کلاس آموزش عکاسی

کلاس آموزش عکاسی و همچنین محصولات آموزش عکاسی، یکی دیگر از خدمات گروه نگاتیو استودیو است. آموزش های عکاسی صرفا و به صورت مستقیم توسط شخص استاد فریبرز میرکبیری ارائه میشود و از اساتید دیگر استفاده نخواهد شد چون تاکید ما بر این است که کیفیت و استانداردهای لازم باید به طور کامل حفظ شده و انتقال مطالب با معیارهای خاص مربوطه به دانشجویان انجام شود.

یکی از معضلات علاقمندان به یادگیری عکاسی در کشور ایران ، نبود منابع و مرجع آموزشی معتبر ، به روز، با کیفیت و همگام با دانش روز جهانی عکاسی است. لذا اگر شخصی به دنبال محلی برای آموزش عکاسی باشد با انواع منابع مختلف در قالب وب سایت ، آموزشگاه، مدرسان خصوصی، کتاب و سی دی و پکیج های آموزشی و … مواجه خواهد شد که متاسفانه در بسیاری از موارد ، عدم تصمیم درست در انتخاب یک استاد مناسب باعث ایجاد تبعات منفی بسیاری در مسیر یادگیری و زندگی کاری عکاسی آینده شما میشود. هر کدام از منابع آموزشی، حرف های ضد و نقیضی را مطرح کرده و یا آموزشهای غیرکاربردی و غیر کلیدی ای را ارائه میکنند و یا حتی بعضا اشتباهات آموزشی فاحشی را به شما منتقل میکنند که باعث انحراف شما از مسیر صحیح میشود.

ممکن است باعث تعجب باشد که چطور چنین چیزی امکان دارد! متاسفانه مطالب آموزشی عکاسی در ایران در خیلی از موارد مربوط به عکاسان چند نسل قبل است که همچنان سینه به سینه به عکاسان امروز منتقل شده، این موارد مسلما در زمان خود کاربردی و صحیح بوده اما امروزه با توجه با تصحیح و اضافه شدن مطالب علمی و تکنیکی جدید بسیاری از این مطالب اموزشی تغییر کرده و یا حتی در برخی موارد کلا مخالف روش عکاسان چند دهه پیش است و این نکته بسیار با اهمیت متاسفانه توسط بسیاری از دانش آموزان جدید مورد توجه قرار نمیگیرد. نکته منفی دیگر در موارد آموزشی این است که حتی بسیاری از استادان کلاسهای آموزش عکاسی نیز از این موارد بی اطلاع هستند و واضح است که در صورت عدم اطلاع استاد مورد نظر، هیچ امیدی به تصحیح موارد آموزشی و اطلاع رسانی از موارد به روز دنیای عکاسی به دانشجویان نیز وجود ندارد.

ما در نگاتیو استودیو با توجه به تجربه استاد فریبرز میرکبیری، از مطالب آموزشی بررسی و تدریس شده در دانشگاه هاروارد استفاده میکنیم و موارد ارائه شده در کلاسها بر اساس آخرین تجارب آموزشی و تکنیکی روز دنیا به شما منتقل میشود.

آموزش عکاسی مقدماتی

مشکل دیگری که در آموزش عکاسی برای علاقمندان به این رشته وجود دارد این است که اکثر عکاسان و متخصصان این حوزه در ایران ، یکدیگر را قبول نداشته و با جناح گیری به صورت صرفا سلیقه ای به انتقاد و سرکوب دیگر عکاسان و دیگر منابع علمی پرداخته که این امر چیزی جز سردرگمی و گمراهی را برای افرادی که علاقمند به یادگیری عکاسی و دنبال نمودن این مقوله به صورت تخصصی هستند را نخواهد داشت. چه بسا که باعث انصراف آنها از یادگیری و یا کاهش انگیزه نیز بشود.

در این راستا، یکی از اهداف گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو این است که با توجه به اینکه استاد فریبرز میرکبیری دارای تخصص، تجربیات متعدد داخلی و بین المللی، در غالب برگزاری کنفرانس های مختلف آموزشی، ورک شاپ ها، کلاسهای عکاسی و … داشته اند، و همچنین داشتن مدارک تخصصی ای که در این زمینه دارند، امید است  بتوانیم از این پتانسیل های ارزشمند استفاده نموده و خدمات آموزش عکاسی منطبق بر اصول و استانداردهای روز جهان و همچنین تحت نظارت و تدریس یک عکاس حرفه ای با تجربیات ارزشمند در سبک های مختلف عکاسی را برای کلیه علاقمندان به یادگیری عکاسی فراهم کرده و گامی مفید در جهت رفع این نیاز برداریم.

آموزش عکاسی در نگاتیو استودیو به سه بخش زیر تقسیم میشود:

1- کلاس آموزش عکاسی در تهران و شهرستانها که به صورت خصوصی و نیمه خصوصی برگزار میشود.

2- محصولات شامل فیلم آموزش عکاسی، کتاب آموزش عکاسی و پادکست آموزش عکاسی که به صورت دانلودی در فروشگاه آنلاین نگاتیو استودیو به فروش میرسد.

3- مقالات آموزش عکاسی که به رایگان در بخش وبلاگ سایت نگاتیو استودیو در دسترس علاقمندان قرار دارد.

