فیلم توسعه نیافته دهها ساله هزاران مایل از اصل خود پیدا کرده است

فیلم توسعه نیافته دهها ساله هزاران مایل از اصل خود پیدا کرده است

[ad_1]

عکاس Eneko Jorge Gomez در حال گشت و گذار در یک فروشگاه اقتصادی در نزدیکی خانه خود در اسپانیا بود که با دوربین قدیمی روبرو شد که فهمید هنوز پر از فیلم است. وی پس از تولید رول ، از سرنخ های موجود در عکس ها استفاده کرد تا مشخص کند به اعتقاد او حداقل این تصاویر مربوط به حداقل یک دهه است و در ترکیه گرفته شده اند.

همانطور که او در فیلم زیر توضیح می دهد – که به زبان اسپانیایی است – گومز می گوید که در ابتدا وقتی که فقط در فروشگاه های محلی گشت می زد و به دنبال چیز غیرمعمولی بود ، با دوربین برخورد کرد.

او می گوید: “اوایل سال جاری من به دنبال نقطه نظرات آنها بودم و دوربین های فیلمبرداری را می گرفتم و این دوربین جالب Olympus Superzoom 115 را با یک منظره یاب قالب پیدا کردم.” PetaPixel. “من قصد داشتم آن را برگردانم ، اما بعد فهمیدم که این فیلم پر از فیلم است. این همه چیز را تغییر داد و بلافاصله می خواستم آن را بخرم و به خانه ببرم بالقوه برخی از تصاویر فراموش شده را ذخیره کنید. “

گومز دوربین را خریداری کرد و آن را با یک باتری جدید بارگذاری کرد ، در آن زمان او دید که این فقط یک رول نیمه تمام است.

او می گوید: “من رول را تمام کردم و آن را ایمن نگه داشتم تا زمان توسعه آن فرا برسد.”

گومز فیلم را به صورت دستی توسعه داده و در طی مراحل کار می گوید از دیدن اینکه چه تصاویری ممکن است پیدا کند بسیار هیجان زده بود.

او می گوید: “من معمولاً احساس آرامش می كنم ، زیرا پس از تولید حدود 100 رول فیلم ، می دانم كه همه چیز خوب خواهد شد.” “اما این بار ، صادقانه بگویم ، من بسیار مشتاق بودم که بفهمم چه چیزی در آن صفحه وجود دارد – یا نه.”

او می گوید در تلاش برای اطمینان از اینکه روند توسعه به درستی انجام شده است ، تصمیم گرفت که آن را همزمان با فیلم دیگری از فیلم جدیدتر پردازش کند.

گومز به یاد می آورد: “سرانجام زمان باز کردن مخزن توسعه فرا رسید و من شروع به کشیدن فیلم کردم.” “ابتدا ، تصاویری که من برای پایان دادن به رول ساخته ام منتشر شد ، اما بعد … فیلم سیاه بود. قلب من بلافاصله لرزید زیرا می دانستم کسی دوربین را باز کرده و فیلم را خراب کرده است … اما پس از آن … تصاویر وجود داشت! “

با هیجان ، گومز فیلم را آویزان کرد تا خشک شود تا بتواند نگاتیوها را از نزدیک بررسی کند.

“ابتدا متوجه شدم که فیلم بسیار تاریکتر از حالت عادی است ، اما تصاویر به درستی آشکار به نظر می رسند. سپس من شروع به تشخیص برخی از سنگها کردم – بسیاری از آنها. “

در ابتدا ، دیدن سنگها برای گومز چندان جالب به نظر نمی رسید ، و تصاویر پس از آن اعتماد به نفس زیادی را نسبت به بهتر شدن عکس ها ایجاد نمی کند زیرا همه آنها تاریک هستند و بسیار آسیب دیده به نظر می رسند. با این اوصاف ، به نظر می رسد یک عکس کودک را نشان می دهد و گومز تصمیم گرفت با اسکن تصاویر ، آنها را بازگرداند.

او می گوید: “فرآیند اسکن با D810 من به خوبی انجام شد ، اگرچه زمان قرار گرفتن در معرض به دلیل پایه منفی بسیار تاریک بسیار بیشتر بود.” “من پرونده های RAW را به رایانه وارد کردم و با استفاده از Negative Lab Pro نکات مثبتی را ایجاد کردم … و سپس تصاویر زنده شدند.”

سنگهایی که در ابتدا نرم و غیر جالب به نظر می رسیدند از آن دور شدند.

او می گوید: “معلوم می شود كه سرنخ این معما قاب شماره سه بوده است.” “اگر 1: 1 بزرگنمایی کنید ، دورتر ساختمانی وجود داشت که روی تابلوی آن نوشته شده بود ،” هتل 1001 Nuits “.”

با استفاده از گوگل ، گومز در ابتدا چیزی پیدا نکرد که منطبق باشد تا اینکه با تصاویر مشابه جستجو کرد.

وی می گوید: “دقیقاً همان هتل بسیار عجیب و غریب را در مکانی به نام اوچیسار در ترکیه پیدا کردم.” “سپس من به دنبال تصاویر این شهر و چه مکان شگفت انگیز و ویژه ای گشتم!”

با مرور تصاویر ، نمی توانست تعجب کند که چگونه عکس هایی که برای او کاملا قدیمی به نظر می رسید ، چنین مسافتی را طی کرده اند.

“چگونه روی زمین این دوربین در یک فروشگاه ثروتمند واقع در این مکان دور پایان یافت؟ این دوربین متعلق به چه کسی بود؟ چرا این تصاویر تعطیلات که حدود 10 تا 20 سال در آن توسعه نیافته اند؟ چرا دوربین دوباره باز شد؟ “

پر از س questionsال ، گومز امیدوار است که کسی کودک را تشخیص دهد ، او معتقد است که از زمان انتشار Olympus Superzoom 115 در سال 1998 بسیار بزرگ شده است و می تواند پاسخ هایی را ارائه دهد.

وی می گوید: “به طور كلی من از ذخیره این تصاویر احساس افتخار می كنم.” “و امیدوارم که این کودک داستان را پیدا کند و بتواند به ما بگوید که چه اتفاقی افتاده است.”

اطلاعات بیشتر از Eneko Gomez را می توان در کانال YouTube و Instagram او یافت.



[ad_2]

لینک منبع