رپر Jay-Z از عکاس به دلیل فروش مشابه بودن خود شکایت می کند

رپر Jay-Z از عکاس به دلیل فروش مشابه بودن خود شکایت می کند

[ad_1]

رپ تحسین شده جی ز به دلیل سو mis استفاده از شکل ظاهری خود ، شامل فروش کالاهایی مانند چاپ عکس و پیراهن ، و مجوز دادن به تصویر وی بدون اجازه رپر

مطابق با رویترز، در این شکایت آمده است که مانیون بر اساس قوانین کالیفرنیا حقوق تبلیغاتی جی ز را نقض کرده و عکاس نمی تواند تصویر رپر را بفروشد یا بدون رضایت وی مطابق میل خود با آنها کار کند.

در این شکایت ادعا می شود: “مانیون با فروش کپی عکسهای JAY-Z در وب سایت و فروشگاه خرده فروشی Mannion و فروش مجوزهای استفاده از تصویر JAY-Z به دیگران ، تجارت بسیار سودآوری ایجاد کرده است.” “مانیون این کار را با فرض استکبار انجام داده است که چون او آن عکس ها را گرفته ، می تواند هر طور که دوست دارد با آنها کار کند. اما JAY-Z هرگز به مانیون حق استفاده از شباهت خود را برای این اهداف یا اهداف دیگر نداد. و بدون آن مجوز ، مانیون حق قانونی برای انجام این کار ندارد. JAY-Z از مانیون خواسته است که متوقف شود ، اما او از این کار امتناع می ورزد. “

در این دادخواست ادعا شده است كه نه تنها مانيون از توقف فروش تصاوير خودداري كرده است ، بلكه وي براي انجام اين كار ميليون ها دلار درخواست كرده است.

شکایت جی ز همچنین ادعا می کند که تمام زندگی مانیون بر اساس ارتباط زودهنگام او با خواننده رپ است و ادعا می کند که عکاس می داند برای فروش عکس ها به مجوز جی زی احتیاج دارد ، اما “اهمیتی نمی دهد”. بعلاوه ، این شکایت Jay-Z را به عنوان قربانی سالها استثمار نشان می دهد و می گوید که “این یک اتفاق بسیار معمول در صنعت موسیقی است که فردی در موقعیت Mannion است از ستاره های آینده و آینده استفاده کند. نه همیشه در موقعیتی که بتواند از حقوق خود دفاع کند. “

مانیون در ابتدا برای کار خود برای آلبوم Jay-Z 1996 جبران شد و در طی آن روند “صدها عکس” از رپر را با توجه به اسناد قانونی بدست آمده توسط رولینگ استون. از آن سال به بعد عکاس این عکس ها را به قیمت هر هزار دلار بالغ بر هزاران دلار فروخته است.

این شکایت ادامه می دهد: “این مسخره است که یک عکاس با تصویر یک نوجوان سیاه پوست که قبلاً ناشناخته بود و اکنون بسیار موفق است ، به عنوان قطعه ای از مال که باید به ازای هر دلار تولیدش فشرده شود رفتار می کند.” “امروز متوقف می شود.”

وکیل عکاس سارا هسیا گفت رویترز که او “اطمینان دارد که اصلاحیه اول از حق آقای مانیون برای فروش آثار هنری زیبا و دارای حق چاپ حمایت می کند.”

در حالی که از نظر دامنه متفاوت از این پرونده است ، در چند سال اخیر موارد مختلفی در مورد افراد مشهور و عکاس وجود داشته است. در ماه فوریه ، لبرون جیمز به دلیل سو alleged استفاده از عکس این عکاس در شبکه های اجتماعی با یک عکاس توافق کرد. در آن صورت ، عکاس ادعا کرد که جیمز تصویر خود را برای خوراک شبکه های اجتماعی خود سو without استفاده کرده است بدون اینکه غرامت به عکاس بدهد. این جدیدترین نمونه استفاده افراد مشهور از عکس در شبکه های اجتماعی بدون اجازه عکاس بود.

تا به امروز ، مواردی که به حقوق تصویر مربوط می شود ، عموماً به نفع عکاس بوده اند. در اینجا ، ممکن است حکم نهایی به قرارداد اصلی منعقد شده بین جی ز و مانیون و حقوق تصویر مندرج در آن بستگی داشته باشد.


اعتبار تصویر: عکس هدر دارای مجوز از طریق Depositphotos.



[ad_2]

لینک منبع