'Subject Blur Correction' کانن انگشت شست را در عکاسی محاسباتی فرو می برد

‘Subject Blur Correction’ کانن انگشت شست را در عکاسی محاسباتی فرو می برد

[ad_1]

کانن برای ثبت اختراع متقاضی استفاده از الگوریتم داخل دوربین همراه با سیستم تثبیت کننده تصویر دوربین درخواست کرده است تا تفاوت بین تیرگی ناشی از حرکت و تاری ناشی از سوژه در حال حرکت را بصورت هوشمند تعیین کند و آن را تصحیح کند.

اولین بار توسط آسوبینت و گزارش شده توسط CanonWatch، حق ثبت اختراع روشی را برای سرکوب تاری سوژه در عکس با استفاده از سیستم تثبیت کننده تصویر در دوربین (روی سنسور) و لنز توصیف می کند.

در حق ثبت اختراع ، کانن می گوید که مسئله این است که تصحیح تاری دوربین در دوربین های فعلی نمی تواند بین “لرزش دوربین” و “لرزش سوژه” تفاوت بگذارد و برای هر دو به طور همزمان صحیح باشد. برای دور زدن این موضوع ، Subject Blur Correction Canon می تواند “لرزش موضوع” را در صورت تشخیص چهره و “لرزش دوربین” را در صورت شناسایی نشدن صورت اصلاح کند.

حق ثبت اختراع می گوید: “لرزش دوربین” و “لرزش موضوع” باید بسته به قصد کاربر (هدف مورد نظر) در صحنه تیراندازی اصلاح شود. “به عنوان مثال ، هنگامی که کاربر به پس زمینه توجه می کند ، مطلوب است که” لرزش دوربین “، که لرزش کل صفحه است ، اصلاح شود. از طرف دیگر ، هنگامی که کاربر به موضوع اصلی توجه می کند ، مطلوب است که “لرزش موضوع” اصلاح شود. بنابراین ، لازم است هدف تصحیح لرزش متناسب با قصد کاربر که با صحنه عکسبرداری تغییر می کند ، به طور مناسب کنترل شود. “

این حق ثبت اختراع در ابتدا توسط کانن در سپتامبر سال 2020 درخواست شد ، اما در 24 ژوئن منتشر شد.

در حالی که از نظر فنی این فرآیند طبق تعریف ناب عکاسی محاسباتی مطابق ویکی پدیا قرار نمی گیرد – یعنی فرایند استفاده از محاسبات دیجیتال به جای فرآیند نوری – نزدیک می شود و بیشتر در تعاریف گسترده این اصطلاح قرار می گیرد. به عنوان مثال ، ایده عکاسی محاسباتی اکنون در بینش رایانه ، گرافیک و اپتیک کاربردی گسترش می یابد. از آنجا که این فناوری برای تعیین هوشمندانه نحوه استفاده از سیستم تثبیت کننده خود به نوعی الگوریتم نیاز دارد ، می توان ادعا کرد که تصحیح سوژه Blur Canon نوعی عکاسی محاسباتی است.

تا به امروز ، خارج از برخی از قابلیت های HDR و پانوراما ، دوربین های اندازه کامل در زمینه پیشرفت پردازش تصویر تا حدی که در دستگاه های تلفن همراه دیده می شود بسیار کم عمل کرده اند و بیشتر به اصلاحات فیزیکی دوربین یا لنزها برای دستیابی به نتایج با کیفیت اعتماد کرده اند. . می توان ادعا کرد که تردید تولیدکنندگان اختصاصی دوربین در استفاده از تکنیک های عکاسی محاسباتی که منجر به پیشرفت های چشمگیری در کیفیت تصویر در دستگاه های تلفن همراه شده است ، به طور کلی برای پیشرفت رسانه مضر است و حق ثبت اختراع کانن در اینجا نشان می دهد که اگر دوربین بتواند امکان پذیر باشد سازندگان با سهولت بیشتری این کار را انجام می دهند.



[ad_2]

لینک منبع