برندگان جوایز عکاسی محیطی PA2F 2021

برندگان جوایز عکاسی محیطی PA2F 2021

[ad_1]

پرنس آلبرت دوم بنیاد موناکو (PA2F) برندگان جایزه عکاسی محیطی 2021 خود را که به بررسی رابطه بین مردم و محیط زیست می پردازد ، اعلام کرد.

به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس بنیاد ، PA2F جایزه جدیدی را برای عکاسی از محیط زیست راه اندازی کرد که داوری آثار را در سه گروه حیات وحش باورنکردنی ، حیات وحش در بحران و دلایل امید انجام داد. این سازمان توضیح می دهد كه “انتخاب موضوع برای چاپ اول قابل توجه است ، منعكس كننده یكی از درسهای اساسی است كه باید هنگام خروج از بحران جهانی كنونی آموخت: آینده بشر با آینده گونه هایی كه با آنها همزیستی داریم بسیار گره خورده است روی زمین،”

در این مسابقه به برنده تصویر برنده ، مقام دوم و مقام سوم در هر گروه و همچنین به یک برنده رأی عمومی و تعدادی از تصاویر انتخاب شده در هر گروه اعطا شد. همچنین ، عنوان “پرنس آلبرت دوم بنیاد موناکو عکاس محیط زیست سال 2021” بر اساس قدرت یک بار ورود به جوایز اهدا شد.

عکاس سال 2021

پرنس آلبرت دوم بنیاد موناکو عکاس محیط زیست سال 2021 © کاتلین ریکر / جایزه عکاسی محیطی PA2F 2021

جایزه بزرگ و عنوان “شاهزاده آلبرت دوم بنیاد موناکو عکاس محیط زیست سال 2021” به کاتلین ریکر اعطا شد که عکس آن با عنوان ، گوریل کنار آب ، در مسابقه به رسمیت شناخته شد. این تصویر یک گوریل نر جوان را با بیان دوست داشتنی در لبه یک جریان آب در اوگاندا نشان می دهد.

این عکاس توضیح می دهد که گوریل کوهستان Tabu نام دارد که به زبان سواحیلی به معنای دردسر است و هنگامی که در هنگام پیاده روی در پارک ملی بوندی در حالی که از درختان تاب می خورد و در آب بازی می کرد ، سرشار از انرژی و زندگی بود.

حیات وحش باورنکردنی

مقام اول: © لینکلن مک گرگور / جایزه عکاسی محیطی PA2F 2021

مقام اول عکاس لینکلن مک گرگور با تصویر خود با عنوان اهدا شد جنگل مسحور، گرفته شده در استرالیا. این یک عکس از یک وومبت است که در میان شعله های جنگل و با نور قارچ های بیولومینسنت سرگردان است. این عکاس توضیح می دهد که حیات وحش در این منطقه فقط در برخی از مواقع سال که شبح قارچ در تاریکی می درخشد این پدیده را تجربه می کند.

حیات وحش در بحران

مقام اول: © جایزه عکاسی محیطی Maxim Sayapin / PA2F 2021

با عنوان ردپای زندگی در قلمرو مرگ، تصویر ماکسیم سایاپین در این گروه مقام اول را به خود اختصاص داد. این لانه پرندگان رها شده ای است که از قطعات زباله در سواحل مدیترانه بافته شده است. این تصویر قدرتمند “نقش انسان در طبیعت را نکوهش می کند و زندگی در شرف تولد را تضعیف می کند.”

دلایل امید

مقام اول: © Emmanuel Rondeau / جایزه عکاسی محیط زیست PA2F 2021

برای عکس خود عنوان برنده به امانوئل Rondeau اعطا شد ، گوزن بالای اتوبان، که یک گذرگاه حیات وحش در منطقه Charente-Maritime فرانسه را به تصویر می کشد که در طول شب توسط یک گوزن گوزن استفاده می شود. این نوع ساختار به حیوانات اجازه می دهد آزادانه و با خیال راحت سفر کنند بدون اینکه توسط افراد و وسایل نقلیه قطع شوند.

رای عمومی

برنده رای عمومی “حیات وحش باورنکردنی” © میچل لوئیس / جایزه عکاسی محیط زیست PA2F 2021

از دید پنهان است، عکسی از یک گوزن قرمز بزرگ توسط میچل لوئیس عنوان رأی عمومی در گروه حیوانات وحشی باورنکردنی اهدا شد. این تصویر که در پارک ریچموند ، لندن ، انگلستان گرفته شده است ، گوزنی را نشان می دهد که در برخی از سرخس های مرده هنگام تماشای گله ماده خود پنهان شده است.

برنده رأی عمومی “حیات وحش در بحران” © Maxime Aliaga / PA2F Photo Award Environment 2021

ماکسیم آلیاگا با عکس تأمل برانگیز خود ، عنوان رأی عمومی را در حیات وحش در گروه بحران دریافت کرد تصرف، در بالا. این فیلم در مالزی شلیک شده است ، جایی که اورانگوتان های جوان اغلب از مادران شکار می شوند و به عنوان حیوانات خانگی در بازار سیاه فروخته می شوند. اگرچه نگهداری یک حیوان وحشی در اسارت خانگی غیرقانونی است ، اما این عکاس توضیح می دهد که هنوز “داشتن یک اورانگوتان جوان برای برخی از خانواده ها نشان غنایی است.”

برنده آرا Public عمومی “دلایل امید” © Mathieu Courdesses / جایزه عکاسی محیطی PA2F 2021

عنوان برنده رای عمومی در دسته دلایل امید به عکاس Mathieu Courdesses با اهدا شد عشق در جنگل. او لحظه ای صمیمی را بین یک ماده اورانگوتان ماده و توله اش ، در جنگل های سوماترا ثبت کرد. در این منطقه ، جمعیت اورانگوتان در حدود 14،500 تخمین زده شده است که نسبت به ارقام برآورد شده گذشته افزایش داشته است.


هدف اصلی PA2F پرداختن به موضوعات مهم زیست محیطی از طریق محدود کردن اثرات تغییر اقلیم ، حفاظت از تنوع زیستی ، مدیریت منابع آب و مبارزه با بیابان زایی است ، مأموریت آن در رقابت عکاسی نیز وجود دارد. قضات متشکل از عکاسان حرفه ای و نمایندگان نهادهای متعهد به توسعه پایدارتر ، بیش از 5700 ورودی از عکاسان سراسر جهان دریافت کردند. به برنده جایزه بزرگ 6000 یورو تعلق گرفت ، به هر یک از سه برنده رده 1000 یورو جایزه اهدا شد ، در حالی که برندگان رای عمومی هر کدام 500 یورو دریافت کردند.

لیست کامل داوران ، برندگان رده ها و سایر نامزدهای نهایی را می توان در وب سایت PA2F Environment Photographer of the Year 2021 یافت.


اعتبار تصویر: همه عکسها به طور جداگانه از اعطای جوایز بهترین عکاس محیط زیست سال 2021 توسط پرنس آلبرت دوم بنیاد موناکو اعتبار گرفته و ارائه می شود.



[ad_2]

لینک منبع