LuminarAI نمی تواند EOS R5 RAW را به درستی بخواند ، این تابستان رفع خواهد شد

LuminarAI نمی تواند EOS R5 RAW را به درستی بخواند ، این تابستان رفع خواهد شد

[ad_1]

عکاسانی که برای ویرایش عکس های گرفته شده با EOS R5 کانن به Skylum LuminarAI اعتماد می کنند از آخرین بروزرسانی این برنامه با مشکل روبرو بوده اند. طبق گزارش های متعدد ، این برنامه نمی تواند R5 RAW را به درستی وارد کند ، علی رغم اینکه شرکت پشتیبانی رسمی از دوربین را اعلام کرده است.

به گفته عکاس Wilber To – چه کسی PetaPixel به طور مستقیم با او صحبت کرد – و همچنین گزارشی از انجمن رسمی Skylum ، از زمان انتشار پشتیبانی از دوربین به عنوان بخشی از به روزرسانی 4.3.3 ، این برنامه با پرونده های EOS R5 عملکرد نامناسبی داشته است.

“Luminar 4.3.3 اکنون از دوربین های جدید و همچنین فایل های CR3 فشرده و ضرر و فشرده RAF پشتیبانی می کند. Luminar 4 را با جدیدترین دوربین های خود ، از جمله Canon EOS R5 ، EOS R6 ، EOS 850D و EOS-1D X Mark III (فایل های فشرده فشرده) ، Fujifilm X-S10 ، Leica M10-R ، S3 و SL2-S امتحان کنید و حتی بیشتر ، “این شرکت در یادداشت های انتشار رسمی می نویسد.

متأسفانه ، برخی از عکاسانی که اقدام به وارد کردن پرونده های R5 RAW کانن می کنند ، با ارائه بسیار نادرست عکس مواجه می شوند ، همانطور که ویلبر تو به توضیح می دهد PetaPixel. این عکسها به جایی می رسند که فقط می توان “بیش از حد متضاد” توصیف کرد ، همانطور که در تصویر زیر از To نشان داده شده است:

تصویر به عنوان وارد شده به LuminarAI

در زیر تصویری از همان پرونده وجود دارد که در Lightroom بارگذاری شده است ، كه به گفته تو نشانگر واقعی ضبط است:

تصویری که به Lightroom وارد شده است.

بر اساس گزارش دیگری در تالار گفتگوی Skylum ، در صورتی که عکاس موفق شود برنامه ویرایش عکس را برای باز کردن موفقیت آمیز پرونده های R5 CR3 ، عکاس کند مسئله در مورد عکس ها اتفاق می افتد.

ایسیدرو خوزه گونزالس گارسیا می نویسد: “من Luminar 2.0 را دو روز پیش خریداری کردم زیرا برای پرونده های خام CR3 به روزرسانی شده است ، اما متأسفانه این نرم افزار به طور مداوم در انواع کارها ویرایش ، صادرات خراب می شود.” “همچنین هنگام باز کردن پرونده های CR3 RAW ، پس از چند ثانیه نرم افزار نمای فایل را به یک عکس بسیار متناقض تغییر می دهد [sic]”

شرح مسئله با تصویر مثال بالا مطابقت دارد. گارسیا می گوید که چندین بار برنامه را نصب و نصب مجدد کرده است ، اما این مسئله حل نمی کند.

ویلبر تو می گوید: “هیچ راهی برای استفاده از لومینار برای بازگرداندن عکس به حالت عادی وجود ندارد.” PetaPixeمن “در ضمن … Canon R5 است هنوز به عنوان یک دوربین پشتیبانی شده بدون هیچ گونه سلب مسئولیت ذکر شده است. “

بخشی از ناامیدی از این موضوع سکوت اسکایل بوده است: هیچ پاسخی رسمی به آن بخش انجمن منتشر نشده است. در اظهارنظر بعدی ، گارسیا می گوید که او با شخصی در اسکایل از طریق تلفن صحبت کرده است که به او گفته این مسئله در به روزرسانی بعدی حل خواهد شد اما جدول زمانی ارائه نکرده است. تاکنون ، این شنیده ها تنها نشانه ای بود که شرکت نرم افزار از این موضوع آگاه بوده و به آن پرداخته است.

هنگامی که در مورد مشکل از او سال شد ، یک نماینده اسکلم پذیرفت PetaPixel که موضوع شناخته شده بود

اسکلم گفت: “ما می دانیم که برای تصاویر Canon R5 موارد خاصی با گزینه هایی مانند” پیکسل دوتایی “و / یا تنظیمات HDR وجود دارد. “در این چند مورد ، کاربر ممکن است هنگام باز کردن این تصاویر با مشکلاتی روبرو شود. این مشکلات در بیشتر عکسهای Canon R5 صدق نمی کند. به همین دلیل ما دوربین را پشتیبانی می کنیم. “

این شرکت می گوید توسعه دهندگان آن در حال حاضر بر روی اصلاحاتی کار می کنند که “تابستان امسال” به کار گرفته شود ، اما در ارائه یک جدول زمانی خاص کوتاه آمدند.

“ما به طور خاص در Update 4 آینده ، که انتظار می رود در تابستان امسال منتشر شود ، به این موضوع پرداخته ایم. در ضمن ، ما همچنین قصد داریم کتابخانه دوربین خود را به روز کنیم که ممکن است مشکل را برطرف کند. ما متعهد هستیم که به هر کاربر کیفیت و نتیجه مورد نظر خود را ارائه دهیم. “

تا آنجا که یک رفع احتمالی باشد ، Skylum دو روش ممکن را توصیه می کند.

“اگر کاربر مشکلی را تجربه کرد ، ممکن است بخواهد ابتدا از مبدل DNG استفاده کند یا Luminar AI را به عنوان پلاگین اجرا کند. اگرچه تیم ما به طور فعال روی این موضوع کار می کند و تمام پشتیبانی دوربین را بهبود می بخشد. ” وی افزود: “ما همچنین می خواهیم كه هر كاربری از نتایجی كه هنگام استفاده از Luminar AI به دست می آورد لذت ببرد. برای مشتریانی که تصمیم دارند مستقیماً پرونده های خام خود را در Luminar AI ویرایش کنند ، ما این توانایی را داریم که تنظیمات بی شماری را روی داده های تصویر خام اعمال کنیم. تقریباً در همه موارد ، این می تواند نتایج برتر داشته باشد. “



[ad_2]

لینک منبع