اصلی ترین موضوعات آموزشی در زمینه عکاسی که توسط استاد فریبرز میرکبیری در گروه نگاتیو استودیو ارائه میشود شامل موارد زیر است:

  • آموزش عکاسی مقدماتی
  • آموزش عکاسی مدلینگ (آموزش عکاسی مد/آموزش عکاسی فشن)
  • آموزش عکاسی پرتره
  • آموزش عکاسی صنعتی
  • آموزش عکاسی تبلیغاتی
  • آموزش عکاسی مواد غذایی
  • آموزش فوتوشاپ عکاسی
  • آموزش عکاسی با موبایل (آموزش عکاسی اینستاگرام)

دوره آموزش عکاسی پایه

آموزش عکاسی توسط فریبرز میرکبیری

آموزش عکاسی مقدماتی

عکاسی، ترکیبی از هنر، خلاقیت، دانش، تخصص و تجربه و ذوق شخصی است. اگر میخواهید وارد دنیای عکاسی شده و به یک عکاس مسلط و ماهر تبدیل شوید و آن را با اهدافی مانند عشق و علاقه به این حوزه، کسب درآمد و ایجاد اشتغال، ساختن کلکسیون عکسهای حرفه ای شخصی و یا حتی آموزش دادن آن به دیگران دنبال نمائید، برای شروع نیاز دارید تا اصول اولیه و مقدمات آموزش عکاسی که اهمیت بسیاری در پیشرفت و پیشبرد ادامه راه دارد را بیاموزید.

بنابراین یکی از مهمترین خصوصیتهائی که یک دوره آموزش عکاسی مقدماتی باید داشته باشد، ارائه آموزشهای کلیدی و کاربردی، منطبق بر اصول و استانداردهای روز جهان و از همه مهمتر تحت نظارت و مربیگری یک استاد مجرب که خود در واقع یک عکاس حرفه ای و به روز باشد ، است.

با کمی جستجو در گوگل و دنیای وب، با تبلیغات و در واقع شعارهای تبلیغاتی با مضمون ” آموزش عکاسی حرفه ای در یک هفته ” یا ” آموزش عکاسی تخصصی در 12 ساعت ” یا موارد مشابه مواجه خواهید شد که اگر کمی در ماهیت عکاسی و دنیای عکاسی و فرآیند تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای تحقیق کنید به راحتی متوجه میشوید که موارد مذکور، صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و هیچکس بدون گذراندن آموزشهای صحیح، کسب تجربه، مداومت در تمرین و پشتکار نمیتواند به یک عکاس حرفه ای تبدیل شود.

دوره آموزش عکاسی مقدماتی ارائه شده توسط گروه نگاتیو استودیو با داشتن مدرس بسیار مجرب (استاد فریبرز میرکبیری) میتواند یک نقطه شروع امن و مطمئن جهت ورود به دنیای عکاسی حرفه ای برای کلیه علاقمندان باشد. ضمن اینکه گروه نگاتیو استودیو سالهاست که در زمینه های مختلفی از جمله عکاسی مد، عکاسی فشن، عکاسی برندینگ، خدمات عکاسی و بسیاری موارد دیگر در صفحه اول سرچ گوگل جای گرفته و به عنوان یک رفرنس جهت عکاسان ایرانی به کار میرود. مشاهده رزومه استاد میرکبیری و نمونه کارهای عکاسی ایشان.

آموزش عکاسی مدلینگ (آموزش عکاسی مد / آموزش عکاسی فشن)

بحث مدلینگ و مدل شدن در ایران بسیار داغ شده است و روز به روز، علاقمندان بیشتری را به خود جذب میکند. لذا آموزش عکاسی مدلینگ (آموزش عکاسی مد / آموزش عکاسی فشن) نیز علاقمندان خاص خود را پیدا نموده است. با یادگیری عکاسی مدلینگ به صورت صحیح و اصولی و همچنین استفاده از تجربیات استاد عکاسی مدلینگ بتوانند در این زمینه برای خود اشتغال ایجاد کرده و کسب درآمد کنند و یا نمونه کارهای ماندگار در زمینه عکاسی مد و فشن داشته باشند و یا حتی برای برند و محصولات خود به صورت حرفه ای  عکاسی مدلینگ یا عکاسی مد را انجام داده و آن را به دیگر عکاسان نسپارند، یادگیری این نوع عکاسی میتواند زمینه بسیار خوبی برای شروع کار حرفه ای آنها در عکاسی مد/ عکاسی فشن باشد. به جرات میتوان گفت که استفاده از کلاس آموزش عکاسی مدلینگ استاد فریبرز میرکبیری، ارائه شده توسط گروه نگاتیو استودیو یکی از معدود گزینه های آموزشی معتبر در ایران است که با روش اصولی و منطبق بر استاندارد های دانش روز جهان عکاسی مد ارائه میشود. زیرا این انتخاب میتواند یک چالش بزرگ که برای علاقمندان به یادگیری این سبک از عکاسی در کشور ایران وجود دارد ، یعنی نبود منابع آموزشی معتبر و اساتید عکاسی مدلینگ با تجربه و دارای دانش و تخصص بین المللی را برای شما پر کند.

نمونه کارهای عکاسی مد یا عکاسی فشن استاد فریبرز میرکبیری را در وبسایت نگاتیو استودیو میتوانید مشاهده نمائید.

عکاسی فشن و مد - فریبرز میرکبیری

عکاسی مدلینگ توسط فریبرز میرکبیری دوبی، وان اند اونلی

ساده ترین تعریف برای عکاسی مدلینگ (عکاسی مد/ عکاسی فشن) عبارت است از ساختن یک تصویر که تشریح و جلوه ای بصری از یک لباس، جواهر و یا کیف و … را به بیننده منتقل نماید. عکاسی مدلینگ (عکاسی مد/ عکاسی فشن) به طور مستقیم بر احساسات مخاطبان تاثیر گذاشته و نقش اصلی آن ، فروش بیشتر کالا است و نه نشان دادن یک محصول. یک نکته مهم این است که به لحاظ اصول و تخصص عکاسی، هیچ زیر شاخه ای از عکاسی به اسم مدلینگ یا مدلینگ فتوگرافی وجود ندارد و عکاسی مدلینگ یک اصطلاح اشتباه است اما چون این لغت در بین عکاسان و مردم ایران مصطلح شده و عکاسی فشن را به عنوان عکاسی مدلینگ میشناسند، ما نیز به ناچار از این اصطلاح استفاده مینماییم تا بهتر بتوانیم مباحث آن را تشریح کرده و شفاف سازی نمائیم.

