برنامه های "عکس ضد اجتماعی" که رسانه های اجتماعی باید چه چالش هایی داشته باشند

برنامه های “عکس ضد اجتماعی” که رسانه های اجتماعی باید چه چالش هایی داشته باشند

[ad_1]

Minutiae خود به عنوان برنامه اجتماعی “ضد اجتماعی” سکه می کند. این امر با محدود کردن کاربران به فقط یک دقیقه استفاده در روز ، طراحی معمولی را به چالش می کشد و در تلاش برای تشویق کاربران به “خسته کننده و پیش پا افتاده” پذیرفتن سهام را ناشناس می کند.

چهار سال پیش ، پروژه عکس “ضد اجتماعی” “Minutiae” از طریق فروشگاه App Apple منتشر شد. از آن زمان تاکنون ، 25000 بارگیری بارگیری کرده است که شاید خیلی زیاد به نظر نرسد اما با توجه به بودجه پروژه هنری اولیه فقط 10،000 دلار و بدون هیچ گونه سرمایه گذاری خارجی ، هنوز هم چشمگیر است.

مفهوم برنامه بیشتر به این آمار چشمگیر می افزاید.

Minutiae کاربران خود را تشویق می کند تا از تصاویر “تأثیرگذار” بیش از حد پیچیده ، متن و برنامه ریزی شده که از طریق طراحی منحصر به فرد بر فضای رسانه های اجتماعی مسلط شده اند ، پرهیز کنند. این برنامه به طور تصادفی زنگ خطری به مشترکان ارسال می کند تا به آنها یادآوری کند هر آنچه در آن لحظه اتفاق می افتد را در اطراف خود ثبت کنند و آنها نیز بدون توجه به اینکه “خسته کننده” باشد ، این کار را تشویق می کنند.

زنگ هشدار تصادفی همزمان برای هر کاربر ارسال می شود (صرف نظر از منطقه زمانی) ، به این معنی که بیشتر عکسهای برنامه در همان لحظه در سراسر جهان گرفته می شوند. هنگامی که شرکت کنندگان عکس های خود را گرفتند ، فقط شصت ثانیه به آنها اختصاص داده می شود تا فهرست زمانی خود را یا یک فرد غریبه تصادفی را که با آنها مطابقت داشته اند مرور کنند. وقتی دقیقه تمام شد ، برنامه خاموش می شود و کاربران باید تا زنگ هشدار تصادفی بعدی صبر کنند تا بتوانند دوباره از برنامه استفاده کنند.

این برنامه ضد اجتماعی با تمرکز بر “لحظه” در زمان ، همه چیز را ناشناس نگه می دارد. این موضوع به قدری به این امر اختصاص یافته است که کاربران نمی توانند فید کاربر دیگری را “دنبال” یا مشترک کنند. به نظر عجیب و غریب می رسد ، اما بنیانگذاران گفته اند که این روند کاری هنری است.

بنیانگذاران هنگام آغاز اجرای برنامه گفتند: “تز ما این نیست که رسانه های اجتماعی” بد “هستند ، فقط در نتیجه باعث می شود ما به جهان نگاه کنیم و تجربیات خود را مستند کنیم. “با استفاده از فیس بوک ، اینستاگرام ، اسنپ چت و غیره ، ما در حال انجام فرآیند مداوم تصفیه فیلترهایی هستیم که تعیین می کنند چگونه زندگی خود را ضبط می کنیم … Minutiae ما را از این فشار برای انجام کار خلاص می کند زیرا دیگر گزینه ای ندارید برای انتخاب آنچه شما مستند می کنید – اتصالات منحصر به فرد و تصادفی هستند. ”

سازندگان می گویند این کار با محدودیت یک دقیقه در روز استفاده ، که یک مدل تجاری بسیار متفاوت از بازار اصلی است ، پایگاه کاربران خود را “آزاد” می کند. این برنامه برای ضبط لحظات بدون شرح ، غیر اشباع شده و فیلتر نشده در زندگی روزمره است.

مارتین آدولفسون ، یکی از خالقانش ، می گوید: “لحظه هایی که ما کاملاً برای آنها ارزش قائل نیستیم.”

برخی از کاربران گزارش کرده اند که از این برنامه به عنوان محرک خلاق در حین قفل شدن ناشی از همه گیر ویروس کرونا استفاده می کنند ، زیرا آنها اغلب در مدت زمانی طولانی در همان فضا گیر کرده اند و بنابراین آنها را برای گرفتن چیز جدید کاملاً انگیزه می دهد.

از آنجا که برنامه فقط به شما امکان می دهد هر روز یک دقیقه از آن استفاده کنید ، برای “تکمیل” یک چرخه کامل در برنامه استفاده از 1440 روز طول می کشد (فقط حدود چهار سال). بنابراین ، در زمان انتشار حدود 40 درصد از مشترکان اصلی در حال اتمام چرخه اول خود هستند. به گفته سازندگان ، این میزان ماندگاری “سطحی است که اکثر شرکت های فناوری فقط می توانند رویای آن را ببینند.”

وقتی کاربران چرخه خود را به پایان می رسانند ، Minutiae راهی برای مشاهده سیر تحول زندگی خود در چند سال گذشته در اختیار آنها قرار می دهد. در حالی که بسیاری از عکس ها (اگر بیشتر آنها) خسته کننده به نظر نرسند ، اما به طور حتم از نظر شخصی ارزش زیادی برای سازنده دارند و این همان چیزی است که پروژه و برنامه در مورد آن هستند.

پس از اتمام چرخه ، کاربران می توانند بایگانی عکس خود را بارگیری کامل کنند که می توانند در یک کتاب با نسخه محدود نیز چاپ کنند. طبق وب سایت Minutiae ، آنها این کتاب ها را فقط به 100 نفر محدود کرده اند و ظاهرا تعداد زیادی از آنها باقی نمانده است.

برنامه Minutiae با قیمت 14.99 دلار در فروشگاه App Apple موجود است.



[ad_2]

لینک منبع