این فرآیند افزایش وضوح توسط ویراستاران تلسکوپ هابل استفاده می شود

این فرآیند افزایش وضوح توسط ویراستاران تلسکوپ هابل استفاده می شود

[ad_1]

Picture Instruments ، یک شرکت نرم افزاری مستقر در آلمان است که بیشتر به دلیل پلاگین های خود برای Adobe Photoshop و Lightroom Classic شناخته می شود ، پلاگین جدیدی را منتشر کرده است که نوید می دهد با استفاده از تکنیک مورد استفاده توسط فضای هابل ، تصاویر تمیز ، دقیق و بسیار واضح با عمق باور نکردنی ایجاد می کند تیم تلسکوپ.

همانطور که عکاسان نجوم تصدیق می کنند ، شفاف سازی تصاویر آسمان عمیق می تواند بسیار چالش برانگیز و بسیار پیچیده باشد. بدون افزایش نویز تصویر یا مصنوعات باید بر بهترین جزئیات تأکید شود. برای دستیابی به این هدف ، روشی به نام Absolute Point of Focus (APF-R) ایجاد شد و اکنون به عنوان یک پلاگین در دسترس است.

Picture Instruments می گوید که برتری افزونه آن در روش اصلی آن نهفته است ، که توسط کریستف کالتسیس که سالها برای تحقیق در مورد روشهای فتوشاپ تحقیق کرده بود تا جزئیات جزئی را در تصاویر خود ارائه دهد ، توسعه یافته است. Kaltseis فرایند شفاف سازی تصویر پیچیده ای را در فتوشاپ ایجاد کرد که علاوه بر وضوح ، عمق ظاهری آن را نیز بهبود بخشید. این روش اکنون توسط تیم تلسکوپ فضایی هابل به طور منظم هنگام پردازش تصاویر خود مورد استفاده قرار می گیرد.

این شرکت می گوید که دوام این روش با تصاویر پردازش شده توسط Kaltseis نشان داده می شود ، که چندین بار به عنوان “تصویر نجوم روز” ناسا انتخاب شده است. علاوه بر این ، فرایند APF-R که از این طریق تولید شده است ، عملکرد آن را از طریق استفاده در دفاتر تلسکوپ فضایی هابل اثبات می کند ، این بخشی جدایی ناپذیر از فرایند ویرایش تصویر است.

مهدی زمانی ، یکی از اعضای تیم تلسکوپ فضایی هابل ESA ، می گوید: “من به موزاییک HST اجازه استفاده از موزاییک HST را دادم و تقریباً 30 درصد بهتر از سایر تکنیک های ما برای تیز کردن صدای میانه به سایه ها تنظیم می شود.” “که ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد اما برعکس یک جهش بزرگ است.”

در حالی که سردبیران تلسکوپ فضایی هابل لزوماً از افزونه Picture Instruments استفاده نمی کنند ، اما از روندی که پلاگین بر اساس آن ساخته شده است استفاده می کنند. نکته منفی روش APF-R پیچیدگی آن بود. برای حل این مسئله ، Picture Instruments با همكاری Kaltseis برای ساده سازی فرایندهای محاسبه پیچیده و ایجاد یك افزونه كه نوید می دهد كاربر را قادر می سازد فرآیند وقت گیر را انجام دهد ، حتی بدون شناخت قبلی و یا آگاهی از نحوه كار كردن APF-R.

این شرکت می گوید که افزونه APF-R به عکاسان این امکان را می دهد تا روش Kaltseis را فقط با یک کلیک اعمال کنند ، که باعث کاهش سردرد خسته کننده انجام حداکثر 50 مرحله در فتوشاپ و محاسبه مکرر شعاع به صورت دستی می شود. در عوض ، این افزونه قول می دهد که پس از چند ثانیه به طور خودکار اولین نتیجه را تولید کند. حتی مقایسه تنظیمات لایه های مختلف – روشی که Kaltseis طی چندین سال ایجاد کرد و قبلاً یک فرایند دستی بود – با فشار یک دکمه انجام می شود. طبق Picture Instruments ، به لطف “استفاده ساده و سریع از این افزونه ، اکنون برای آماتورها و همچنین افراد حرفه ای این امکان وجود دارد که روش APF-R را برای همه تصاویر اعمال کنند.”

پلاگین APF-R برای فتوشاپ با قیمت 29 دلار (به علاوه هرگونه مالیات قابل اجرا) در دسترس است و می تواند مستقیماً از طریق بازار در برنامه دسکتاپ Cloud Adobe Creative نصب شود. طبق وب سایت شرکت ، این افزونه با نسخه 22 فتوشاپ در ویندوز و macOS به صورت یکپارچه کار خواهد کرد PetaPixel تأیید کرد که در نسخه بهینه شده M1 برنامه نیز به درستی بارگیری می شود.



[ad_2]

لینک منبع