عکاسی طلا و جواهر یکی از زیر بخش های بسیار تخصصی عکاسی تبلیغاتی است که روش عکاسی و نورپردازی و همچنین حساسیت بسیار متفاوتی را نسبت به دیگر روش های عکاسی میطلبد. عکاسی طلا و جواهر توسط عکاسان ایرانی متاسفانه بیشتر با تاکید بر نورپردازی و تکنیک های عکاسی انجام میشود و عموما عکس های طلا و جواهرات دیده شده در ژورنال های ایرانی بسیار کلاسیک و یکنواخت و متفاوت از نمونه ها مشابه خارجی هستند. تاکید بر زیبایی شناسی سوژه عکاسی و شناخت مفاهیم آن و استفاده از شکل ها و فرم طلا ها برای رسیدن به یک تصویر جذاب که علاوه بر نشان دادن سوژه بتواند احساسات دیگری را نیز به بیننده منتقل کند از المان های مهم نگاتیو استودیو در این روش عکاسی است.

شناخت خوب تکنیک های عکاسی و تکنیک های نورپردازی، اهمیت در جزئیات، خوب دیدن نور ها و سایه ها و همینطور انعکاس ها از موارد کلیدی در عکاسی طلا و جواهرات است. این کالاهای با ارزش، دقیقاً به خاطر اهمیت بسیار زیاد از لحاظ صنعتی و تبلیغاتی از سخت‌ترین موارد عکاسی نیز قلمداد می‌شود. طلا و جواهر به خاطر داشتن خصوصیت درخشندگی و براق بودن، خاصیت انعکاسی بسیار شدیدی دارد و درست همین خاطر نیز هرگونه اتفاقی که در اطراف آن می‌افتد را می‌توانند در تصویر نشان دهد. برای جلوگیری از یافتن هرگونه انعکاس عجیب و نا خواسته، نیاز به هدایت خوب نور و دیده قوی توسط شخص عکاس می باشد. به جز موارد تکنیکی و فنی عکاسی که یکی از اولین اصول کاری هر عکاس حرفه ای است، این روش از عکاسی نیازمند داشتن خلاقیت و دیدی متفاوت نسبت به دیگر سبک های عکاسی است. اتفاق نا خوبی که در بسیاری از موارد می افتد تسلط کافی و مطلوب به کنترل نور و شناختن کمپوزیسیون و ترکیب بندی است اما متاسفانه بخش خلاقانه تصویر سازی در آن توسط شخص عکاس توجهی نمی شود  این مهم یکی از برگ‌های برنده ما در نگاتیو استودیو است.

از آنجائیکه صنعت طلا و جواهرات یک شاخه کاملا لوکس بوده و جلوه های بصری و جذابیت طرح و ظاهر محصولات آن حرف اول در انتخاب و خرید و استفاده برای مشتریان را میزند، لذا عکاسی طلا و جواهر از جایگاه بالایی در زمینه فروش محصولات برخوردار است و متعاقبا کیفیت عکس هایی که از طلا و جواهرات گرفته میشود نیز میتواند در افزایش فروش و جذب مشتریان سرنوشت ساز باشد.

استاد فریبرز میرکبیری با توجه به تجارب بسیار ارزشمند داخلی و بین المللی و همچنین در اختیار داشتن دانش روز عکاسی بر اساس استانداردهای علمی روز عکاسی جهان و ترکیب این موارد با خلاقیت و دید متفاوت خود در اجرای پروژه های عکاسی، برای اولین بار در ایران توانسته اند تمایز ملموسی در زمینه عکاسی طلا و جواهر را پایه گذاری کرده و تعریفی نو از عکاسی طلا و جواهر در بازار ایران به وجود بیاورند.

نگاتیو استودیو‌ به سرپرستی استاد فریبرز میرکبیری خدمات عکاسی طلا و جواهر را با بالاترین کیفیت ارائه میدهد.‌ در این بخش برخی از نمونه کارهای عکاسی طلا و جواهر استاد فریبرز میرکبیری موجود است.