سلفی Zhurong Mars Rover چین با دوربین جدا شونده عکس می گیرد

سلفی Zhurong Mars Rover چین با دوربین جدا شونده عکس می گیرد

[ad_1]

مریخ نورد Zhurong چین ، که به عنوان مأموریت Tianwen-1 خود به مریخ فرود آمد ، اولین تصاویر خود را که شامل یک عکس پانوراما از سایت فرود و همچنین یک “سلفی” است که مریخ نورد با استفاده از یک بی سیم قابل جدا شدن از خود گرفته ، پس فرستاده است. دوربین.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی رسمی ، عکس پانوراما زیر توسط دوربین ناوبری پهپاد ثبت شده است. هنگامی که عکس را گرفت ، مریخ نورد Zhurong هنوز محل فرود خود را ترک نکرده بود. از این منظر ، زمین مسطح به نظر می رسید و عبور از آن آسان است. دولت چین همچنین اظهار داشت که اندازه و تعداد سنگهای قابل مشاهده در حد انتظار است.

در زیر عکسی است که توپوگرافی منطقه را با دقت بیشتری نشان می دهد:

عکس بعدی پس از پیاده شدن پهپاد از موقعیت خود روی ناو Tianwen-1 گرفته شده است و هم آن لندر و هم مسیری که پهپاد به موقعیت خود طی کرده قابل مشاهده است.

آخرین عکس مورد توجه خاص است ، زیرا این یک “سلفی” است که مریخ نورد Zhurong و Tianwen-1 را به عنوان تصویربرداری از دوربین جداشونده ای که به طور معمول در پایین مریخ نورد نصب شده است ، نشان می دهد.

عکس های قبلی “سلفی” گرفته شده توسط مریخ نوردان ناسا از دوربینی نصب شده بر روی بازوی رباتیک استفاده کرده است که از مریخ نوردان به بیرون گسترش می یابد ، اما هنوز هم متصل است. Perseverance و Curiosity هر دو عکس را با استفاده از این روش ارسال کرده اند ، اما مریخ نورد Zhurong چین این کار را کاملاً متفاوت و ، بدون شک ، به شکلی انجام داده است که از نظر فنی چشمگیرتر است.

دولت چین می گوید که مریخ نورد حدود 10 متر از جنوب سکوی فرود را طی کرد ، دوربین را رها کرد و سپس عقب نشینی کرد و به “موقعیت خود” برای عکس پرداخت. سپس دوربین جداگانه از مریخ نورد و لندر عکس گرفت و آنها را به صورت بی سیم به مریخ نورد منتقل کرد و سپس از مریخ نورد به مدارگیر منتقل شد تا دوباره به زمین ارسال شود.

مریخ نورد Zhurong برای بررسی توپوگرافی و زمین شناسی منطقه تا چند ماه آینده در سطح مریخ کار خواهد کرد. در اوایل ماه مارس ، دولت چین نوشت که این مریخ نورد قادر است 200 متر در ساعت حرکت کند و شش ابزار علمی از جمله دوربین چند طیفی ، رادار نفوذی زمین و اندازه گیری هواشناسی را به همراه دارد. از زمان انتشار آخرین خبر مطبوعاتی ، چین فاش کرده است که این مریخ نورد 28 روز مریخ در سطح زمین فعالیت داشته است.


اعتبار تصویر: عکس با مجوز از CNSA.



[ad_2]

لینک منبع