Photo Photo کاربران را به جاسوس های بی اراده ارتش ایالات متحده تبدیل می کند

Photo Photo کاربران را به جاسوس های بی اراده ارتش ایالات متحده تبدیل می کند

[ad_1]

Premise یک برنامه میکرو گیگ کارگر است که وظیفه اصلی آن عکاسی است و به کاربران سراسر دنیا برای انجام تکالیف ساده برای پرداخت های ناچیز پرداخت می کند. آنچه که آن کاربران نمی دانند این است که ممکن است اساساً جاسوسان ارتش آمریكا یا سایر دولتها و نهادها باشند.

مجله ی وال استریت نگاه جالبی را به سیستم جمع آوری اطلاعات gamified که استارت آپ مستقر در سانفرانسیسکو در سال 2013 راه اندازی کرده منتشر کرده است. در حالی که در ابتدا به عنوان راهی برای جمع آوری داده های کار توسعه بین المللی برای دولت ها و سازمان های غیردولتی به بازار عرضه می شد ، در سال های اخیر Premise کار خود را برای ایالات متحده آغاز کرده است اهداف امنیت ملی و فروش خود به عنوان ابزاری برای نظارت.

از کاربران برنامه خواسته می شود کارهایی مانند عکس گرفتن (از چیزهایی مانند خودپردازها ، فروشگاه ها ، سوپرمارکت ها ، بیمارستان ها و کلیساها / مساجد / کنیسه ها / معابد) ، ارائه نظرات و جمع آوری جزئیات در مورد مکان ها (به عنوان مثال شمارش تعداد خودپردازها) در یک مکان) تکالیفی که چند دقیقه به طول می انجامد ممکن است با پرداخت هایی در حدود 0.05 تا 0.10 دلار همراه باشد ، در حالی که سایر کارهای وقت گیر دیگر ممکن است هزینه بیشتری پرداخت کنند.

علاوه بر داده های جمع آوری شده از وظایف ، فراداده های کاربران نیز توسط Premise جمع آوری شده و به مشتریان خود فروخته می شود – جزئیاتی مانند اینکه شخصی از چه تلفنی استفاده می کند ، در کجاست و چه برنامه هایی را نصب کرده است.

صفحه هایی در برنامه Premise که نحوه ارائه و پذیرش وظایف را نشان می دهد. عکسهای صفحه توسط مجله ی وال استریت.

گزارش شده است که تا سال 2019 ، این برنامه 600000 مشارکت کننده در 43 کشور جهان کار می کند ، از جمله کشورهای خاورمیانه که مورد توجه ویژه اطلاعات ایالات متحده است.

Premise می گوید: “حدود نیمی از مشتریان این شرکت مشاغل خصوصی هستند که به دنبال اطلاعات تجاری هستند.” مجله ی وال استریت گزارش ها. “این می تواند شامل کارهایی مانند جمع آوری اطلاعات بازار در مورد ردپای رقبا ، مکانهای پیشآگاهی و سایر کارهای اساسی و عمومی مشاهده شود.

“پیش فرض در سال های اخیر همچنین همکاری با ارتش ایالات متحده و دولت های خارجی ، بازاریابی توانایی انعطاف پذیر ، جهانی و نیروی کار مبتنی بر کنفرانس خود را برای انجام شناسایی اساسی و اندازه گیری افکار عمومی آغاز کرده است.”

تلفن های مجهز به دوربین و اینترنت متصل به همه جا در سراسر جهان شده اند ، و Premise خود را به عنوان یک واسطه بین میلیاردها کاربر تلفن و نهادهایی که مایل به استفاده از این افراد برای استفاده از منابع اطلاعاتی گسترده هستند ، قرار داده است.

وب سایت Premise مردم را به “کسب درآمد از طریق عکس گرفتن” دعوت می کند.

سوابق دولت به دست آمده توسط WSJ نشان می دهد که Premise از سال 2017 حداقل 5 میلیون دلار برای پروژه های نظامی از جمله از نیروی هوایی و ارتش ایالات متحده کسب کرده است. Premise مشخص نمی کند که دقیقاً مشتری های آن برای کاربران برنامه چه کسانی هستند.

تصاویر از صفحه Premise در فروشگاه برنامه Google Play.

داده های تولید شده توسط کاربران دارای برنامه های گسترده ای از نظامی تا مبارزه با جرم و جنایت تا سیاست بهداشت عمومی است.

موری بلکمن ، مدیر عامل شرکت پیشفرض ، گفت: “داده های به دست آمده از مشارکت کنندگان ما به اطلاع سیاست گذاران دولت در مورد چگونگی مقابله با دوسویه واکسن ، حساسیت به دخالت خارجی و اطلاعات نادرست در انتخابات و همچنین مکان و ماهیت فعالیت باند در هندوراس می رسد.” WSJ. وی اضافه می کند که به دلیل عمومی بودن وظایف محوله ، کار را جاسوسی نمی داند.

وی گفت: “چنین داده هایی برای هر کسی که تلفن همراه دارد در دسترس است. این منحصر به فرد یا مخفی نیست. اگر برخی از داده های ما توسط ادارات دولتی برای شکل دادن به سیاست و محافظت از شهروندان استفاده شود ، ما به این افتخار می کنیم. “


اعتبار تصویر: عکس هدر دارای مجوز از Depositphotos



[ad_2]

لینک منبع