتی با کیفیت میتواند نقش حیاتی و حتی تعیین کننده در آینده شغل عکاسی آنها داشته باشد.

از آنجائیکه در ماهیت و بنیاد عکاسی صنعتی یکی از شاخص ترین اهدافی که دنبال میشود جذب کردن بیننده های آن عکس است، پس عکاسی صنعتی باید گاهی ویژگی های عکاسی تبلیغاتی را نیز داشته باشد و این مورد خود یکی از ظرافت ها و نکات حرفه ای مربوط به عکاسی صنعتی است. لذا کیفیت آموزش عکاسی صنعتی، تاثیر مستقیمی بر نتایج بعدی خواهد داشت. امکان دارد که عکاسی صنعتی در محیط های متفاوت و شرایط متفاوتی انجام شود لذا شناخت تکنیک ها و جزئیات متفاوت و متناسب با شرایط مختلف را نیز میطلبد. مثلا عکاسی از کارگران و مقامات یک سازمان یا شرکت تکنیکها و جزئیات مربوط به خود را دارد که برگرفته از تکنیک های مربوط به عکاسی پرتره است و یاعکاسی از ماشین آلات یک معدن در فضای باز بیابانیبا عکاسی استودیویی کاملا تفاوت دارد و یا تکنیکها و جزئیات عکاسی از محصولات تولیدی در خط تولید یک کارخانه با عکاسی از نمای بیرونی و کامل ساختمان و سوله آن کارخانه متفاوت خواهد بود.

پروژه عکاسی صنعتی - فریبرز میرکبیری

پروژه عکاسی صنعتی توسط فریبرز میرکبیری

آموزش عکاسی صنعتی اگر به صورت حرفه ای و صحیح انجام شود باعث میشود تا علاقمندان به آن بتوانند خصوصیات و زاویه های مختلف سوژه مورد نظر را به صورتی در چارچوب یک عکس بگنجانند و به نمایش در بیاورند که تصویر نهایی نشان دهنده مشخصات کامل سوژه عکس به بینندگان بود و بر روی مخاطب چنان تاثیر بگذارد که احساس شناخت محصول و جذب شدن به آن را برای بیننده ایجاد نماید. اگر در آموزش عکاسی صنعتی، تکنیکها و اصول ارائه شده بر اساس استاندارد های روز جهان عکاسی صنعتی نباشد و فرمول های منسوخ شده یا کاملا اشتباه به شما در این مسیر آموزش داده شود (که متاسفانه در حال حاضر در اکثر منابع آموزشی ایران به همین گونه است)، مطمئنا دانشجویان به مسیر اشتباه در عکاسی صنعتی وارد شده و هر چقدر هم که تلاش کنند نمیتوانند تصاویری کاملاحرفه ای و با کیفیت گرفته که مورد پسند مخاطبان نهائی و یا صاحبان کسب و کار که به عنوان مشتریان آنها هستند واقع نخواهد شد.

در نهایت خروجی کار، تبدیل به عکس هایی بی کیفیت با سبک های کلیشه ای در دنیای عکاسی صنعتی میشود و با کمی بررسی درخواهید یافت که اکثر عکس های صنعتی موجود در منابع مختلف که توسط عکاسان مختلف نیز گرفته شده اند در واقع انگار توسط یک نفر گرفته شده و استایل و سبکی کاملا تکراری و یکنواخت و بی روح دارند. شاید بپرسید که چطور ممکن است چنین باشد؟ جواب این است که پیروی کردن اکثر عکاسان ایران و علاقمندان به یادگیری عکاسی در ایران از منابعی قدیمی و یا افرادنه چندان حرفه ای و یا منابع آموزشی که با کمال تاسف آن منابع آموزشی نیز خود به صورت کپی از یکدیگر هستند و تجربیات و دانش و خلاقیت و بینش واقعی عکاسان یا مدرسان مربوطه نیست که باعث به وجود آمدن چنین ضعف بزرگی در دنیای خدمات عکاسی صنعتی و آموزش عکاسی صنعتی در کشور ما شده است.

جهت مشاهده برخی از نمونه کارهای عکاسی صنعتی فریبرز میرکبیری اینجا را کلیک نمائید تا به صفحه گالری عکس صنعتی مربوطه هدایت شوید.

