عکس عظیم 2.2 گیگاپیکسلی از راه شیری تنها در مدت زمان 4.5 ساعت گرفته شده است

عکس عظیم 2.2 گیگاپیکسلی از راه شیری تنها در مدت زمان 4.5 ساعت گرفته شده است

[ad_1]

عکاس نجومی ماهر Bartosz Wojczyński یک عکس غول پیکر 2.2 گیگاپیکسلی از راه شیری ایجاد کرده است که وی فقط در یک شب توانست آن را ثبت کند که با توجه به تکمیل یک عکس مشابه با عکاس دیگر 1.7 گیگاپیکسلی ، یک دستاورد حیرت آور است.

نسخه قابل بزرگنمایی و مرورگر عکس را می توانید در اینجا پیدا کنید.

این عکس عظیم با تنظیم تلسکوپ دوتایی ثبت شده است: دو ستاره نگاری Takahashi Epsilon 130D (فاصله کانونی 430 میلی متر ، f / 3.3) و دو دوربین Nikon D810A ، که در یک مکان اختراع عکاسی Losmandy G11 در مزرعه Astro Tivoli در نامیبیا نصب شده اند.

ووچینسکی می گوید: “موقعیت تلسکوپ ها در زاویه کمی نسبت به یکدیگر قرار داشت ، که به این ترتیب امکان تصرف همزمان دو منطقه از آسمان فراهم شد.” PetaPixel. “هزینه کل این تجهیزات تقریباً 25000 دلار است.”

Wojczyński می گوید که وضوح تصویر کامل و نهایی 53،480 × 41،010 پیکسل است و بیش از 13 گیگابایت را در یک دیسک سخت می گیرد. عکس نهایی ترکیبی از 110 شیشه موزاییک (55 در هر تلسکوپ) است و زمان قرار گرفتن در معرض چهار دقیقه در هر صفحه در ISO 400 تحت آنچه Wojczyński به عنوان شرایط مشاهده ای کامل توصیف می کند – بدون آلودگی نور قابل تشخیص ، ارتفاع زیاد ، هوای خشک با شفافیت عالی ، و همه ماهواره های مصنوعی در سایه.

“من از Microsoft ICE برای جابجایی شیشه های جداگانه در یک موزاییک و سپس فتوشاپ برای تنظیم کنتراست و اشباع استفاده کردم. میزان پردازش پس از پردازش تا آنجا که عکسبرداری انجام می شود بسیار کم بود. ” “اول ، به این دلیل که تصاویر DSLR گرفته شده در زیر آسمان های بسیار تاریک کاملاً از جعبه قابل استفاده بیرون می آیند ، و دوم اینکه اجرای یک عکس دو گیگاپیکسلی از طریق هر الگوریتم پیشرفته به قدرت پردازش دیوانه کننده ای نیاز دارد.”

تصویربرداری با وضوح کامل

این مجموعه کامل شرایط به وویچینسکی این امکان را می دهد که نه تنها در مدت بیش از 4.5 ساعت فقط در یک شب تمام عکسهای لازم را ثبت کند ، بلکه یک تصویر نهایی حتی بزرگتر از تصویری که برای JP Metsavainio 12 سال طول کشیده تولید کند.

تصویربرداری با وضوح کامل

وویچینسکی می گوید: “قابل توجه است که کل جلسه عکاسی بیش از 4.5 ساعت در طول یک شب در 13 مه 2021 به طول انجامید.” “این در مقایسه با سایر پروژه های گیگاپیکسلی بسیار کوتاه است ، و با این واقعیت امکان پذیر شد که من از یک راه اندازی دوگانه برای روشن ترین منطقه آسمان شب استفاده می کردم ، بنابراین قرار گرفتن در معرض نور زیاد طولانی نبود.”

تصویربرداری با وضوح کامل

ووچینسکی می گوید چون او از DSLR و از دوربین های عکاسی اختصاصی استفاده نکرده است ، آسمان شب با رنگ های طبیعی نشان داده می شود و اگر انسان به اندازه کافی نسبت به نور حساس باشد چگونه چشم انسان آن را می بیند.

“کهکشان راه شیری به رنگ زرد و نارنجی ظاهر می شود ، زیرا این رنگ ستاره غالب در کهکشان ما است. رنگ سحابی ها ناشی از هیدروژن یونیزه است که بیشتر نور خود را در قسمت قرمز طیف مرئی ساطع می کند (H-alpha ، طول موج 656 نانومتر). “

عنوان ویدیوی فوق “گیگاپیکسل راه شیری” است که به گفته ووچینسکی از ویدئویی به نام گیگاپیکسل آندرومدا الهام گرفته شده است که یک ویدیوی سال 2015 است که یک عکس 1.5 گیگاپیکسلی از کهکشان آندرومدا را به نمایش می گذارد.

Wojczyński از بینندگان استقبال می کند تا به عکس با وضوح کامل در وب سایت خود نگاهی بیندازند و چاپهایی را ارائه می دهد که طول آنها تا 78 اینچ (دو متر) است. برای کسب اطلاعات بیشتر از Wojczyński ، حتماً او را در اینستاگرام دنبال کنید یا وب سایت او را بررسی کنید.


اعتبار تصویر: همه عکسهای Bartosz Wojczyński و با اجازه استفاده شده است. عکس هدر 5٪ از اندازه اصلی است.



[ad_2]

لینک منبع