عکاسی فشن یا عکاسی مد - استاد فریبرز میرکبیری

چرا “وِتِمان” باعث ترس و آشفتگی در دنیای مد شد؟

در این مقاله از سری مطالب آموزش مدلینگ و فشن وبسایت خدمات عکاسی نگاتیو استودیو به شرحی از یکی از برندهای نوظهور در دنیای مد و فشن و درج های عکس های مربوط به آن پرداخته ایم. یکی از خبرهای بسیار داغ این هفته مد جهان درباره برند نوظهور “وتمان” Vetements  بود که مجددا باعث آشفتگی در دنیای مد شد (که البته با کت واک اول خود در سال 2016 نیز باعث چنین اتفاقی شده بود) و انتقادات زیادی رو هم با خودش همراه آورد. مکان برگزاری این کت واک که جایی شبیه ایستگاه مترو بود و مدل هایی که اصلا مدل نیستن و از پله برقی پایین میان انگار از توی خیابانهای پاریس مستقیما وارد استیج شده اند و هیچ تناسبی رو در دنیای مد رعایت نمیکنند، نزدیک هم حرکت میکنند و هیچ نظمی توی حرکتها و فاصله شون از هم وجود نداره.

نوع و سبک لباس های عادی کوچه و خیابان همراه استفاده از آدم های عادی با قد های متفاوت کوتاه و بلند، جوان و پیر، و همچنین تیپ های متفاوت پوشش که هیچ خط مشترکی رو رعایت نمیکنن مثل تیپ پانک و یا افسر پلیس و یا پیرمرد بازنشسته و … همه حضار را شگفت زده کرد.

Vetements  Brand
Vetements Brand Fashion Show

مجله معروف “جی کیو” GQ در این باره نوشت: فهمیدن اینکه او سعی داره مردم عادی رو به روی صحنه بیاره چندان کار سحتی نیست اما بیشترین چیزی که به نظر ما میتونه هدف او در ارائه چنین استیجی اون هم در آلتا مدا پاریس باشه این چند مورده:

  • فشن اصلا اهمیتی نداره، چون هیچ وقت اهمیت نداشته!
  • فشن به صورت و فرمی که به ما معرفی میشه فقط یک تئوریه و هیچ ربطی با واقعیت و مفهوم لاکژری نداره.
  • فشن واقعی چیزیه که مردم واقعی توی خیابون از اون استفاده میکنن نه لباس های عجیب و غریبی که توی کت واک ها به چشم میخوره.
  • فشن دیگه از حالا به بعد به هیچ عنوان اهمیتی نداره چون “ترامپ” TRUMP رئیس جمهور شده و ممکنه دنیا به زودی به آخر برسه!

Vetements Paris Woman FW17-18


نام دیگری که در پاریس امسال بسیاری رو به حیرت وا داشت “مزون مارجلا” Maison Margiela در پاریس بود که با طراحی “جان گالیانو” John Galliano صورت گرفت. طرح های بسیار جذاب و زیبایی که عموم بیننده های ردیف اول First Row رو به هیجان آورد و خبر اون تمامی مجله های فشن رو پر کرد.

“جان گالیانو” که یکی از مطرح ترین طراحان مد دنیاست با توجه به اتفاقات و روند سوشال نت ورک ها کالکشن امسال خودش رو که بر اساس فیلتر های رنگی موجود در اینستاگرام Instagram و فیلترهای تصویری اسنپ چت Snap Chat بود به معرض دید گذاشت. حرکتی که گویای متلاشی شدن تصاویر در سوشال نت ورک ها و دوباره کنار هم قرار گرفتن آنها و ایجاد دوباره آن به شکلی نو و متفاوت رو نشون میده. بازی با لایه های مختلف پارچه ، گیپور و کرپ و … نیز اشاره به این متلاشی شدن تصاویر داره. لباس های او در عین ظاهر ساده خود، پیچیدگی ساختاری زیادی دارن. این ظاهر ساده و جذاب و تلفیق اون با مهارت و استادی گالیانو تونسته موج جدیدی رو در دنیای مد رقم بزنه که ترکیبی از لباس ، شعر و رمانتیسیم قرن جدید رو به جلوه میکشه.

چرا "وِتِمان" باعث ترس و آشفتگی در دنیای مد شد؟

امیدواریم از خواندن این مقاله که در مورد برند نوظهور وتمان – Vetements بود، لذت برده باشید. شما میتوانید نظرات و سوالات خود را در قیمت دیدگاههای انتهای همین صفحه با دیگر کاربران وبسایت خدمات عکاسی نگاتیو استودیو به اشتراک بگذارید و همچنین از طریق میتوانید سوالات خود در زمینه های مد و فشن و یا سبک های مختلف عکاسی را در همین بخش درج نموده تا استاد فریبرز میرکبیری پاسخگوی آن باشند.