«رپرتاژ آگهی» (رپورتاژ آگهی) یا «مستند سازی تبلیغاتی» د واقع نوعی آگهی تجاری‌ است که از ساختار گزارش وار و روایت گونه بهره میبرد. تبلیغات از نوع رپرتاژ آگهی یا رپورتاژ آگهی یا مستند سازی تبلیغاتی مزایای منحصر به‌ فردی هم برای بیننده هم آگهی‌دهنده و هم منتشرکننده‌ی آگهی به‌همراه دارد. رپرتاژ آگهی‌ ها به نظر خوانندگان سرگرم‌ کننده و مفید و برای آگهی‌دهنده‌ها ابزاری قدرتمند به حساب می‌آیند. آگهی‌ دهنده‌ها با استفاده از رپورتاژ آگهی چهره ای جذاب و برجسته تر به کسب‌ و‌ کارشان میبخشند و به آن صفات انسانی بخشیده و خود را نسبت به رقبایشان متمایز میکنند.

امروزه استفاده از رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ آگهی در تبلیغات و معرفی کسب و کارها بسیار موثر و حتی ضروری شده است. بدیهی است که یکی از مهمترین بخش های یک رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ آگهی عکس های آن است. تصاویر در واقع نقش بسیار کلیدی و حتی نهایی در انتقال مفاهیم رپرتاژ آگهی به خواننده آن را ایفا کرده و عامل اساسی در جذب کردن و تشویق خواننده به ادامه و اتمام خواندن رپورتاژ آگهی مربوطه را دارند.

رپرتاژ آگهی‌ ها به نظر خوانندگان سرگرم‌ کننده و مفید و برای آگهی‌ دهنده‌ ها نیز ابزاری قدرتمند به حساب می‌آیند. آگهی‌دهنده‌ ها با استفاده از رپرتاژ آگهی چهره ای متفاوت به کسب‌ و‌ کارشان می‌بخشند، که آنها را از دیگران متمایز می‌کنند.

عکاسی رپرتاژ که از آن به عنوان عکاسی داستانی یا عکاسی مستند هم یاد میشود در واقع سبکی از عکاسی است که وقایع یا رویدادی خاص را ثبت و شکار کرده و در قالب یک داستان مصور به صورت هدفمند با پیام مشخصی نمایش میدهد.

عکاسی تبلیغاتی، عکاسی صنعتی و عکاسی فشن یا عکاسی مد  و یا حتی عکاسی عروسی نیز میتوانند به صورت عکاسی رپورتاژ ارائه شوند و با اهداف مشخصی در یک رپرتاژ آگهی گنجانده شود. عکاسی رپورتاژ یا عکاسی رپرتاژ اگر به صورت حرفه ای و خلاقانه انجام شود میتواند تاثیر بسزائی در شناساندن محصولات و خدمات شرکتها و سازمانها به مخاطبان و جذب آنها داشته باشد.

گروه نگاتیو استودیو به مدیریت استاد فریبرز میرکبیری، خدمات عکاسی رپورتاژ یا عکاسی رپرتاژ را منطبق بر اصول حرفه ای و به روز این شاخه از عکاسی و به صورت کاملا متمایز و خلاقانه ارائه میدهد. تجربیات بسیار ارزشمند استاد فریبرز میرکبیری در عکاسی رپورتاژ میتواند راهگشای جذب مخاطبان بیشتر برای صاحبان کسب و کار باشد.

با توجه به محدودیت فضا ناچار به انتخاب تعدادی عکس های تکی از مجموعه رپرتاژهای مختلف شدیم که در این بخش، برخی از نمونه کارهای عکاسی رپورتاژ، اثر استاد فریبرز میرکبیری را میتوانید ملاحظه فرمائید.