عکاسی تبلیغاتی - فریبرز میرکبیری

پروژه عکاسی صنعتی از هواپیمائی معراج ایرلاین توسط فریبرز میرکبیری


آیا با شرکت در کلاس آموزش عکاسی صنعتی قابلیت حرفه ای شدن در این شاخه از عکاسی وجود دارد؟

دوره آموزشی عکاسی صنعتی استاد فریبرز میرکبیری به عنوان یک شروع قدرتمند و حرفه ای برای علاقمندان به این شاخه از عکاسی محسوب میگردد و یقینا با شرکت در این کلاس، میتوانید در مسیر حرفه ای شدن و کسب تجربیات مفید در زمینه عکاسی صنعتی قدم بردارید. همانطور که در بخش های مختلف وبسایت نگاتیو استودیو تاکید شده است، یادگیری عکاسی و حرفه ای شدن در عکاسی هم مانند هر تخصص دیگری نیازمند دانستن اصول و روشهای صحیح آن میباشد و البته در کنار تمرینات، پشتکار، مداومت و کسب تجربه به همراه گذر زمان تا بتوان به نتایج مطلوب و قابل قبولی رسید. یک مزیت بزرگ دوره آموزشی عکاسی صنعتی استاد فریبرز میرکبیری این است که تکنیکهای کاملا به روز و حرفه ای عکاسی صنعتی را در این کلاس آموزشی میتوانید یاد بگیرید و به جرات میتوان گفت که با جستجوهای پراکنده و آزمون و خطا یا شرکت در کلاسهای عکاسی صنعتی سنتی و متفرقه نخواهید توانست منابع آموزشی با کیفیت و معتبری که نتایج مطلوب در پی داشته باشد را پیدا نمائید.


نحوه برگزاری کلاس آموزش عکاسی صنعتی، طول دوره  و تعداد جلسات آن چگونه است؟

تعداد جلسات: 10 جلسه

مدت زمان هر جلسه: 3 ساعت

2 روز در هفته (با هماهنگی جهت زمانبندی استاد و دانشجویان)

در حال حاضر کلاس ها به صورت خصوصی و یا نیمه خصوصی (نهایتا 3 نفر) برگزار میشود اما در آینده نزدیک و در صورت استقبال کلاسهای عمومی نیز به خصوص جهت شهرستانهای مختلف برگزار خواهد شد.


برخی از عناوین آموزشی که در دوره آموزش عکاسی صنعتی ارائه میشود شامل موارد زیر است:

آشنایی با ابزارهای مورد نیاز

نقش عکس در دنیای صنعت

اصول و قواعد نورپردازی در عکاسی صنعتی

اهمیت و آشنایی با نرم افزارهای مرتبط عکاسی صنعتی

مروری بر عکاسی مواد غذایی

قواعد عکاسی از اشیاء شیشه ای و فلزی

اهمیت کانسپت در عکاسی صنعتی

طراحی استیج در عکاسی صنعتی

استفاده از پرسناژ در عکاسی صنعتی


هزینه کلاس آموزش عکاسی صنعتی چقدر است؟

تنها برای مدت زمان محدودی این دوره آموزشی با مبلغ 2 میلیون تومان (دو میلیون تومان) بابت 10 جلسه سه ساعته آموزش حرفه ای عکاسی صنعتی به صورت نیمه خصوصی ارائه میگردد.


ضمنا در کلاس آموزش عکاسی صنعتی که توسط گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو برگزار میشود، به جز آموزشهای کلیدی و کاربردی و با کیفیت، تجربیات ارزشمند استاد میرکبیری در حوزه عکاسی صنعتی نیز در اختیار دانشجویان عزیز قرار داده خواهد شد که همین یک مورد به تنهائی میتواند ارزش بسیار بالای مالی، زمانی و تخصصی داشته باشد به شکلی که در مسیر یادگیری عکاسی صنعتی بتوانند به صورت کاربردی و کاملا موثر، پیشرفت داشته باشند.


جهت ثبت نام آنلاین و شرکت در دوره های آموزشی بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به صفحه مربوطه هدایت شوید.

ثبت نام آنلاین در دوره آموزش عکاسی صنعتی


جهت دسترسی به منابع آموزشی بیشتر که توسط استاد فریبرز میرکبیری ارائه شده است، کتاب الکترونیکی مروری بر عکاسی صنعتی که یکی از  تالیفات ایشان  بوده و مجموعه نکات آموزشی کلیدی و کاربردی مربوط به دنیای عکاسی صنعتی را شامل شده است را میتوانید با کلیک بر روی لینک زیر دانلود و استفاده های بسیار مفیدی از آن داشته باشید. توضیحات بیشتر در مورد این کتاب الکترونیکی در صفحه مربوطه موجود اشت.

دانلود کتاب الکترونیکی مروری بر عکاسی صنعتی