دنیای مد هم مانند دنیای اطراف ما روز به‌ روز و با سرعت زیاد در حال تغییر است و در نتیجه برندها برای جا نماندن از این دنیای جدید و دور نشدن از سلیقه بصری همواره در حال تغییر مخاطبان خود، باید با این جریان همراه شده تا از فضای مدلینگ عقب نمانند. متاسفانه این اتفاق برای بسیاری از برندهای سنتی ایران پیش آمده و از چرخه مد خارج میشوند.

فریبرز میرکبیری - اولین سمینار تخصصی عکاسی مد و فشن در ایران

استاد فریبرز میرکبیری – سخنرانی در اولین سمینار تخصصی عکاسی مد و فشن در ایران شهر مشهد

آموزش عکاسی پرتره

عکاسی پرتره همیشه یعنی از ابتدای ظهور عکاسی طرفداران زیادی داشته است و قدیمی ترین نوع عکاسی در جهان قلمداد میشود. ما در گروه نگاتیو استودیو نیز بر آن شدیم تا در جهت کمک بیشتر به علاقمندان یادگیری این سبک از عکاسی، کلاس آموزش عکاسی پرتره را برگزار نموده و ضعف های موجود در منابع و دوره های آموزشی این حوزه از عکاسی در ایران را با استفاده از تخصص و تجربیات ارزشمند استاد فریبرز میرکبیری پوشش داده و ضمن فراهم نمودن زمینه برای شکوفا شدن پتانسیل علاقمندان آن ، از به هدر رفتن انرژی ، وقت و پول آنها در استفاده از منابع آموزشی نامعتبر جلوگیری نماید.

عکاسی پرتره دارای سابقه ای به قدمت اختراع دوربین عکاسی است زیرا از زمانی که انسان توانایی ثبت عکس را پیدا کرد، علاقه به ثبت چهره ها یکی از پرطرفدار ترین انواع عکاسی بوده است. البته ثبت یک پرتره خوب و حرفه ای اصول نوشته و نانوشته متعددی دارد که این اصول به صورت کاربردی و کلیدی و مطابق با معیارهای روز جهان در دوره آموزش عکاسی پرتره استاد فریبرز میرکبیری به علاقمندان ارائه میشود.

عکاسی پرتره یکی از جذابترین خدمات عکاسی میباشد چون یک تصویر پرتره‌ با کیفیت و حرفه ای می‌تواند سالهای بسیاری ماندگار شده و نسل به نسل منتقل گرد و خاطرات بسیاری از ما را در آن لحظات جاودانه نماید. مسلما در این شاخه از عکاسی، تمرکز زیادی بر روی چهره افراد گذاشته میشود.

عکاسی پرتره - فریبرز میرکبیری

عکاسی پرتره توسط فریبرز میرکبیری

عکاسی پرتره یکی از مشهورترین انواع عکاسی است که هم در بین عکاسان آماتور و هم عکاسان حرفه ای انجام میگردد و موارد استفاده آن در زمینه های شخصی مانند عکاسی از دوستان، افراد خانواده و حتی خود عکاس نیز انجام میپذیرد. امروزه با گسترش بسیار زیاد استفاده از دوربین گوشی های موبایل در عکاسی، بسیاری از افراد به عکاسی پرتره با موبایل میپردازند و از آن برای استفاده مختلف شخصی، شغلی، انتشار در شبکه های اجتماعی و به خصوص عکاسی اینستاگرام و … بهره میبرند.

همین امر موجب شده است تا افراد زیادی به آموزش عکاسی پرتره با موبایل علاقمند شوند و یا مایل باشند برای ثبت عکس پرتره خود در اینستاگرام ، عکاسی پرتره را به صورتی اصولی و حرفه ای یادگرفته تا تصاویر پرتره جذابتر و ماندگارتری را خلق نموده و با دیگران به اشتراک بگذارند. به همین دلیل ، بخشی از کلاس آموزش عکاسی پرتره استاد فریبرز میرکبیری به ارائه نکات کلیدی و کاربردی در زمینه عکاسی پرتره با گوشی موبایل اختصاص دارد تا نیاز علاقمندان در این بخش نیز به صورت اصولی و حرفه ای برطرف گردد.

نمونه کارهای عکاسی پرتره که توسط استاد فریبرز میرکبیری در داخل یا خارج از کشور انجام شده است را در وبسایت نگاتیو استودیو میتوانید مشاهده نمائید.

آموزش عکاسی صنعتی

اگر به دنبال کسب درآمد از عکاسی بوده و به آن به چشم یک شغل درآمد ساز نگاه میکنید ، آموزش عکاسی صنعتی میتواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. به دلیل اینکه عکاسی صنعتی یکی از پولسازترین شاخه های عکاسی است. عکاسی صنعتی گاهی باید ویژگی های عکاسی تبلیغاتی را نیز داشته باشد، باید بتواند بیننده را مجذوب خود نماید. در این رشته از عکاسی، صنعت و کارخانجات، ماشین آلات، خط تولید، پالایشگاه ها و انواع فرآورده و تولیدات صنعتی میتوانند موضوع عکاسی باشند. همچنین عکاسی صنعتی میتواند شامل عکسبرداری از تجهیزات، محصولات و حتی گاهی اوقات ترکیبی از کارگران و مقامات یک سازمان یا شرکت با محیط کار را نیز شامل شوند.

