Canon Patent IBIS-Powered AA Simulation Tech ، شبیه به Pentax

Canon Patent IBIS-Powered AA Simulation Tech ، شبیه به Pentax

[ad_1]

کانن درخواست اختراع ثبت شده ای را داده است که به دوربین اجازه می دهد تا از تثبیت کننده تصویر در بدن (IBIS) خود برای تخمین اثرات فیلتر ضد بیگانه استفاده کند. این ایده شبیه نحوه کارکرد چند شات با تغییر سنسور است ، اما برعکس.

برنامه – که توسط تصاویر نورلایت و به اشتراک گذاشته شده توسط شایعات کانن – یادداشت می کند که کانن راهی را برای جابجایی سنسور در حین ضبط تصویر به گونه ای پیشنهاد می کند که نحوه کارکرد فیلتر ضد الگوریتم را تقریبی دهد.

مانند تصاویر نورلایت می نویسد ، این ایده “از حرکت خوب سیستم تثبیت کننده سنسور استفاده می کند تا یکی از کارهای فیلتر ضد نام مستعار را برای سیستم AF انجام دهد و مشکلات نمونه برداری و نام مستعار فضایی را برطرف کند. یک نسخه برای DPAF و کنتراست AF مورد بحث قرار گرفته است … کنترل دقیق موقعیت سنسور نیز بخشی از یک راه حل فوق العاده با وضوح فوق العاده است ، که در آن یک فیلتر AA سنتی نیز ممکن است مانع شود. “

اگر این ایده آشنا به نظر می رسد ، به این دلیل است که این یک فناوری است که پنتاکس چندین سال است که در دوربین های خود از جمله K-3 Mark III که اخیراً اعلام شده است ، از آن استفاده می کند. فیلم زیر نحوه کار این فناوری را نشان می دهد:

اساساً ، برخلاف حالت های عکس با وضوح بالا با تغییر سنسور که از تثبیت کننده تصویر دوربین برای گرفتن اطلاعات بیشتر و جمع آوری یک تصویر با وضوح بالا در دوربین استفاده می کنند ، این ویژگی کاملاً برعکس عمل می کند و حسگر را حرکت می دهد تا در نتیجه تصویر را کمی مات کند و ظاهر یک فیلتر ضد aliasing است.

همانطور که ریکو توضیح می دهد:

بر اساس ایده های اصلی و فناوری نوآورانه ، پنتاکس اولین شبیه ساز فیلتر AA در جهان را تولید کرده است که اثرات ایجاد شده توسط یک فیلتر AA نوری را بازتولید می کند. با اعمال ارتعاشات میکروسکوپی به سنسور CMOS در هنگام قرار گرفتن در معرض ، K-3 رنگ و حالت خفیف کاذب را به حداقل می رساند. شما برای دستیابی به جلوه مورد نظر از سه تنظیم استفاده می کنید: “TYPE 1” برای دستیابی به تعادل مطلوب بین وضوح تصویر و moiré. “TYPE 2” برای اولویت بندی جبران خسارت و “OFF” برای اولویت بندی وضوح تصویر. به لطف این ویژگی نوآورانه ، K-3 مزایای دو دوربین کاملاً متفاوت را فراهم می کند – تصاویر با وضوح بالا که توسط یک مدل بدون فیلتر AA تضمین شده اند و رنگ و کاغذ کاذب با دوربین مجهز به فیلتر AA به حداقل می رسد. می توانید افکت فیلتر AA را به دلخواه روشن و خاموش کنید.

این ویژگی جادویی نیست و محدودیت هایی نیز دارد. استفاده از لرزشگیر تصویر دوربین در سطح پیکسلی مانند این در حین عکسبرداری ، اختلافاتی دارد. به عنوان مثال ، Ricoh اظهار می کند که اثر فیلتر AA “بیشتر آشکار” می شود که از سرعت شاتر 1/1000 ثانیه یا کندتر استفاده شود ، که به طور چشمگیری قابلیت استفاده از ویژگی را در هر چیز دیگری به غیر از شرایط روشن کاهش می دهد.

