عکاسی مواد غذایی در سال های اخیر یکی از زمینه های روبه رشد در خدمات عکاسی است. عکاسی غذایی با وجود افزایش روز به روز تولیدات غذایی و به خصوص با اهمیت بسیار زیاد و نقش پررنگی که در بازار فروش به خود اختصاص میدهند یکی از تخصصی ترین زمینه های عکاسی و از سخت ترین انواع آن در خدمات عکاسی قلمداد میشود. “نگاتیو استودیو” با داشتن تجربه همکاری با برخی از بهترین اساتید عکاسی مواد غذایی در ایتالیا و بخصوص با داشتن افتخار همراهی استاد “مائوریتزیو لودی” عکاس مواد غذایی و پکیجینگ بسیار معروف ایتالیایی توانایی، ارائه یک کار خوب عکاسی در این زمینه خاص را دارا می باشد.

تحقیقات علمی ثابت کرده اند که یک عکس 80% بیش از کلام یا نوشته بر روی مخاطب تاثیر میگذارد.

این امر مهم در واقع به گویا بودن و کاربرد بسیار بالای تصاویر در تعامل با افراد اشاره میکند. از آنجائیکه صنعت مواد غذایی در بخش های مختلف با رشد زیاد همراه است و در دنیای دیجیتالی امروز، مشتریان نیازهای خود را با استفاده از وب سایتها و شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتالی بررسی و انتخاب میکنند، به همین دلیل عکاسی مواد غذایی نیز به یکی از زمینه های بسیار مهم و پرطرفدار در صنعت عکاسی و خدمات عکاسی تبدیل شده است.

همچنین عکاسی مواد غذایی به یکی از پتانسیل های مهم و موثر برای افزایش مشتریان و فروش رستوران ها و فست فودها به خصوص از طریق اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام و تلگرام تبدیل شده است. امروزه همه ما شاهد آن هستیم که یکی از تفریحات و و عادات بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی و وب سایتها ، جستجو و مشاهده و بررسی غذاهای رستورانها و فست فودهای مختلف میباشد و لذا یکی از اولین نکات موثر در انتخاب و ایجاد اشتیاق برای مشتریان به جهت سرو غذای مربوطه تاثیر مستقیمی است که عکس غذاها بر روی مخاطبان ایجاد میکنند. در واقع عکس خوب و با کیفیت میتواند میزان اشتیاق و جذابیت غذا را برای بیننده افزایش دهد.

در این بخش میتوانید برخی از نمونه کارهای عکاسی مواد غذایی استاد میرکبیری ارائه شده در گروه نگاتیو استودیو را مشاهده نمائید.