پلت فرم دوربین دوگانه سعی می کند مشکلات موجود در دوربین های 360 درجه را برطرف کند

پلت فرم دوربین دوگانه سعی می کند مشکلات موجود در دوربین های 360 درجه را برطرف کند

[ad_1]

محققان با هدف جبران بازدهی با وضوح ضعیف که در بیشتر دوربین های 360 درجه وجود دارد ، یک پلت فرم جدید دوربین دوگانه طراحی کرده اند.

مدتی است دوربین های دید 360 درجه از انواع مختلف و دامنه قیمت در بازارهای امنیتی مصرف کننده و متخصص در دسترس است. آنها اغلب برای تورهای تجاری مجازی ، املاک و مستغلات ، امنیت ، ورزش و فعالیت ، مسافرت و سایر اهداف استفاده می شوند.

با این حال ، یک مطالعه اخیر با عنوان “یک سیستم دوربین ترکیبی برای حلالیت زیاد اشیاget هدف در تصاویر همه جهته” که توسط محققان Chinthaka Premachandra و Masaya Tamaki انجام شده است ، اشاره کرده است که نیاز به رسیدگی به مشکل با وضوح پایین تر است که در این نوع وجود دارد از دوربینهای دید دید 360 درجه جهته 360 درجه ، به ویژه در دوربینهای مداربسته که وضوح ضعیف ، شناسایی اشیا dist دور را دشوار می کند.

این مطالعه توضیح می دهد که با استفاده از یک لنز چشم ماهی ، که نور را در محدوده وسیع تری جمع می کند ، یک دوربین 360 درجه یک راه حل مقرون به صرفه برای نظارت است که در مقایسه با استفاده از چندین دوربین عمومی استفاده می شود تا بصورت جمعی همان میدان دید را پوشش دهند.

تصویر توسط Chinthaka Premachandra و Masaya Tamaki ، Creative Commons

همانطور که در مطالعه ای در سال 2015 توسط بوداگاوی و دیگران پیشنهاد شده است ، که یک مجموعه اضافی از پیچیدگی ها را ایجاد می کند ، مانند نیاز به فن آوری های فشرده سازی کارآمد که می توانند با افزایش در نتیجه bitrates می شود.

Premachandra و Tamaki همچنین بر لزوم افزایش وضوح فیلم ها به حداقل 4K “به منظور کاهش مشکل تخریب وضوح به دلیل دید وسیع هنگام استفاده از دوربین های چند جهته برای نظارت” توافق کردند ، اما ویژگی های تشخیص و ردیابی اشیا، با تبدیل چنین ویدئویی به تصاویر دو بعدی یک فرایند پیچیده ، پرهزینه و طولانی است.

مثلا، PetaPixel اخیراً از لنز 360 درجه (کره) Pro1 گزارش شده است که می تواند محتوای ویدئویی را بدون دوخت ضبط کند اما این نوع فناوری هزینه ای دارد که برای اکثر افراد دور از دسترس است.

به همین دلیل هر دو محقق به فکر طراحی سیستمی افتادند که از یک دوربین چند جهته معمولی عکس بگیرد و در عین حال از یک دوربین جداگانه استفاده کند که می تواند تصاویر با وضوح بالا از اشیا further دورتر را ضبط کند ، در نتیجه با ترکیب این سیستم ، شناسایی بهتر اشیا moving در حال حرکت در حالی که هنوز مقرون به صرفه هستند.

در این تحقیق ، این دو یک نمونه اولیه از پلت فرم دوربین هیبریدی ایجاد کردند که متشکل از یک دوربین همه جهته و دو دوربین pan-tilt (PT) با یک میدان دید 180 درجه در هر دو طرف است. هنگامی که یک منطقه هدف نامشخص با استفاده از دوربین 360 درجه تشخیص داده می شود ، سپس از دوربین PT برای ضبط تصویر با وضوح بالا از هدف استفاده می شود.

اتصالات بین هر دوربین و کامپیوتر. تصویر توسط Chinthaka Premachandra و Masaya Tamaki ، Creative Commons.

این دو از دوربین های Raspberry Pi استفاده کردند که یک ماژول pan-tilt روی آن نصب شده بود و سپس از طریق Raspberry Pi 3 Model B. به سیستم متصل شد. سپس ، تمام قسمت های تنظیمات به یک رایانه شخصی متصل شدند تا کنترل کلی امکان پذیر شود.

سکوی دوربین مورد استفاده در این مطالعه تصویر توسط Chinthaka Premachandra و Masaya Tamaki ، Creative Commons.

“محققان ابتدا یک تصویر همه جهته را برای استخراج یک منطقه هدف پردازش کردند ، و متعاقب آن اطلاعات مختصات آن به اطلاعات زاویه (زاویه پان و شیب) تبدیل شده و سپس به Raspberry Pi منتقل شد” علم روزانه توضیح می دهد

پس از آزمایشات ، این تحقیق نتیجه گرفت که این نوع سیستم در واقع تصاویر با وضوح بالاتر را در مقایسه با تصاویر تولید شده از یک دوربین 360 درجه ارائه می دهد. با این حال ، مسئله ای که پیش آمد تاخیر زمانی احتمالی در روند کار بود. به عنوان مثال ، هنگامی که یک جسم متحرک به عنوان هدفی تعیین می شود که با یک تصویر با وضوح بالا گرفته می شود ، یک تغییر بالقوه وجود دارد زیرا یک لحظه طول می کشد تا دوربین PT مناسب آن را ضبط کند.

این دو به عنوان یک اقدام متقابل بالقوه ، روش فیلتر کردن کالمن را پیشنهاد می کنند ، این الگوریتمی است که تخمین متغیرهای ناشناخته ای را ارائه می دهد که در این حالت مختصات آینده جسم متحرک هستند و این باعث خنثی کردن جابجایی مواجه می شود.

علم روزانه گزارش می دهد که Premachandra اطمینان دارد که سیستم دوربین پیشنهادی آنها “تأثیرات مثبتی را در برنامه های آینده با استفاده از تصویربرداری همه جهته مانند رباتیک ، سیستم های امنیتی و سیستم های نظارت ایجاد خواهد کرد.”

مطالعه کامل منتشر شده ، شامل جزئیات تمام آزمایشات ، در وب سایت IEEE Xplore قابل مطالعه است.


اعتبار تصویر: تصویر سرصفحه توسط Chinthaka Premachandra و Masaya Tamakiused و تحت Creative Commons استفاده می شود.



[ad_2]

لینک منبع