How to Photograph Food Like a Pro

8 نکته و ترفند که به شما نشان می دهد چگونه عکاسی از مواد غذایی خود را بهبود ببخشید

[ad_1]

ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما عکاسی از غذا شباهت زیادی به پرتره دارد و از این رو ، فکر کردن در مورد یک عکس پرتره عالی راهی عالی برای بهبود عکاسی از مواد غذایی است. چرا؟ در هر دو مورد ، وظیفه عکاس کاملاً ساده است – مدل باید تا آنجا که ممکن است جذاب به نظر برسد!

در حالی که عکاسان پرتره باید بدانند که چگونه مدل های خود را جلوی دوربین آرام بگیرند ، عکاسان غذا کمی راحت ترند اما هنوز هم باید اطمینان حاصل کنند که غذا بسیار خوشمزه و جذاب است.

8 نکته زیر می تواند به شما کمک کند تا سبک و مواد غذایی خود را به روش های بسیار ساده و غیرمستقیم بهبود ببخشید:

1. بشقاب ها را با غذا شلوغ نکنید

حتی اگر وسوسه شوید از بشقاب های پر از مواد غذایی عکاسی کنید ، یک بشقاب پر جمعیت معمولاً چسبناک به نظر می رسد و اصلاً جذاب نیست. هنگام شلیک غذا باید به فضای منفی فکر کنید – قوانین ترکیب بندی به شما کمک می کند تا سوژه خود را به درستی تنظیم کنید. به این فکر کنید که چگونه می توانید از فضای خالی بشقاب برای چیدمان غذا به روشی خلاقانه استفاده کنید.

عکس Atharva Tulsi در Unsplash

2. به دنبال تضادهای رنگی باشید

در بحث عکاسی از غذاهای مدرن ، تصاویر مینیمالیستی زیادی وجود دارد. به نظر می رسد که این تصاویر تحت تأثیر یک روش تمیز برای عکاسی از محصولاتی مانند الکترونیک استفاده شده است. اگرچه درست است که این سبک “سفید روی سفید” می تواند از نظر بصری چشمگیر باشد ، اما همچنین می تواند بسیار عقیم باشد. احساس جستجوی تضاد جسورانه تر و با طراوت تری است. به عنوان مثال ، یک غذا و بشقاب کم رنگ با زمینه تیره بسیار پر جنب و جوش و از نظر بصری جذاب به نظر می رسد.

عکس سباستین مارچاند در Unsplash

3. از کارد و چنگال ساده استفاده کنید

ظروف تزئینی مطمئناً به خودی خود زیبا به نظر می رسند ، اما می توانند تأثیر بصری غذا را کاهش دهند. از طرف دیگر ، بشقاب های سفید ساده و ظروف سفالی ساده به غذا اجازه می دهد تا توجه کامل بیننده را به خود جلب کند. هنگام عکسبرداری از غذاهای ساده مانند سوپ و پودینگ می توان این استثنا را ایجاد کرد – این دو به همراه مقداری قاشق پرنعمت می توانند واقعاً جالب به نظر برسند.

عکس از Chinh Le Duc در Unsplash

4- بر ظاهر طبیعی غذا تأکید کنید

هر تکه غذا با رنگ و بافت خاص خود همراه است که باید بر آن تأکید کنید و حتی زیباتر کنید. برای عالی جلوه دادن عکاسی از غذا نباید به فتوشاپ اعتماد کنید – به این فکر کنید که چه چیزی یک غذای خاص را جذاب می کند. به عنوان مثال ، یک پوست ترد مرغ کاملاً برشته کاملاً خوشمزه به نظر می رسد و همین امر مربوط به رنگ سبز کرمی گوآکامول تازه است.

عکس هدر شوارتز در Unsplash

5. مراقب ترکیب باشید

ترکیب بندی همیشه اهمیت زیادی دارد! برای ایجاد خطوط و فریم در عکاسی از مواد غذایی خود می توانید از وسایل و لوازم مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال ، کارد و چنگال می تواند به شما کمک کند تا یک خط درست کنید و بیننده را با غذا مستقیم به بشقاب هدایت کنید. همچنین می توانید از برگ گیاهان و ادویه جات آشپزی مانند ریحان ، شوید ، پونه کوهی یا رزماری استفاده کنید تا یک قاب طبیعی زیبا در اطراف صفحه ایجاد کنید.

عکس از جیمز ساتون در Unsplash

6. از یک پنجره یا یک سافت باکس بزرگ برای روشنایی استفاده کنید

نور برای عکاسی از مواد غذایی نباید دقیق باشد زیرا ممکن است نور پیچیده برای این نوع عکسبرداری بسیار ناجور باشد. از آنجا که بیشتر مردم عادت دارند غذا را پشت میز بخورند ، راهی برای بهبود عکاسی از غذا طبیعی بودن آن است بنابراین از یک پنجره بزرگ به عنوان منبع اصلی نور استفاده کنید.

این نوع نور طبیعی دارای نرمی ، جهت و چراغ های گیرنده ای است که به نظر آشنا و آرامش می رسند. در صورت عدم وجود نور روز ، یک جعبه نرم مستطیلی بزرگ می تواند نور مصنوعی را نرم و پراکنده نشان دهد.

عکس Pooja Chaudhary در Unsplash

7. از زوایای مختلف عکس بگیرید

تغییر زاویه ها باعث بهبود عکاسی غذایی شما می شود. بسته به نوع ظروف یا نوشیدنی هایی که شلیک می کنید باید زاویه را انتخاب کنید. بشقاب های بزرگ غذا معمولاً از بالا بهتر به نظر می رسند (مانند یک استیک با سبزیجات یا پیتزا) ، ظروف لایه ای با نان باید از پهلو شلیک شوند (مانند ساندویچ ، برگر و کیک) ، در حالی که نوشیدنی اگر به 45 درجه شلیک شود بهتر به نظر می رسد زاویه البته ، تا زمانی که زوایای موردعلاقه خود را پیدا نکنید ، همیشه می توانید آزمایش کنید و صفحه را به اطراف حرکت دهید.

عکس بروک لارک در Unsplash

8- یک متخصص سبک غذا استخدام کنید

نکته آخر و مهمترین ، اگر احساس می کنید که عکاسی از مواد غذایی شما فاقد مشت است ، باید استخدام یک آرایشگر مواد غذایی را در نظر بگیرید. درست مثل سایر افراد حرفه ای ، صاحبان سبک غذا نیز در این زمینه خاص از عکاسی تخصص دارند و جادوی خود را برای بهبود عکس های شما به کار می گیرند. در حقیقت ، تقریباً تمام عکاسی های سطح بالای غذا نشان دهنده همکاری بین آشپزها ، صاحبان سبک غذا و عکاسان است.

عکس جنی دورسی در Unsplash

حتی اگر بسیاری از عکاسان عکاسی از مواد غذایی را کلیشه ای می دانند ، اما مطمئناً این کار خصوصاً در وبلاگ های دستور العمل لازم است. در عین حال ، غذا معرف هویت فرهنگی است و همچنین عنصر مهمی از لذت های کوچک روزمره ما است ، به این معنی که بخشی حیاتی از زندگی ماست.

تهیه عکس های عالی از غذا چالش برانگیز است زیرا در بازار اشباع شده سخت است که متمایز شوید ، اما مطمئناً می توانید با رعایت این نکات و افزودن ورودی خلاقانه خود ، عکس های غذایی خود را قابل توجه تر کنید.

منابع بیشتر

[ad_2]

لینک منبع

1 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.