یک عکاس صنعتی خوب و حرفه ای باید بتواند خصوصیات و زاویه های مختلف یک محصول را به شکلی در قالب عکس لحاظ نموده و به نمایش بکشد که عکس مربوطه بتواند مشخصات کامل یک محصول را به بیننده نشان داده و بر روی مخاطب تاثیر گذاشته و دید و احساس شناخت محصول را در بیننده برانگیزاند. عکاسی صنعتی از اصول و قواعد و حساسیتهای خاص خود برخوردار است و پیچیدگیهای خاص خود را نیز دارد. حال اگر در آموزش عکاسی صنعتی، تکنیکها و اصول ارائه شده بر اساس استاندارد های روز جهان عکاسی صنعتی نباشد و فرمول های منسوخ شده یا کاملا اشتباه به شما در این مسیر آموزش داده شود، مسلما خروجی کار از کیفیت مطلوب و مورد پسند بیننده ها و همچنین صاحب پروژه برخوردار نخواهد بود.

عکاسی صنعتی - فریبرز میرکبیری

عکاسی صنعتی توسط فریبرز میرکبیری

از آنجائیکه عکاسی صنعتی طرفداران زیادی دارد، ما نیز در نگاتیو استودیو  و با توجه به تجربه استاد فریبرز میرکبیری تصمیم گرفتیم تا کلاس های آموزش عکاسی صنعتی را نیز به خدمات آموزش عکاسی مان اضافه نموده و مستقیما تخصص و تجربیات خود را در این زمینه با علاقمندان به یادگیری این حوزه از عکاسی به اشتراک گذاشته و موجبات افزایش سطح کیفی عکاسی صنعتی در کشور را فراهم آوریم.

استاد میرکبیری تجربیات متعددی در ارائه خدمات عکاسی صنعتی به برندهای معتبر داخلی و خارجی دارند. همچنین از آموزش مطالب کلیشه ای، منسوخ شده و یا خارج از استاندارد به دانشجویان پرهیز کرده و در عوض، تمرکز خود را بر روی آموزش تکنیکها و اصول کاملا کلیدی، کاربردی و به روز در حوزه عکاسی صنعتی معطوف نموده اند. لذا برای یادگیری این شاخه از عکاسی، دوره های آموزش عکاسی صنعتی ارائه شده توسط گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو میتواند بهترین گزینه بوده و به طرز کاملا موثری از اتلاف وقت و انرژی و پول علاقمندان به یادگیری آن جلوگیری نماید. مشاهده نمونه کارهای عکاسی صنعتی استاد میرکبیری.

آموزش عکاسی تبلیغاتی

یکی دیگر از سبک های محبوب، پرطرفدار و پولساز در دنیای عکاسی، عکاسی تبلیغاتی است. عکاسی تبلیغاتی در بعضی جنبه ها و بعضی موقعیت ها میتواند با عکاسی صنعتی دارای تشابهاتی باشد. آموزش عکاسی تبلیغاتی برای علاقمندان به این حوزه میتواند اشتغالزایی و کسب درآمد را به همراه داشته باشد. اصلی ترین هدف عکاسی تبلیغاتی، تشویق و جذب خریداران و بازاریابی محصولات و خدمات مختلف است. به شکلی که مشتری با دیدن یک عکس تبلیغاتی تمایل به استفاده و یا خرید یک محصول پیدا کند و یا در برخی موارد قصد آن ایجاد و ماندگاری یک تصویر خاص در ذهن مخاطب میباشد و این فرآیند در نهایت میتواند منجر به فروش بیشتر یک محصول بشود.

عکاسی از محصولات برند سن ایچ توسط فریبرز میرکبیری

عکاسی تبلیغاتی از برند سن ایچ توسط فریبرز میرکبیری

در کشور ایران نیز، الزام و اهمیت بالای نیاز به عکاسی تبلیغاتی برای شرکتها و صاحبان برند روز به روز آشکار تر شده و زمینه های کاری خوبی در این حوزه را ایجاد کرده است. از طرفی علاقمندان زیادی به آموزش عکاسی تبلیغاتی نیز وجود دارد. اما متاسفانه همان معضل همیشگی که در بخش های مختلف وب سایت نگاتیو استودیو به آن اشاره شده است در زمینه آموزش عکاسی تبلیغاتی نیز وجود دارد و معضل نبود منابع آموزشی معتبر و به روز در این حوزه است که باعث ایجاد سطح کیفی پائین و یا حتی کاملا خارج از استاندارد مربوط به خدمات عکاسی تبلیغاتی در کشور است. ما در گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو تلاش میکنیم تا با برگزاری دوره های آموزش عکاسی در این حوزه که تدریس محتوای آموزشی آن توسط شخص استاد میرکبیری انجام میشود به رفع ضعف های موجود در این حوزه کمک نمائیم.

استاد میرکبیری مشاور برندینگ و تبلیغات برخی از شرکتهای شناخته شده در ایران نیز بوده اند و به همین دلیل، آموزش عکاسی تبلیغاتی نزد ایشان میتواند مزیت های افزوده ای نیز مانند امکان استفاده از تجربیات شخصی در حین کار ایشان را داشته باشند، به این طریق ضمن فراگیری جدیدترین اصول و تکنیکهای کاملا کاربردی و کلیدی و منطبق با استاندارد روز جهان عکاسی تبلیغاتی، شما میتوانید مفاهیم تبلیغات و برندینگ را نیز در ماهیت آموزشهای مربوطه فرا گرفته و با بینش و تجربیات ایشان در زمینه اجرای یک پروژه عکاسی تبلیغاتی موفق یا نحوه تعامل با مشتریان این حوزه و موارد اینچنینی نیز آشنا شوید. مشاهده نمونه کارهای عکاسی تبلیغاتی استاد میرکبیری.

