این Timelapse خورشید گرفتگی 2021 از 50،000 عکس ساخته شده است

این Timelapse خورشید گرفتگی 2021 از 50،000 عکس ساخته شده است

[ad_1]

در ساعات صبح روز 10 ژوئن ، یک خورشید گرفتگی “حلقه آتش” از ناظران آسمان در شمال شرقی ایالات متحده ، شمال کانادا ، اروپا ، شمال آسیا ، روسیه و گرینلند استقبال کرد. در حالی که بیشتر عکاسان عکسهای منفرد گرفتگی را ثبت کردند ، Göran Strand تصمیم گرفت کامل خسوف نادر را از حیاط خانه خود در Ostersund سوئد نشان دهد.

استرند با استفاده از 50،000 تصویر ثابت که برابر با بیش از 250 گیگابایت داده بود ، تنها در 10 ثانیه توانست کسوف دو ساعت و نیم را نشان دهد. در حالی که بیشتر مردم فقط عکس هایی از قله “حلقه آتش” را مشاهده می كنند ، اما زمان كشی ناشی از استرند تصویری فوق العاده صاف از نحوه حركت ماه در مقابل خورشید است.

این نوع رویداد حلقه ای شکل زمانی اتفاق می افتد که ماه در هنگام کسوف به دورترین نقطه از زمین نزدیک شود و باعث می شود ماه کوچکتر از خورشید در آسمان به نظر برسد که کل دیسک خورشید را مسدود نمی کند.

استرند برای افزودن به دستاورد چشمگیر در گرفتن حرکت خورشید گرفتگی ، تمام برجستگی های خورشیدی را نیز به دست آورد. برجستگی خورشیدی یک ویژگی بزرگ و درخشان است که از سطح خورشید به سمت بیرون گسترش می یابد. Strand همچنین یک نمای نزدیک از بزرگترین برجستگی را نشان می دهد که در کنار آن یک نمودار زمینی مقیاس دار وجود دارد. با استفاده از این گرافیک قابل توجه ، می توان فهمید که تقریباً یک میلیون زمین می تواند درون این ستاره عظیم جای گیرد.

استرند گفت که با این همه فریم گرفته شده PetaPixel در مورد چگونگی ویرایش تایم لپس خورشید گرفتگی

وی توضیح می دهد: “برای گرفتن تایم لپس ، من یک سری 200 فریم را در هر 30 ثانیه به مدت 2.5 ساعت انجام می دادم.” “از هر کلیپ 200 فریم ، بهترین 50 فریم را روی هم قرار دادم ، تراز کردم و کالیبره کردم. در مجموع ، من به 250 تصویر ثابت کالیبره شده رسیدم که سپس با آنها پردازش بیشتری انجام دادم. ابتدا تمام 250 تصویر را تراز کردم ، جزئیات را واضح تر کردم و سپس داده هایی را که تمام برجستگی ها را نشان می داد استخراج کردم. سپس تصاویر تمام شده خود را برای تایم لپس در اختیار داشتم. “

از آنجا که کسوف و سایر وقایع قابل توجه نجومی به ندرت اتفاق می افتد ، هوای کاملاً ایده آل همیشه برای عکاسانی که امیدوارند این اقدام را انجام دهند یک چالش است.

استند می گوید: “من بیش از 25 سال است که مشغول عکاسی نجومی هستم و یک چیز یاد گرفته ام این است که آب و هوای بد و ناامیدی را که معمولاً در حوادثی از این دست به وجود می آورد قبول کنم. “در این روز ، پیش بینی هوا بسیار خوب بود اما برای اواخر روز ابر پیش بینی می شود. هنگامی که فقط 10-15 دقیقه از کسوف مانده بود ، برخی ابرها در حال حرکت بودند اما از خورشید پاک بودند ، بنابراین من واقعاً خوشحالم که این بار یک کسوف کامل گرفتم.

“کسوف مانند این موارد بسیار هیجان انگیز است که دنبال کنید. حتی اگر سه خورشید گرفتگی کامل دیده باشم ، اما وقتی می فهمید که واقعاً آن را گرفته اید ، حوادثی از این دست همیشه برخی از غبغب ها را به من می دهد. “

با بیش از یک ربع قرن تجربه ، بدیهی است که استراند یک عکاس نجوم باتجربه است. برای کسانی که مایلند دنباله روی او باشند ، توصیه های خود را به تازه واردان می کند.

“اگر می خواهید با عکاسی آسمانی شروع کنید ، من توصیه می کنم با کندی حرکت کنید. عجله نکنید و یک تلسکوپ بزرگ و گران قیمت خریداری کنید و به شکار سیارات بروید. عکاسی از سیاره واقعا سخت است و تسلط بر آن چندین سال طول می کشد. با لنزهای تله خود شروع کنید و عکس هایی از ماه را بگیرید که پس از آن روی هم قرار می گیرید تا جزئیات بیشتری کسب کنید. “

وی افزود: “این روشی به نام Lucky Imaging است و راهی عالی برای بدست آوردن تصاویر واضح از سیارات و همچنین خورشید و ماه حتی از طریق هوای بسیار آشفته است. وقتی تصاویر خود را دارید ، وقت آن است که ویرایش آنها را تمرین کنید. AutoStakkert! نرم افزار مورد علاقه من برای قرار دادن تصاویر اجرام آسمانی است. مهمتر از همه ، لذت ببرید و لحظه ای وقت بگذارید تا بفهمید که ما در طرح بزرگ فضا چقدر کوچک هستیم. “


اعتبار تصویر: عکسهای Göran Strand و با مجوز استفاده می شود.



[ad_2]

لینک منبع