انواع سبک های لباس پوشیدن

شما چه سبکی لباس میپوشید؟ معرفی انواع سبک لباس پوشیدن

در این مقاله از سری مقالات آموزش عکاسی و آموزش مد و فشن وب سایت نگاتیو استودیو به معرفی اجمالی انواع سبک لباس پوشیدن پرداخته ایم. افرادی که به سبک لباس پوشیدن اهمیت زیادی میدهند همیشه در ذهنشان یک جلمه مشترک و معروف ” حالا چی بپوشم ” را  تکرار میکنند. شما چه سبکی لباس میپوشید؟ پیش از این درباره اهمیت پرسنال استایلیست نوشتیم، امروز به تعدادی از سبک های متداول در لباس پوشیدن اشاره میکنیم.

لباس پوشیدن به سبک كلاسيك:

بیانگر شخصیت با اعتماد به نفس، مدیر ، متخصص. استفاده از لباس ها و پارچه های با کیفیت، رنگ های خنثی، زیور آلات ساده، آرایش کم و موهای ساده.

لباس پوشیدن به سبک راحت (Casual):

تلفیقی از سبک اسپرت و کلاسیک، بیانگر شخصیت دوستانه، مسلط به اوضاع و خوش رو. استفاده از لباس های راحت، ترکیبات جین و کلاسیک، رنگهای ترکیبی، تقریبا بدون آرایش و با موهای ساده، زیور آلات مینیمال و کاربردی.

لباس پوشیدن به سبک لاکژری (لاکچری):

بیانگر شخصیت ثروتمند، مالک و با وقار، تا حدودی کلاسیک. استفاده از پارچه های گرانقیمت مثل ابریشم و کشمیر، لباس های رسمی و کم طرح، استفاده از برندهای خاص و لوکس، رنگهای تک رنگ، پخته و ترکیبی، استفاده از کفش های کلاسیک برند و برش دار، آرایش به سبک گریم و طبیعی با تاکید بر چشم و لب، مدل موهای کلاسیک مرتب، زیورآلات گرانقیمت و جواهرات.

عکاسی فشن و مد - فریبرز میرکبیری

عکاسی مد و فشن توسط فریبرز میرکبیری

لباس پوشیدن به سبک زنانه ظریف:

بیانگر شخصیت ظریف، زنانه، اغوا کننده، رمانتیک. استفاده از پارچه های گرانقیمت، تلفیق با گیپور و ساتن، استفاده از انواع خز ، چرم و پوست حیوانات، رنگهای گرم وروشن، نوع آرایش متوسط یا غلیظ ، زیور آلات آنتیک (مثل انواع مروارید و سنگ) در سایز متوسط .

بخوانید
حالا چی بپوشم؟ راهنمای انتخاب لباس مناسب

لباس پوشیدن به سبک اسپرت:

بیانگر شخصیت ورزشی، با منش جوانمردانه، اعتماد به نفس فراوان. استفاده از لباس برند های ورزشی، رنگهای درخشان، کفش های اسپرت و حجم دار، آرایش کم، موهای ساده و کلاسیک، زیور آلات مدرن (مثل چرم ، فلز، لاستیکی، فوم و …)

لباس پوشیدن به سبک ارتشی:

شخصیت های مبارز، سخت گیر و فرمانده . استفاده از پارچه های چرم، کتان، جین، پارچه های سخت و یا لطیف با رنگ های تیره وسرد، رنگهای خاکی، سبز، کرم ، بوت ها وکفش های حجم دار، آرایش کم یا تیره و دودی رنگ، استفاده از زیور آلات درشت و فلزی

لباس پوشیدن به سبک هنرى:

بیانگر شخصیت خلاق، آشفته، طغیانگر. استفاده از ترکیبهای غیر منتظره در لباس و پارچه، بدون تناسب خاصی در رنگها، برش های غیر منتظره در لباس، استفاده از انواع کلاه، آرایش متنوع ، مدل مو های خاص، زیور آلات متفاوت و سعی در عدم تقلید از سبکی خاص

لباس پوشیدن به سبک شجاعانه:

بیانگر شخصیت جسور، یاغی ، با اعتماد به نفس کاذب، نیاز به دیده شدن. استفاده از پارچه های لطیف و نامتجانس، رنگهای غیرمنتظره و تند، آرایش های غیر عادی و جلب توجه کننده، استفاده از زیور آلات بزرگ، چشم گیر و براق

به سبک های لباس پوشیدن که در بالا ذکر شده است میتوان مواردی دیگر مانند سبک پانک، هیپی، رَپ ، راک و … نیز اضافه کرد.

امیدواریم این مقاله برای شما اطلاعات مختصر و مفیدی را در زمینه معرفی انواع سبک های لباس پوشیدن و نحوه لباس پوشیدن به همراه آورده باشد. با دنبال کردن دیگر مقالات گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو میتوانید به مطالب آموزشی جذاب و مفید دیگری نیز به صورت رایگان دست پیدا نمائید.

بخوانید
حالا چی بپوشم؟ راهنمای انتخاب لباس مناسب
41 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.