فوجی فیلم به دلیل حمله سایبری احتمالی سرورها را خاموش می کند

فوجی فیلم به دلیل حمله سایبری احتمالی سرورها را خاموش می کند

[ad_1]

شرکت فوجی فیلم ممکن است قربانی حمله باج افزار شده باشد. این شرکت می گوید که از خارج از شرکت در حال دستیابی به دسترسی غیر مجاز به سرور خود است و در حین بررسی سرورهای خود را تا حدی خاموش کرده است.

فوجی فیلم می گوید که دسترسی غیرمجاز در اول ژوئن سال 2021 انجام شده است و احتمال حمله باج افزار را بررسی می کند. این شرکت هنوز نگفته است كه این حمله موفقیت آمیز بوده و یا معتقد است كه اطلاعاتی دزدیده شده است.

این شرکت اطلاعیه زیر را به وب سایت خود ارسال کرده است:

شرکت FUJIFILM در حال انجام تحقیقات در مورد امکان دسترسی غیر مجاز به سرور خود از خارج از شرکت است. به عنوان بخشی از این تحقیق ، شبکه تا حدی بسته شده و از مکاتبات خارجی جدا شده است.

ما می خواهیم آنچه را که در حال حاضر می فهمیم و اقدامات انجام شده توسط شرکت را بیان کنیم. در اواخر عصر اول ژوئن 2021 ، ما از احتمال حمله باج افزار مطلع شدیم. در نتیجه ، ما اقداماتی را برای تعلیق کلیه سیستم های آسیب دیده با هماهنگی نهادهای مختلف جهانی خود انجام داده ایم.

در حال حاضر ما در تلاش هستیم تا میزان و مقیاس موضوع را مشخص کنیم. ما صمیمانه از مشتریان و شرکای تجاری خود به خاطر مشکلی که ایجاد کرده عذرخواهی می کنیم.

طبق گزارشی در رایانه، فوجی فیلم ماه گذشته به یک تروجان Qbot آلوده شده بود. این تروجان Qbot “یک تروجان بانکی ویندوز با ویژگی های کرم است که حداقل از سال 2009 فعال است و برای سرقت اطلاعات بانکی ، اطلاعات شخصی و داده های مالی استفاده می شود”.

مدیر عامل پیشرفته Intel ویتالی کرمز گفت رایانه. “از زمان آشفتگی زیرزمینی باج افزار ، گروه بدافزار Qbot در حال حاضر با گروه باج افزار REvil کار می کند. عفونت شبکه منتسب به QBot به طور خودکار منجر به خطرات مرتبط با حملات باج افزار در آینده می شود. “

REvil – مخفف Ransomware Evil – یک گروه معروف باج افزار است که در گذشته بسیاری از شرکت های مطرح را هدف قرار داده است. FBI اخیراً حمله اصلی به Meatpacker ایالات متحده JBS در REvil را نسبت داده است ، اگرچه این گروه مسئولیت هیچ یک از آنها را در زمان انتشار بر عهده نگرفته است. NPR خاطرنشان می کند که این امر غیر معمول نیست زیرا گروه های باج افزار هنگام مذاکره فعال با قربانیان و یا اگر قربانی باج خود را پرداخت می کند ، معمولاً در مورد حملات ارسال نمی کنند.

سال گذشته ، کانن مورد حمله باج افزار قرار گرفت که بیش از 10 ترابایت داده و ایمیل های داخلی درز کرده است. در حالی که این حمله بین 20 ژوئیه تا 6 آگوست انجام شده بود ، این شرکت جزئیات را تا ماه نوامبر اعلام نکرد. هیچ اطلاعات مشتری در آن حمله به خطر نیفتاد.


اعتبار تصویر: پس زمینه عکس هدر دارای مجوز از طریق Depositphotos.



[ad_2]

لینک منبع