پلیس متهم به توقیف غیرقانونی تلفن روزنامه نگار برای دسترسی به عکس ها شد

پلیس متهم به توقیف غیرقانونی تلفن روزنامه نگار برای دسترسی به عکس ها شد

[ad_1]

گزارشگر یکی از شرکت های وابسته به Univision در آریزونا پلیس را متهم کرده است که تلفن وی را به طور غیرقانونی توقیف کرده و تهدید کرده است که با استفاده از “زورگویی” به محتوای آن در طی حادثه ای در ماه آوریل دسترسی پیدا خواهد کرد.

در یک درخواست 28 صفحه ای که در دادگاه شهرداری گیلبرت آریزونا ثبت شد ، روزنامه نگار León Felipe González Cortés از دانشگاه Univision Arizona گفت که پلیس با توقیف غیرقانونی تلفن وی و تهدید به دسترسی به محتوای آن ، حقوق وی را به عنوان گزارشگر اصلاحیه اول نقض کرد ، همانطور که گزارش شده است AZCentral. در حین حادثه ، گونزالس همچنین ادعا كرد كه پلیس با اشاره به میراث لاتین وی ، به طعنه آمیز از او به عنوان “كمپادری” یاد كرده است.

پلیس بیش از یک ماه است که تلفن را در دست دارد و گفته می شود وکلای شهر و اداره پلیس پاسخگویی به درخواست های بازگشت آن را متوقف کرده اند.

گونزالس هنگام تهیه خبر از مرگ یک افسر پلیس چندلر در ماه آوریل دستگیر شد و تلفن وی نیز توقیف شد. طبق این درخواست ، پلیس به گونزالس – علیرغم پوشیدن پیراهن یونیویژن و همراهی او با یک عکاس خبری – گفت که او در خط اشتباه پلیس قرار دارد و به دلیل تعدی و جلوگیری از تحقیقات پلیس دستگیر شد.

گونزالس ادعا می کند که این تلفن حاوی اطلاعات شخصی و روزنامه نگاری محافظت شده غیر مرتبط با حادثه آوریل است و این اطلاعات توسط قانون حفاظت از حریم خصوصی فدرال در سال 1980 و قانون اساسی آریزونا محافظت می شود.

AZCentral از دیوید کالیر ، استاد دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه آریزونا ، در مورد قانونی بودن تشنج با توجه به شرایط ، پرسید که وی “غیر قابل قبول” است.

او می گوید: “پلیس حق دارد از صحت صحنه جرم محافظت كند ، اما ضبط و ورود به تلفن همراه روزنامه نگار از این خط عبور می كند.”

یونیویژن و انجمن پخش کنندگان آریزونا نیز توقیف را محکوم کردند.

سخنگوی گیلبرت ، جنیفر هریسون ، بیانیه ای ارسال كرد و گفت كه گونزالس “پس از آنكه عمداً در صحنه جنایی كه در آن مشخص شده بود در هنگام تحقیقات جنایی وارد شد” دستگیر شد و “با اعتراف وی ، عکس های دیجیتال و / یا فیلم های ویدیویی را از داخل صحنه گرفت. ” بنابراین تلفن وی “در زمان دستگیری به عنوان مدرک توقیف شد ، زیرا احتمالاً اداره پلیس معتقد بود که تلفن حاوی شواهدی از رفتار مجرمانه وی است.”

وی در ادامه اظهار داشت که معتقد است دستگیری وی و توقیف تلفن توسط قوانین فدرال پشتیبانی می شود و هیچ توضیح دیگری در این باره ارائه نمی دهد.

با گذشت بیش از یک ماه از حادثه اولیه ، پلیس گیلبرت با وجود مالک املاکی که ادعا می شود این تخلف در آنجا اتفاق افتاده است ، از پیگرد قانونی خودداری کرد ، یک جرم تخلف اضافی علیه گونزالس اضافه کرد. این طرح همچنین ادعا می کند که ادعای تلفن حاوی شواهدی از جنایت اولیه است و بنابراین برای توقیف ضروری است ، زیرا پلیس “وقت کافی” برای عکسبرداری از خود داشته است.

بنظر می رسد اصل قضیه به این واقعیت بستگی ندارد که گونزالس فراتر از خط مشخصی مشخص شده پلیس رفت ، اما در نتیجه پلیس حق نداشت تلفن او را توقیف کرده و تهدید کند که به محتوای آن دسترسی پیدا می کند.


اعتبار تصویر: عکس هدر دارای مجوز از طریق Depositphotos.



[ad_2]

لینک منبع