گرانقیمت ترین عکس های جهان

گران قیمت ترین عکس های دنیا

در این مقاله به شرحی جذاب از گران قیمت ترین عکس های دنیا به همراه درج تصاویر مربوطه از آنها پرداخته ایم. اطلاعاتی که دانستن آن برای کلیه علاقمندان به عکاسی و حتی دیگر افرادی که در زمینه عکاسی مطالعه یا فعالیتی ندارند نیز میتواند بسیار جالب و جذاب باشد.

 پانزده اکتبر 2011 این عکس در حراج کریستیز نیویورک به قیمت 4.338.500 دلار به فروش رسید.

تصویری از آندریاس گورسکی که کاملا با فکر و برای چاپ در ابعادی بزرگ گرفته شده است تصویری از یک رودخانه است که توسط دو نوار سبز رنگ از چمن احاطه شده. نسبت های تصویر بسیار فکر شده و دقیق و منظم میباشد. از این عکس میتوان به عنوان یک نامکان نام برد (به مکانی گفته میشود که میتواند در هر کجای جهان قرار داشته باشد و از لحاظ کاراکترهای ظاهری و بصری و اطلاعاتی که در اختیار بیننده قرار میدهد امکان حدس زدن اینکه این نقطه در کجای دنیاست وجود ندارد.) میزان تابش نور و رفلکس های آن بر روی سطح رودخانه و تناسب بسیار زیبای خطوط سبز رنگ احساسات مرموز و در عین حال متفاوتی را به بیننده منتقل میکند.

گرانقیمت ترین عکس های دنیا

در واقع این اولین بار نبود که یکی از کارهای آندریاس گورسکی با قیمتی اینچنینی به فروش میرفت. اثر دیگری از او به نام “99Cent II Diptychon” که فضای داخلی دو سوپر مارکت را که با استفاده از نرم افزار های دیجیتالی کنار هم قرار داده بود در حراج هنری ساتبی با قیمت 3.346.456 دلار در 7 فوریه 2007 به فروش رفته بود و چندین سال رتبه گرانترین عکس جهان را داشت تا زمانیکه که در تاریخ 12 می 2011 توسط اثری از سیندی شرمن به نام “Untitled#96” با قیمتی بالغ بر 3,89  میلیون دلار آنرا سپری کرده بود. این اثر سیندی شرمن که به سفارش مجله هنری “آرت فاروم” در 1981 انجام شده بود تصویری “سلف پرتره” (یا به اصطلاح امروز سلفی) از 30 سالگی خود اوست در حالیکه روی کف آشپزخانه دراز کشیده است، تصویری که بیانگر زن کلیشه ای آنروزها از دید مطبوعات آن زمان میباشد.

 اثری از سیندی شرمن به نام “Untitled#96”

مسلما نمیتوان دست بر روی عکس خاصی گذاشت و از آن به عنوان بهترین عکس تاریخ یاد کرد و مسلما نیز نمیتوان یک دلیل مشخص برای قیمت گذاری بر روی آثار هنری پیدا کرد، زیرا که المان های بسیار متفاوتی در تعیین نرخ یک عکس اثر دارند که از جمله آنها میتوان به نام آرتیست و اعتبار و قیمت فروش آثار او، حراج هنری و گالری ارائه دهنده اثرجهت فروش، نوع کار هنری، دوره زمانی ارائه شده و … نام برد.

پ.ن: آخرین رکورد گران قیمت ترین عکس دنیا در سال 2016 توسط پیتر لیک و با قیمت فروش 6.5 میلیون دلار بار دیگر شکسته شد.

تلاش خواهیم نمود تا در مقالات دیگر از سری مطالب آموزش عکاسی گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو مطالب جذاب مشابه بیشتری منتشر نمائیم. هدف اصلی نگاتیو استودیو، ارائه خدمات عکاسی با برترین و به روز ترین کیفیت ممکن در سطح کیفیت جهانی و همچنین ارائه آموزش های اصولی و کاربردی و به روز دانش عکاسی به هموطنان گرامی است.

نویسنده: فریبرز میرکبیری

1 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.