عاشقانه ای برای دیوار - فریبرز میرکبیری

نکات طلایی عکاسی از زبان بهترین استاد عکاسی ایتالیا

در این مقاله از سری آموزش های عکاسی نگاتیو استودیو به شرح نکات طلایی عکاسی از زبان یکی از بهترین عکاسان ایتالیایی که در واقع یکی از بهترین اساتید عکاسی در ایتالیا نیز به شمار میرود پرداخته ایم که برای علاقمندان به یادگیری عکاسی از مبتدی تا پیشرفه میتواند جذاب و مفید باشد. با توجه به اینکه ما ایرانی ها اصولا افراد خارجی رو خیلی قبول داریم و اگر هموطن خودمون حرفی بزنه قبول نمیکنیم قسمتی از گفته های یکی از اساتید ایتالیایی ام رو ، “استاد بندوزی” از بهترین عکاسان فشن ایتالیا براتون ترجمه میکنم شاید مفید باشه. (سعی کردم بعضی قسمتها رو مطابق فرهنگ ایرانی و اتفاقات رایج در ایران ترجمه کنم)

در نظر بگیرید که 100 امتیاز دارید و بابت هر سوال که جواب مثبت داره 10 نمره از خودتون کم کنید و ببینید در انتها چقدر عکاس هستید.

 پای عکس هاتون رو امضا میکنید و به اصطلاح لوگوی شما زیر عکس ها همیشه خودنمایی میکنه؟

 توی سایتتون عکس های “اچ دی آر” دارید؟

 روی سایتتون موزیک و یا افکت های عجیب و غریب تصویری دارید؟

 آیا عکس هایی از یک مدل وسط گل و بلبل دارید؟

 هرگز نتونستید عکستون رو بیش از 1000 یورو بفروشید؟ (با قیمت زمان درج این مقاله احتمالا 500 هزار تومان در نظر بگیریم خوب باشه)

 آیا توی سایتتون عکس از غروب خورشید و یا گل و یا پرتره از پیرمرد و پیرزن یا گدا دارید؟

 کمتر از 50 عدد کتاب عکاسی دارید؟

زیر هیچ کدوم از عکس هاتون نوشتید که با چه دوربینی و یا چه لنزی و چه اگزیفی گرفته شده؟

بخوانید
اهمیت زیاد انتخاب عکاس مناسب برای پروژه های عکاسی

 آیا چیز دروغی رو توی سایتتون منتشر کردید؟ (کسی نمیدونه اما خودتون که میدونید پس 10 نمره کم کنید)

 اگر جوابتون به سوال های قبلی بله بود و یا تعدادش از جواب منفی هاتون بیشتر بود و تا به حال به این فکر کردید که یک کلاس و یا ورک شاپ عکاسی برگزار کنید و یا برگزار کردید  (فاجعه) این بار 20 امتیاز از خودتون کسر کنید

این هم برای اینکه ببینید امتیاز عکاسیتون چنده و باور کنید اینها شوخی نیست.

نکات طلایی عکاسی دارای محدوده وسیع و متنوعی است که ما در وب سایت خدمات عکاسی  نگاتیو استودیو و همچنین در دوره های آموزش عکاسی که توسط استاد فریبرز میرکبیری برگزار میشود سعی بر آموزش آنها به هموطنان عزیز علاقمند به یادگیری عکاسی داریم.

نویسنده: فریبرز میرکبیری

4 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.