سنسور دوربین 50MP JN1 سامسونگ دارای کوچکترین پیکسل های صنعت است

سنسور دوربین 50MP JN1 سامسونگ دارای کوچکترین پیکسل های صنعت است

[ad_1]

سامسونگ اعلام کرده است که در حال تولید انبوه آن چیزی است که ادعا می کند کوچکترین پیکسل در صنعت را دارد: 0.64μm پیکسل. سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL JN1 نام دارد و به ISOCELL 2.0 ، Smart-ISO و “Double Super PDAF” مجهز شده است.

پیکسل های کوچکتر معمولاً به معنای پایین آمدن کیفیت تصویر و امکان ایجاد نویز بیشتر هستند ، اما سامسونگ به طور خاص ترجیح داد JN1 را به 0.64μm پیکسل کاهش دهد تا بتواند کوچکتر باشد و به همین دلیل شاهد استفاده گسترده تری در برنامه های مختلف هستیم.

به این ترتیب ، این شرکت ادعا می کند که JN1 همه کاره ترین سنسور آن است ، زیرا با محصولات موجود 1 / 2.8 اینچی سازگار است و می تواند علاوه بر فاصله کانونی استاندارد ، برای دوربین های جلو ، فوق عریض یا تله نیز استفاده شود. اساساً این یک سنسور می تواند در هر قالب ضبط تصویر در تلفن های هوشمند مدرن استفاده شود. هدف در اینجا این است که به کاربران این امکان را بدهید تا از سلفی های 50 مگاپیکسلی یا تصاویر گروهی و همچنین فیلم با وضوح بالا 4K جلو با قابلیت بزرگنمایی بالا استفاده کنند ، اما تولیدکنندگان را محدود به استفاده از این سنسور به این روش نکنید.

از آنجا که JN1 از پیکسل های کوچکتر استفاده می کند و بنابراین در کل یک سنسور کوچکتر است ، سامسونگ می گوید یک مزیت بیشتر در طراحی آن این است که اندازه ماژول های دوربین را 10 درصد کاهش می دهد. این مقدار زیادی برای کاهش ضربه دوربین نیست ، اما در عصری که عموماً بزرگتر می شود ، پیشرفت در جهت دیگر مورد استقبال است.

JN1 از چندین فناوری سامسونگ که این شرکت طی سال گذشته اعلام کرده است ، بهره می برد از جمله فناوری پیکسل زنی ، ISOCELL 2.0 ، Smart-ISO و Double Super PDAF.

در شرایط کم نور ، JN1 سامسونگ از فناوری binning پیکسل چهار به یک این شرکت – Tetrapixel – استفاده می کند که چهار 0.64μm پیکسل مجاور را در یک پیکسل بزرگ 1.28μm پیکسل ادغام می کند تا حساسیت نور چهار برابر را برای عکس های روشن تر 12.5 مگاپیکسلی فراهم کند.

سامسونگ در اوایل ماه مارس سال جاری فناوری ISOCELL 2.0 را به تفصیل توضیح داد و توضیح داد كه فناوری ISOCELL Plus كه در هسته اصلی آن قرار دارد ، سد فیزیكی ساخته شده از ماده جدید (معمولاً این كار با فلز بود) را در اطراف هر پیكسل اضافه می كند كه باعث كاهش عبور نور بین آنها و تأثیر بر پیکسل های مجاور ، که منجر به توانایی تولید رنگ بهتر می شود.

Smart-ISO یک فناوری HDR سامسونگ است که اجازه می دهد سنسورهای آن همزمان ISO بالا و پایین را ضبط کنند ، که این شرکت در اینجا به طور مفصل درباره آن بحث کرده است. در حالی که سامسونگ همچنین آنچه Dual Pixel Pro نامیده می شود را تولید می کند که پیکسل ها را از گوشه ای به گوشه ای تقسیم می کند تا پایین مرکز ، JN1 در عوض از Double Super PDAF استفاده می کند ، که به گفته این شرکت دو برابر تراکم پیکسل های مورد استفاده برای تشخیص فاز است (1/16) نسبت به تشخیص فاز فوق العاده آن (1/32) که ظاهراً عملکرد فوکوس خودکار یکسان را در حداکثر 60 درصد نور کمتر امکان پذیر می کند.

JN1 در حال حاضر در حال تولید انبوه است ، بنابراین این امکان وجود دارد که از اوایل پاییز امسال در گوشی های هوشمند جدید ظاهر شود.



[ad_2]

لینک منبع