ریبرندینگ شرکت پولاروید در عصر عکاسی دیجیتال

ریبرندینگ شرکت پولاروید در عصر عکاسی دیجیتال

همانطور که در مطلب قبل درباره دوربین پولاروید و شرکت پولاروید صحبت کردیم، این شرکت پس از تاثیرات بسیار در دنیای اطراف خود ناچار به متوقف کردن خط تولید خود در سال 2008 شد. کارخانه پولاروید با بیش از 100 هزار فروشگاه در 100 کشور جهان در نهایت ناچار به بستن کارخانه تولید نگاتیو های خود شد. اما Florian Kaps و Andrè Bosman تصمیم به راه اندازی دوباره خط تولید نگاتیو های معروف پولاروید کردند. پروژه ای که با توجه به شرایط دنیای دیجیتال امروز بسیار بلند پروازانه به نظر میرسید و درست به همین دلیل آنرا “پروژه غیر ممکن” Impossible Project نام گذاری کردند.

با مبلغی حدود سه میلیون دلار حق امتیاز تولید نگاتیو های پولاروید  و کارخانه آن در هلند خریداری شد. سال 2010 اولین سال شروع فروش نگاتیو های پولاروید “غیر ممکن” بود که متاسفانه نتیجه خوبی به همراه نداشت، به احتمال زیاد یکی از دلایل اصلی افت کیفیت تولیدات جدید کارخانه نسبت به محصولات قدیم پولاروید بود. “تیم غیر ممکن” حاضر به رها کردن پروژه نمیشود و شروع به آزمایش و تجربه بیشتر برای تولید محصولات با کیفیت بهتر و با حساسیت های بیشتر در برابر نور میکند. تا جایی که موفق به تولید مجدد نگاتیو های معروف 8×10 پولاروید میشود.

یکی از نقاط قوت گروه غیرممکن این بود که فقط به تولید نگاتیو بسنده نکردند بلکه با تلاش بسیار آنرا دوباره متولد کردند و توانستند از مشکلات به وجود آمده در این راه عبور کنند.

دوربین شرکت پولاروید - نگاتیو استودیو

دوربین I-1 اولین محصول جدید پولاروید

تعداد محصولات تولید شده توسط این گروه روز به روز بیشتر میشود که برخی از آنها شامل محصولات دیجیتال نیز میباشند. دوربین I-1 اولین دوربین جدید پولاروید که حدود سال 2009 ارائه شد یاداور پولاروید های قدیمی بود اما امکان اتصال به موبایل را نیز فراهم میکرد. پس از آن کارخانه مجددا شروع به تولید برخی از محصولات قدیمی و بسیار معروف پولاروید از جمله POLAROID SX-70 TYPE کرد. در ادامه با استفاده از تکنولوژی های جدید دوربین ها و ابزار های متفاوتی مانند Polaroid Cube که به عنوان رقیبی برای دوربین های معروف Go Pro ارائه شد و یا IMPOSSIBLE INSTANT LAB که با نصب یک اپلیکیشن قابلیت اتصال به موبایل و چاپ عکس های گرفته شده با آن را دارد نیز تولید شد.

بخوانید
بررسی جادوی دوربین پولاروید در طوفان دنیای دیجیتال

دوربین Polaroid Cube رقیبی جدید

	ریبرندینگ شرکت پولاروید در عصر عکاسی دیجیتال

خبر جالب اینکه 5 می امسال 2017 یکی از سهامداران اصلی گروه غیرممکن تماما حق امتیاز پولاروید کورپوریشن و برند آن و همچنین “پروژه غیرممکن” را از مابقی سهامدارارن خریداری کرد. Smolokowski family که در سال 2012 بیست درصد از سهام پروژه غیرممکن را خریداری کرده بود، در سال 2014 پسر بیست ساله خود را به عنوان مدیر عامل این پروژه معرفی کرد و در نهایت اوایل امسال موفق به خرید کلیه سهام این شرکت 80 ساله شد.

برنامه های آتی این شرکت هنوز اعلام نشده است اما با توجه به زحمات گروه غیر ممکن و مطرح کردن مجدد دوربین های پولاروید به عنوان مد جدید در بین جوانان و با شروع برنامه های تبلیغاتی نا اشکار اما منظم و هدفدار این شرکت روند رو به رشدی برای آن متصور میشود.

از سال 2008 تا به امروز این شرکت تولیدات بسیاری از جمله موبایل، تلویزیون، تبلت و … را به محصولات خود افزوده است و به احتمال بسیار زیاد در اینده نه چندان دور نیز شاهد ورود محصولات جدیدی از این برند خواهیم بود.

جهت مشاهده نسل جدید دوربین پولاروید در ایران اینجا را کلیک نمائید.

برگرفته و چکیده مطالب از سایت های MU.SA ، PetaPixel ، The Impossible Project website ، www.polaroid.com