Lenbaby لنزهای Obscura جدید به سبک Pinhole را راه اندازی می کند

Lenbaby لنزهای Obscura جدید به سبک Pinhole را راه اندازی می کند

[ad_1]

Lensbaby ، شرکتی که به ساخت لنزهای غیر متعارف و اپتیک منحصر به فرد مشهور است ، جدیدترین لنز خود را اعلام کرده است: اپتیک سه در یک از نوع Pinhole به نام The Obscura.

لنز Obscura بر اساس دوربین obscura ساخته شده است ، “یک اتاق تاریک با یک سوراخ یا لنز کوچک در یک طرف که از طریق آن یک تصویر بر روی یک دیوار یا میز مقابل سوراخ قرار می گیرد” که مربوط به قرن چهارم قبل از میلاد است و یکی از قدیمی ترین تکنیک های فرافکنی تصویر که در حال حاضر شناخته شده است.

این شرکت می گوید: “یک سوراخ سوراخ از نظر فنی یک لنز نیست بلکه یک سوراخ گرد و واضح در یک قطعه نازک از مواد ، معمولاً فلز است.” “یک غربال سوراخ یک میدان از سوراخ سوراخ است که سوراخ سوراخ مرکزی بزرگترین و کوچک تر سوراخ سوراخ است که از مرکز تابش می کند. صفحه زون یک سری حلقه های دایره ای شفاف است که یک سوراخ مرکزی را احاطه کرده است و هر یک از مناطق شفاف برابر مساحت سوراخ سوراخ در مرکز است و در نتیجه دور شدن از مرکز صفحه منطقه ، ناحیه ها بطور فزاینده ای نازک تر می شوند. “

بعلاوه ، از آنجا که سوراخ سوراخ کوچک فقط اجازه می دهد نور از یک جهت به دوربین وارد شود ، نیازی به کانونی نیست. این همچنین به معنی عمق میدان بسیار زیاد است. از آنجا که نور کمتری به دوربین وارد می شود ، برای دستیابی به نوردهی صحیح به سرعت شاتر بیشتر یا تنظیمات ISO بالاتر (یا ترکیبی از این دو) نیاز است.

لنزبابی می گوید: “بیشتر سوراخ های سوراخ ، برخلاف عناصر تصویربرداری Obscura ، بسیار ظریف هستند و به راحتی آسیب می بینند ، به طور معمول به صورت سوراخ های کوچک در ورقه های نازک فلز با لبه های تیز چاقو در لبه سوراخ های مورد نیاز برای تمرکز موثر نور تولید می شوند. “سوراخ سوراخ ، صفحه زون و غربال سوراخ Obscura از سه لایه کروم با ضخامت کلی 0.00014 میلی متر ساخته شده است که روی شیشه ضخامت 1.5 میلی متر قبل از استفاده از پوشش ضد بازتاب قرار گرفته است. با وضوح 128K dpi ، این فرایند photolithography نه تنها صفحات منطقه واقعی را با انتقال نور عالی ایجاد می کند ، بلکه سوراخ های سوراخ دار کاملاً گرد و مناطق صفحه دقیق را تولید می کند. عکاسان می توانند شیشه های Obscura را مانند هر لنز دوربین تمیز کنند ، بدون ترس از تخریب و سه گزینه تصویربرداری. ”

“لنز” تمام فریم کامل به کاربران امکان می دهد تا جلوه ای خلاقانه را با Pinhole ، Zone Sieve و Zone Plates در فاصله کانونی 16 یا 50 میلی متر ثبت کنند. در پایه تعویض نوری (50 میلی متر) برای هر پایه ای که در حال حاضر توسط Lensbaby پشتیبانی می شود ، در دسترس است ، در حالی كه نسخه 16 میلی متری در حال حاضر از سیستم های بدون آینه Canon RF ، Nikon Z ، Sony E ، Fuji X ، MFT و L پشتیبانی می كند. از آنجا که سیستم با چنین دیافراگم بزرگی عکس می گیرد ، فوکوس سنتی در دسترس نیست. 16 میلی متر از عکسبرداری در f / 22 ، f / 45 و f / 90 پشتیبانی می کند در حالی که 50 میلی متر از عکسبرداری در f / 32 ، f / 64 و f / 161 پشتیبانی می کند.

عکاسان مایلند با سه پایه عکاسی کنند و با این توقف های مورد نیاز مدت زمان نوردهی نسبتاً طولانی داشته باشند. شایان ذکر است که با این نوع سیستم ، همه چیز در فوکوس نسبی قرار می گیرد ، اما هیچ چیز در تصویر شما “واضح” نخواهد بود.

در زیر چند نمونه تصویر ارائه شده توسط این شرکت ارائه شده است که نحوه استفاده از لنز Obscura را نشان می دهد.

از آنجا که این تصاویر از نظر طراحی واضح نیستند ، تصویر “کیفیت” کاملاً به چشم بیننده است. تصاویر نرم ، بی صدا و حتی ممکن است حاوی مقدار کافی تاری حرکت باشد. لنز Obscura نوعی ابزار برای عکاسی است که می خواهد قدمی به عقب بردارد و خود را برای خلاقیت به چالش بکشد.

“ما Obscura را ایجاد کردیم تا بتوانید در حین استفاده از لنز سوراخ سوراخ دار پیشرفته دارای امکانات ، یاد بگیرید و رشد کنید. این پیچ و تاب Lensbaby به تصاویر دنیای قدیم است. ”

این مجموعه دارای سه جز است که از یک لنز 50 میلیمتری مستقل با Pinhole / Zone Plate / Pinhole Sieve با قیمت 279.95 دلار ، یک لنز پنکیک 16 میلی متری برای دوربین های بدون آینه با Pinhole / Zone Plate / Pinhole Sieve با قیمت 249.95 دلار و Obscura Optic برای سیستم Optic Swap تشکیل شده است. با قیمت 179.95 دلار.

مجموعه کامل Lensbaby Obscura را می توان در اینجا مطالعه کرد.



[ad_2]

لینک منبع