برای آنهایی که ناآشنا هستند ، فیلترهای ضد بیگانه – که به آنها فیلترهای کم گذر نوری نیز می گویند – برای مقابله با شرایطی طراحی شده اند که فرکانس فضایی چیزی که دوربین دیجیتال می خواهد از آن عکس بگیرد کوچکتر از فاصله پیکسل روی یک سنسور است. این امر معمولاً هنگام گرفتن عکس و فیلم از الگوهای تنگ روی پارچه ها یا عکسهای با زاویه دید گسترده از ساختمانهایی که پنجره ها به ویژه به هم نزدیک هستند ، دیده می شود. اختلاف بصری حاصل به عنوان moire نامیده می شود ، که اصطلاحی فرانسوی است و به معنی “منسوجات آب دار” است و به طور دقیق جلوه بصری را توصیف می کند: آب مواج. یک فیلتر کم گذر نوری در اکثر دوربین های دیجیتال تا چند سال گذشته در جلوی سنسور تصویر قرار داده شده بود و باعث می شود که مور کمتر دیده شود یا کاملاً ناپدید شود. با این حال ، اثر جانبی کاهش وضوح درک شده بود.

نمودار ثبت اختراع کانن.

پنتاکس و اکنون کانن تنها شرکت هایی نیستند که سعی کرده اند راهی برای خاموش و روشن کردن ایده فیلتر ضد الگوریتم به عکاسان ارائه دهند. سونی در دوربین RX1R Mark II از فناوری فیلتر کم گذر دیجیتال پیشگام شد.

“تقسیم شار نور حادثه توسط ولتاژ متغیر به کریستال مایع بین فیلتر کم عبور یک و فیلتر کم عبور دو کنترل می شود تا اثر فیلتر کم عبور فعال شود ، غیرفعال شود و اصلاح شود. براکت LPF مقایسه اثرات LPF را ساده می کند ، ”این شرکت می نویسد.

از آنجا که کنترل آن از نظر الکتریکی انجام می شد و تقریباً بلافاصله پاسخ می داد ، عکاسان می توانستند نحوه عملکرد را پیکربندی کنند و حتی حالت “خودکار” را روی آن اعمال کنند. مشخص نیست که چرا این ویژگی فقط در یک دوربین لنز ثابت وجود دارد و در هیچ یک از دوربین های آلفای سونی یافت نمی شود و این ممکن است مربوط به ماهیت لنز ثابت RX1R Mark II باشد.

دلیل دیگر اینکه ممکن است در دوربین های دیگر وجود نداشته باشد ، از بین رفتن نیاز به فیلتر نوری کم نوری است.

قبلاً اینگونه بود که فیلترهای ضد نامزد کاملاً رایج بودند ، اما در جدیدترین نسخه های منتشر شده توسط اکثر تولیدکنندگان ، این ویژگی حتی به صفحه مشخصات عمومی هم نمی رسد. این به این دلیل است که با افزایش رزولوشن دوربین ها و پیکسل های کوچکتر و کوچکتر ، میزان moire حتی بدون فیلتر ضد aliasing به طور چشمگیری کاهش یافته است. اساساً کمتر احتمال دارد موضوعاتی که عکاسان از آنها عکس می گیرند دارای فرکانس فضایی کوچکتر از فاصله بین پیکسل های سنسورهای مدرن باشند.

در نتیجه ، برخی ممکن است دیدن اینکه Canon سعی در ثبت اختراع یک فناوری برای حل مشکلی دارد که از اهمیت چند سال اخیر کاسته شده ، کمی عجیب به نظر برسد. علاوه بر این ، از آنجا که پنتاکس به وضوح از فناوری مشابهی استفاده می کند ، حق ثبت اختراع کانن برای اینکه بتواند از این واقعیت رقیب استفاده کند ، تقریباً یک دهه است که از یک ایده مشابه در بازار استفاده می کند ، حق ثبت اختراع مجبور به انجام کاری متفاوت است. شما می توانید درخواست کامل ثبت اختراع را در اینجا بخوانید.



[ad_2]

لینک منبع