آموزش عکاسی مواد غذایی

عکس غذا و مواد غذایی به فروشنده آن محصولات کمک میکند تا از طریق تصاویر بتوانند با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و محصولات خود را گویا تر و ملموس تر نمایند و حتی بر روی احساسات مخاطب به صورت مستقیم تاثیر بگذارد. آموزش عکاسی مواد غذایی از دیگر خدمات آموزشی است که توسط گروه نگاتیو استودیو ارائه میشود که این آموزشها نیز مانند دیگر بخش ها به صورت مستقیم توسط استاد فریبرز میرکبیری تدریس و ارائه میشود. عکاسی مواد غذایی یکی از زمینه های پولساز و درآمدزا برای عکاسان است به شرطی که نکات حرفه ای و فنی آن به درستی اعمال شده و در اجرای پروژه ها مد نظر قرار بگیرد. از طرفی در کشور ایران عدم وجود منابع آموزشی معتبر و به روز در زمینه عکاسی مواد غذایی نتیجه ای جز عدم دسترسی علاقمندان به این سبک عکاسی به کلاس های آموزشی یا محصولات آموزشی مربوطه را در پی نداشته است لذا بسیاری از تلاشهای افرادی که به دنبال یادگیری عکاسی مواد غذایی رفته و در پی آن در این زمینه عکاسی کرده اند با نتایج ضعیف یا حتی نامطلوب مواجه شده است.

شکلات پارمیدا - فریبرز میرکبیری

پروژه عکاسی از محصولات غذایی شرکت پارمیدا- فریبرز میرکبیری

اگر در گذشته ای نه چندان دور، اکثر افراد بر این نکته تاکید داشتند که غذا خوردن یکی از محبوب ترین لذت ها برای مردم است، پس از گسترش دنیای وب و شبکه های اجتماعی، عکس گرفتن از غذا و دیدن عکس های غذا نیز به این لذت ها اضافه شده و بخش مهمی از تفریحات و فراغت بسیاری از افراد را شامل شده است. عکاسی مواد غذایی در ایران و جهان روز به روز در حال کسب محبوبیت بیشتر است به دلیل اینکه فضای شبکه های اجتماعی و سایتهای اینترنتی باعث شده تا فرهنگ جدیدی در انتخاب کافه و رستوران و یا تست و لذت بردن از غذاهای جدید در نزد کاربران به وجود بیاید. امروزه بسیاری از افراد عادت کرده اند که ابتدا غذای خود و رستوران یا کافه مورد نظر خود را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یا وب سایتها با جستجو در گوگل پیدا کرده و عکس غذا ها، دسر ها ، محیط رستوران و کافه ها و … را ابتدا مشاهده، بررسی و با دیگر رستورانها و کافه ها مقایسه کنند و در صورتی که برایشان جذابیت و کشش لازم را داشت به آن کافه یا رستوران مراجعه نموده و از خدمات آنها استفاده نمایند.

جذابیت عکاسی مواد غذایی حتی برای افراد غیرحرفه ای که به دنبال رشته عکاسی نیستند هم زیاد شده است. حتما مشاهده کرده اید که بسیاری از همان افرادی که قبل از رفتن به یک رستوران و یا کافه یا فست فود جدید، ابتدا تصاویر آن را در محیط اینترنت دیده اند و جذب آن شده و به آنجا مراجعه کرده اند، قبل از اینکه غذای مربوطه را میل کنند هم با موبایل خود از آن شخصا عکس و یا حتی فیلم گرفته و در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی این تصاویر غذا ها را با دیگران به اشتراک میگذارند. این امر به قدری در حال رشد و همه گیر شدن است که اگر در آموزشها عکاسی مواد غذایی در منابع موجود را جستجو کنید به موضوعاتی مانند روشهای عکاسی اینستاگرام از مواد غذایی یا روشهای عکاسی مواد غذایی با موبایل و موارد مشابه بسیاری بر میخورید.

آموزش عکاسی مواد غذایی و طراحی صحنه- فریبرز میرکبیری

همین امر باعث میشود تا عکاسی مواد غذایی به یک پتانسیل بسیار لازم و ضروری و پر اهمیت برای رستورانها و کافه ها و فست فود ها تبدیل شود. به طوریکه در حال حاضر حتی بسیاری از صاحبین کافه و رستورانها که دارای دیدگاههای سنتی بوده اند و اعتقادی به استفاده از وب سایت و شبکه های اجتماعی در تبلیغ و معرفی مجموعه و محصولات خود نداشته اند، مجبور شده اند تا حداقل یک پیج در اینستاگرام برای خود داشته باشند و یا در سایتهای مرجع معرفی رستوران و کافه ها عضو شده و به صورت آنلاین مجموعه خود را معرفی کنند و غذاهای خود را در معرض نمایش دید هزاران کاربری که روزانه در دنیای اینترنت به جستجو و مشاهده عکس غذاها مشغولند قرار دهند تا از رقابت جدیدی که در این صنف به وجود آمده عقب نمانند و بتوانند کاهش فروش خود را جبران کنند. در واقع اکثر مردم قبل از سفارش غذا یا دسر یا سالاد یا حتی خرید محصولات غذایی کارخانجات و کارگاهها ، مشتاق به دیدن عکس غذای خود هستند، به طوری که از انتخاب خود آگاهی کامل داشته باشند. ارتباط تصویری مطلوب، تاثیر بسیار زیادی بر بیننده دارد و بیش از هزاران کلمه و توصیفات مختلف، تمایل فرد را نسبت به تست محصولات غذایی ترغیب می نماید. عکاسی غذا یکی از حرفه های مهم در زمینه تبلیغات و برندینگ بوده و علاوه بر غذا نمونه های دیگری از قبیل نوشیدنی ها، غذا های لذیذ ایرانی و بین المللی، شیرینی و شکلات، فرآورده های لبنی، تنقلات، آجیل میوه و سبزی و … را در بر میگیرد.

از آنجائیکه رسالت گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو اشاعه دانش و تجربیات صحیح عکاسی به صورت تخصصی ، به روز و البته کلیدی و کاربردی برای طیف مختلف علاقمندان به این حوزه از افراد حرفه ای تا آماتور است ، لذا برای اولین بار در ایران فرصت آموزش عکاسی مواد غذایی به صورت تخصصی و کاربردی را در قالب کلاسهای آموزشی و محصولات آموزشی و همچنین برخی مقالات رایگان که در وبلاگ سایت نگاتیو استودیو موجود است را فراهم نموده ایم تا دسترسی آن برای علاقمندان در سراسر کشور و حتی ایرانیان مقیم دیگر کشورها فراهم شود.

