مخترع برای ایمن نگه داشتن معتادان به تلفن های هوشمند دوربین "چشم سوم" می سازد

مخترع برای ایمن نگه داشتن معتادان به تلفن های هوشمند دوربین “چشم سوم” می سازد

[ad_1]

طراح کره جنوبی پائنگ مینوک دوربینی را بر روی پیشانی اختراع کرده است که هدف آن انتقاد از کاربر امروزی تلفن های هوشمند است که مدت زمان زیادی را صرف نگاه کردن به تلفن های خود می کند و نه به موانع احتمالی سر راه آنها.

مینووک چنین افرادی را “فونو ساپینس” (Phono Sapiens) می نامد و از آنها به عنوان یک نوع انسان جدید متولد شده از تلفن های هوشمند یاد می کند.

وی در یک پست اینستاگرامی در توصیف اختراع خود می نویسد: “تلفن های هوشمند عمیقاً در زندگی مردم مدرن نفوذ کرده اند که زندگی بدون آنها را برای ما دشوار کرده است.” “این امر به طور منفی درک می شود ، اما تحول در Phono Sapiens از بشر غیرقابل انکار یک واقعیت است. بنابراین این واقعیت را که بدن انسان توسط تلفن های هوشمند کنترل می شود را به عنوان یک تغییر مثبت پذیرفتم. این به ما دید گسترده ای در مورد Phono sapiens ناتمام می دهد. همچنین به ما امکان می دهد نسل کاملا تکامل یافته Phono Sapiens را پیش بینی و پیشنهاد دهیم. “

او از اختراع خود به عنوان “اولین تکامل” در جهت تلفیق با تلفن های هوشمند یاد می کند.

“ما نمی توانیم هنگام راه رفتن چشم از تلفن های هوشمند خود برداریم. به همین دلیل تکامل یافتیم تا چشم سوم داشته باشیم. این چشم جدا از بقیه چشم ها حرکت می کند و وقتی چشم های قبلی ما به تلفن هوشمند نگاه می کنند باز می شود. ”

چشم سوم به وضوح هجو است و هدف اصلی مین ووک جلب توجه به رفتاری است که به نظر او ناراحت کننده است.

“این پروژه فقط یک طرح مشترک محصول نیست ، بلکه بیشتر یک طرح کنایه آمیز یا حیاتی است. امیدوارم مردم از طریق “چشم سوم” بتوانند رفتارهای ما را مورد انتقاد قرار دهند و در مورد اینکه ما به Phono Sapiens تبدیل شده ایم ، دوباره فکر کنند تا مشکلاتی را که در حال حاضر با آنها روبرو می شویم.

مین ووک مخصوصاً به چشم سوم به عنوان یک وسیله عملکردی اختصاص داشت ، علی رغم اینکه قصد دارد بیش از یک محصول واقعی ، انتقاد از جامعه باشد – به همین دلیل حدود شش هفته را صرف کار بر روی نمونه اولیه مشاهده شده در ویدیوی بالا و اینستاگرام خود کرد .

این مجهز به سنسوری است که زاویه دستگاه را اندازه می گیرد و به پشت سر متصل می شود. این سنسور می تواند زمان خم شدن سر فرد استفاده کننده را تشخیص دهد و پلک چشم سوم را باز می کند و به حسگر اولتراسونیک در “چشم” اجازه می دهد تا موانع پیش روی کاربر را تشخیص دهد و با یک زنگ اخبار به کاربر اطلاع می دهد.

هجو هوشمندانه می تواند به ایجاد تحولات مثبت در جامعه کمک کند ، اما باید دید که آیا در اینجا چنین اتفاقی می افتد – تلفن های هوشمند واقعاً توجه مردم را به شکلی جلب می کنند که جدا شدن از آنها سخت است. کارهای بیشتر مینووک را می توانید در اینستاگرام وی مشاهده کنید.



[ad_2]

لینک منبع