حق چاپ و مجوز عکاسی ساده و توضیح داده شده است

حق چاپ و مجوز عکاسی ساده و توضیح داده شده است

[ad_1]

اگرچه ممکن است عکاسان حرفه ای به طور منظم با حق چاپ و مجوز برخورد کنند ، اما تصور اینکه مشتریان به همان اندازه تبحر دارند درست نیست. به همین دلیل ، یک عکاس معماری برای کمک به صاحبان مشاغل در آموزش بهتر مشتریان خود در مورد اینکه صاحب عکس های تولید شده و چطور می توان از آنها استفاده کرد ، یک توضیح ساده ارائه داده است.

س surroundingالات مربوط به حق چاپ و صدور مجوز می تواند مسئله پیچیده ای باشد که نه تنها برای مشتریان – که ممکن است قبلاً با خرید و استفاده از مالکیت معنوی سر و کار نداشته باشند – بلکه همچنین برای عکاسان مبتدی که تازه وارد این تجارت می شوند ، مسیری پیچیده باشد. ارتباط روشن بین عکاس و مشتری قبل از رزرو کار می تواند به حل هرگونه مشکل حقوقی که ممکن است به دلیل اصطلاحات مبهم در قرارداد یا توافق لفظی سوtood تفاهم رخ دهد ، کمک کند.

عکاس معماری مستقر در کانزاس سیتی ، متیو آندرسون ، برای کمک به عکاسان در زمینه بهتر کردن حق چاپ و استفاده از تصویر – و توضیح آن به روشی ساده و بدون استفاده از اصطلاحات پیچیده قانونی – به عکاسان کمک می کند تا یک ویدیوی کوتاه از یوتیوب تهیه کنند که موضوع را به صورت ساده ارائه دهد زمینه برای درک بهتر توضیح ساده وی که به عنوان مشاوره حقوقی حرفه ای مورد استفاده قرار نمی گیرد ، استفاده از تصویر را با سایر دارایی های معنوی مانند موسیقی مقایسه می کند.

سرقت و سو misاستفاده از تصویر چیزی است که احتمالاً عکاسان در کار خود در دوره ای با آن روبرو می شوند – مانند مثال زیر از خود اندرسون که یک شرکت می خواست از تصویر وی در برنامه شبکه های اجتماعی به صورت رایگان استفاده کند – به همین دلیل مهم است که به وضوح بیان کنید که اثر تولید شده متعلق به چه کسی است و چگونه اجازه استفاده توسط مشتری را دارد.

اگرچه افزودن شفافیت در بحث در مورد حقوق و استفاده از تصویر تضمینی برای رعایت این دستورالعمل ها نیست و همچنین از عکاس در برابر سرقت افراد غریبه محافظت نمی کند ، اما حداقل می تواند به جلوگیری از شرایط خاصی کمک کند که در صورت مراجعه مشتری یا همکار شلیک کاملاً حقوق تصویر دریافتی را درک کرده است. این همچنین شامل شرایطی است که مشتری خوشحال است که تصاویر تولید شده را با شخص ثالث به اشتراک می گذارد – اگرچه ممکن است هیچ سو mal نیتی در نظر گرفته نشود – بدون اینکه متوجه شود ممکن است ابتدا لازم باشد از عکاس اجازه بگیرد.

مالکیت معنوی یکی از مهمترین دارایی های یک تجارت عکاسی است ، بنابراین مهم است که در هر فرصت ممکن مشتری را با دستورالعمل های روشن راهنمایی کنید که به شما در جلوگیری از ضرر سود در آینده کمک می کند.

بیشتر فیلم های مبتنی بر عکاسی معماری اندرسون را می توان در کانال YouTube وی یافت و کارهای عکاسی شخصی وی را در اینستاگرام خود مشاهده کرد.



[ad_2]

لینک منبع