عکاسی مواد غذایی - فریبرز میرکبیری

آموزش عکاسی مواد غذایی و طراحی صحنه- فریبرز میرکبیری

اگر علاقمند به یادگیری عکاسی مواد غذایی هستید، بهترین نقطه شروع و ادامه برای شما استفاده از کلاس آموزش عکاسی مواد غذایی استاد میرکبیری یا محصولات آموزشی و مقالات رایگان موجود در سایت نگاتیو استودیو است.  این شاخه، یکی از تخصصی ترین زمینه های عکاسی و از سخت ترین انواع آن در خدمات عکاسی میباشد. در نتیجه یادگیری تحت نظارت و همراهی یک استاد باتجربه و دارای دانش و تخصص روز، اولین قدم مهم و اساسی برای موفقیت در یادگیری عکاسی مواد غذایی باشد. استاد فریبرز میرکبیری با داشتن تجربه همکاری با برخی از بهترین اساتید عکاسی مواد غذایی در ایتالیا و بخصوص با داشتن افتخار همراهی استاد “مائوریتزیو لودی” عکاس مواد غذایی و پکیجینگ بسیار معروف ایتالیایی توانایی، ارائه یک کار خوب عکاسی در این زمینه خاص را دارا می باشد. همچنین ایشان همکاری با برخی از برندهای برتر و معروف مواد غذایی مانند سن ایچ، پارمیدا و … را نیز در رزومه خود به ثبت رسانده اند. مشاهده نمونه کارهای عکاسی مواد غذایی فریبرز میرکبیری.

آموزش فوتوشاپ عکاسی

آموزش فوتوشاپ عکاسی یکی از مباحث بسیار مهم و تعیین کننده در دنیای عکاسی امروز است. نقش کامپیوتر و فوتوشاپ در عکاسی چیست؟ امروزه به جرات میتوان گفت که تمام عکسها بوسیله کامپیوتر تهیه و توزیع و اکثرا توسط نرم افزار فوتوشاپ مونتاژ میگردند. نرم افزار فوتوشاپ یک نرم افزار بسیار محبوب، پرکاربرد و حرفه ای در زمینه گرافیک و عکاسی میباشد که طرفداران بسیار زیادی درایران و سراسر جهان دارد. Adobe Photoshop ، نرم افزار تولید و ویرایش تصاویر است که محصول شرکت ادوب میباشد. این نرم افزار در سال 1988 برای اولین بار به بازار معرفی گردید و پس از آن در هر سال آپدیت های جدید آن به بازار ارائه میشود که قابلیت های جدیدی را به آن اضافه نموده و یا خطاهای موجود در نسخه های قبلی را رفع کرده و بعضی عملکردها را بهبود میبخشد.

اما چرا بحث آموزش فوتوشاپ عکاسی اهمیت زیادی دارد؟ چون نرم افزار فوتوشاپ با قدرت بالا و قابلیتهای بسیار زیادی که دارد قادر است تا هر عکسی در هر ابعادی را به خوبی و به صورت حرفه ای پردازش کند. فتوشاپ در عرصه تجارت، دنیای تبلیغات و بازاریابی و بازارسازی و همچنین معرفی کالا و خدمات شرکتها و سازمانها نقش بسیار موثری دارد. امروزه اکثر شرکت ها , موسسات , ادارات، برندها، فروشگاهها و…. برای تبلیغات خود تصاویر متعدد تبلیغاتی با فتوشاپ درست کرده و به اشکال مختلف مانند نصب بر روی بیل برد در معابر عمومی , کاتالوگ , کارت ویزیت، وبسایت و … در معرض دید مخاطبان خود قرار میدهند . استفاده از فتوشاپ نقش بسیار مهمی در بازار تبلیغات و کسب و کار ها و جلب نظر مشتریان به همراه دارد. همچنین جدای بحث تصاویر تبلیغاتی، عکس هایی که برای ساخت یا طراحی جعبه و بسته بندی انواع محصولات مختلف به کار میروند عموما توسط نرم افزار فوتوشاپ مورد ویرایش و یا تغییرات یا بهینه سازی هایی قرار میگیرد.

آموزش فوتوشاپ عکاسی

با توجه به این توصیفات، به این نکته میرسیم که فوتوشاپ در دنیای عکاسی امروز و یا همان عکاسی دیجیتال، نقش بسیار پر رنگ و کلیدی ای را ایفا مینماید. ما میتوانیم با دوربین عکاسی دیجیتال و یا راحت تر از آن با دوربین موبایل خود از مناظر، وقایع و غیره عکس بگیریم. برای اینکه زیبایی و جذابیت این عکسها بیشتر بشود ، بسیار بهتر و بهینه تر خواهد بود اگر تغییراتی در آن اعمال کنیم. به عنوان مثال جلوه هائی از نور به آن اضافه کرده و یا حتی بعضی از اجزای درون تصویر را حذف یا اضافه کنیم. نور پس زمینه را کاهش یا افزایش داده و تغییرات اینچنینی دیگری در تصاویر گرفته شده اعمال کنیم که همه اینها فقط از طریق نرم افزار قدرتمند فوتوشاپ قابل انجام خواهد بود یا به عبارت دیگر یکی از بهترین و پر قدرت ترین ابزارهای موجود برای اجرای چنین عملیات بهینه سازی بر روی تصاویر، نرم افزار فوتوشاپ است. آموزش اصولی و صحیح تکنیکهای فوتوشاپ در عکاسی یک بخش جدانشدنی و مهم در عناوین درسی مربوط به دوره های عکاسی در دانشگاهها و آموزشگاههای معتبر در کشورهای مختلف جهان است.

با توجه به مزایای فوتوشاپ و کاربردهای آن که ذکر شد، بدیهی است که آموزش فوتوشاپ عکاسی ، یکی از آموزشهای مهم و کلیدی در یادگیری عکاسی برای علاقمندان این حوزه است. اما متاسفانه یک ضعف و کمبود فاحش در آموزش عکاسی فوتوشاپ در کشور ایران وجود دارد. آن هم این است که در کلاسها و منابع آموزشی این مبحث، بیشتر به آموزش بخش های مختلف نرم افزار فوتوشاپ و یا روتوش عمومی عکس پرداخته شده است که معمولا بر اساس استفاده از پلاگین های آماده است، و میتوان گفت هیچگونه انطباق درست و کاملی با مبحث تخصصی فوتوشاپ برای عکاسی ندارد. با توجه به این ضعف موجود در منابع آموزشی، گروه نگاتیو استودیو بر آن شد تا دوره های آموزشی کاربرد و نحوه صحیح استفاده از فوتوشاپ در عکاسی را نیز برگزار کند تا علاقمندان به یادگیری عکاسی، صرف نظر از اینکه چه سبکی از عکاسی را میخواهند یاد بگیرند بتوانند به صورت اصولی با تکنیکهای کلیدی و کاربردی و صحیح و به روز فوتوشاپ عکاسی آشنا شده و جذابیت و تمایز را در عکس های خود ایجاد نمایند و اصول حرفه ای صحیح و به روز را وارد سبک کاری خود نمایند.

آموزش فوتوشاپ عکاسی

دوره آموزش فوتوشاپ عکاسی نیز مانند دیگر دوره ها و محصولات آموزش عکاسی که در گروه نگاتیو استودیو ارائه میشود توسط عکاس حرفه ای بین المللی، استاد فریبرز میرکبیری مورد تدریس قرار گرفته و فرصت بینظیر دیگری را در اختیار علاقمندان به آموزش عکاسی حرفه ای خواهد گذاشت. از آنجائی که ما در گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو، با توجه به تجربیات ارزشمند استاد فریبرز میرکبیری، از مطالب آموزشی بررسی و تدریس شده در دانشگاه هاروارد استفاده میکنیم و موارد ارائه شده در کلاسها بر اساس آخرین تجارب آموزشی و تکنیکی روز دنیا به شما منتقل میشود، لذا دانشجویان عزیز، از بابت کیفیت محتوای آموزشی و عدم اتلاف وقت، انرژی و پول، کاملا خیالشان راحت خواهد بود. همچنین این تجربیات و مطالب آموزشی ارزشمند به طرز بسیار موثری در نتیجه گیری سریعتر و کاهش اتلاف هزینه و زمان علاقمندان عمل خواهد کرد به دلیل اینکه از جستجو و سردرگمی شما در منابع مختلف و پراکنده جلوگیری کرده و دیگر نیازی نخواهد بود که زمان و هزینه ای را بابت یادگیری مطالب منسوخ شده یا نامعتبر و غیر حرفه ای صرف نمائید.

با مراجعه به بخش گالری عکس و نمونه کارهای استاد فریبرز میرکبیری در وب سایت نگاتیو استودیو میتوانید با آثار حرفه ای ایشان که فوتوشاپ عکاسی نیز در آنها به صورت تخصصی اعمال شده است، بیشتر آشنا شوید.

آموزش عکاسی با موبایل (آموزش عکاسی اینستاگرام)

به جرات میتوان گفت که نام یکی از مهمترین سبک ها در دنیای عکاسی امروز، عکاسی با موبایل است! به این دلیل که در 10 سال اخیر، بیشترین تصاویر ثبت شده با تلفن همراه بوده است و گذشت زمان به همراه پیشرفت تکنولوژی دوربین های موبایل و افزایش کیفیت قابل ملاحظه آنها باعث شده است تا عکاسی با موبایل روز به روز بیشتر و بیشتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته و کاربرد بیشتری پیدا نماید. آموزش عکاسی با موبایل امروزه به یکی از تیترها و موضوعات آموزش عکاسی تبدیل شده است. اگر عکاس باشید یا نباشید، اگر سن شما کم یا زیاد باشد، اگر شاغل باشید یا نباشید، اگر نیاز به عکاسی تبلیغاتی داشته یا نداشته باشید، ممکن است که تجربه کار با دوربین های عکاسی حرفه ای را نداشته باشید، اما حتما با دوربین تلفن همراهتان عکاسی کرده‌اید.

لذا احتمال دارد که شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر، بدون داشتن یک دوربین عکاسى حرفه اى به عکاسی کردن علاقه‌مند بوده و مایل باشید تا با همان دوربین موبایل خود بتوانید عکسهایی جذاب، حرفه ای و اصولی گرفته و اطرافیان خود را شگفت زده کنید! در چنین شرایطی اگر تنها وسیله عکاسی که در اختیار دارید دوربین موبایل شما باشد و قصد یا توان تهیه دوربین های عکاسی حرفه ای و تجهیزات گران قیمت آن را هم نداشته باشید، خبر خوش این است که با تلفن همراهتان میتوانید تصاویر با کیفیت و حرفه ای ثبت کنید و بخش موثری از ملزومات عکاسی اصولی و حرفه ای را حتی با دوربین موبایل خود تامین نمائید که این بخش موثر عبارت است از دانش و اطلاعات لازم جهت عکاسی حرفه ای با موبایل. در نتیجه آموزش عکاسی با موبایل در این شرایط، کاربرد مهم و کلیدی ای پیدا میکند و میتواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد.

آموزش عکاسی با موبایل

اگر مقالات وبلاگ گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو را مطالعه کرده باشید، حتما در مقالات آموزشی عکاسی به این نکته بر خورده اید که استاد فریبرز میرکبیری اعتقاد دارند که اگر یک عکاس، اصول فنی و حرفه ای، استاندارد و به روز دانش عکاسی را بداند و عکاسی کردن را در مسیر درستی آموخته باشد و تمرینات و تلاش لازم را نیز داشته باشد با دوربین موبایل هم میتواند عکس های باکیفیت و حرفه ای گرفته و صرفا به دوربین های عکاسی حرفه ای گران قیمت و لنز های پیشرفته و … وابسته نخواهد بود. از طرفى افزایش محبوبیت عکاسی با موبایل به قدری بوده که امروزه اکثر افراد به دنبال افزایش محبوبیت خود در شبکه هاى اجتماعى مانند اینستاگرام هستند و در نتیجه ثبت و به اشتراک گذاشتن عکس های زیبا و جذاب و حرفه ای، یکى از راه‌ هاى رسیدن به این هدف میباشد.

این امر باعث شده تا حتی بسیاری از علاقمندان به دنبال آموزش عکاسی اینستاگرام باشند. اینستاگرام در سال های اخیر رشد جهشی بسیار زیاده داشته است و از محبوبیت بالائی برخوردار گشته است. تا جایی که هم به یک ابزار مهم و پر استفاده برای اهداف تفریحی و سرگرمی تبدیل شده و هم به یک ابزار پرقدرت و جدی برای کاربردهائی  مانند رشد، معرفی، بازاریابی، بازارسازی و توسعه کسب و کارها و مشاغل کوچک و بزرگ تبدیل شده است و اجتماع کاربری بسیار بزرگ، گسترده و فعالی دارد. مسلما اینستاگرام میتواند ابزاری حرفه ای و خلاقانه برای عکاسان باشد. اینستاگرام ابزاری موثر برای به اشتراک گذاشتن عکس ها، الهام گرفتن و ارتقاء عکاسی است صرفنظر از اینکه بخواهید از دوربین ها و لنزهای عکاسی حرفه ای استفاده کنید و با اینکه توسط موبایل عکس های مختلف را ثبت و منتشر کنید.

عکاسی با موبایل

با توجه به پتانسیل های بالای اینستاگرام و تاثیرگذاری ای که عکس های منتشر شده در آن میتواند در امور مختلفی مانند جلب فالوور های بیشتر، ارتقاء برندینگ، بازاریابی و تبلیغات و ارتباط با مخاطبان و مشتریان داشته باشد، آموزش عکاسی اینستاگرام یا آموزش عکاسی با موبایل نیز محبوبیت خاص خود را دارد. لذا گروه نگاتیو استودیو با هدف ارائه آموزشهای تخصصی، اصولی، صحیح و به روز عکاسی به ایرانیان عزیز در سراسر ایران و جهان ، به شما توصیه میکنید تا اگر تمایل به یاد گیری بهتر این روش از عکاسی دارید در دوره های مقدماتی عکاسی که به صورت نیمه خصوصی و خصوصی توسط استاد فریبرز میرکبیری برگزار میشود شرکت نمایید و دانش خود را در زمینه عکاسی با موبایل (آموزش عکاسی اینستاگرام) افزایش دهید و یا از محصولات آموزشی و مقالات آموزشی که در وبسایت نگاتیو استودیو آماده شده است استفاده نمایید.

آموزش عکاسی با موبایل نیز مثل دیگر آموزشها توسط استاد فریبرز میرکبیری تدریس و ارائه میگردد و ساختار آن نیز بر اساس منشور آموزشی نگاتیو استودیو که پرهیز از ارائه مطالب حاشیه ای و غیرکاربردی یا منسوخ شده است میباشد و صرفا تکنیکهای کلیدی، کاربردی و مفید و به روز در این زمینه آموزش داده خواهد شد و ضمن اینکه تجربیات ارزشمند استاد میرکبیری در اختیار دانشجویان قرار داده خواهد شد و باعث ارتقاء دانش عکاسی و هدایت شدن به مسیر موفقیت در این زمینه میگردد.

تیم تولید محتوای تخصصی وبسایت نگاتیو استودیو تلاش میکند تا مقالات آموزشی رایگان بیشتری در زمینه آموزش عکاسی با موبایل و آموزش عکاسی اینستاگرام در وبلاگ نگاتیو استودیو اضافه نماید. لذا با سر زدن به به مقالات آموزشی عکاسی در این وبسایت میتوانید از جدیدترین مطالب مربوط به این حوزه استفاده نمائید.

کلاس آموزش عکاسی

اگر میخواهید عکاسی کردن را به صورت حرفه ای و اصولی و به روز یاد بگیرید و از اتلاف وقت و انرژی و پول خود جلوگیری کرده و در عوض با سرعت بیشتری در مسیر یادگیری و کسب تجربه در عکاسی به صورت کلیدی و کاربردی و به دور از حاشیه و مطالب منسوخ شده و بلااستفاده قرار بگیرید، میتوانید از کلاس آموزش عکاسی نگاتیو استودیو استفاده نموده و یا محصولات آموزش عکاسی را از بخش محصولات وب سایت نگاتیو استودیو خریداری نمائید و همچنین با سر زدن به وبلاگ گروه نگاتیو استودیو که حاوی مقالات رایگان آموزشی در زمینه عکاسی است از مطالب مربوطه استفاده نمائید. همانطور که در مطالب این صفحه ذکر شد، آموزش عکاسی در سبک های مختلف مانند عکاسی مدلینگ، عکاسی پرتره، عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی مواد غذایی، فوتوشاپ عکاسی و همچنین عکاسی با موبایل یا عکاسی اینستاگرام توسط گروه نگاتیو استودیو تحت نظر و استادی فریبرز میرکبیری به کلیه علاقندان در سراسر ایران ارائه میشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا به بخش های محصولات و آموزش عکاسی در فهرست سایت مراجعه فرمائید.

محصولات آموزش عکاسی

مقالات وبلاگ