تقویم پیرلی و تاثیر آن در دنیای مد

تقویم پیرلی و تاثیر آن در دنیای مد

در این مقاله از سری مقالات آموزش عکاسی مدلینگ و آموزش مدلینگ و فشن در وبسایت گروه خدمات عکاسی نگاتیو استودیو به معرفی تقویم پیرلی یا Pirelli Calendar و تاثیر آن در دنیای مد پرداخته ایم. تقویم پیرلی که عموما با حضور ستارگان دنیای مد جهان تهیه می گردد تنها به تعداد بسیار محدودی چاپ میشود.  تقویم پیرلی بدون شک معروفترین و با پرستیژترین تقویم دنیاست که سالیان سال هر ساله منتشر میشود. این تقویم که در دهه 60 میلادی برای اولین بار توسط دفتر بخش انگلیس کمپانی بزرگ پیرلی منتشر شد، به مرور تبدیل به معیاری برای شناخت بهترین عکاسان هر دوره و همچنین بهترین مدل ها و تاثیر گذارترین چهره های تاریخ شده است.

تقویم پیرلی با حضور ستارگان دنیای مد تهیه می گردد

دلیل محبوبیت این تقویم نه فقط محدودیت تعداد چاپ شده از آن بلکه انتخاب بسیار موثر و هوشمندانه کمپانی پیرلی در ساخت یک تقویم متفاوت توسط بهترین های دنیا جهت یک برند سازی موثر و موفق بوده است. دلیل دیگر نیز مسلما ارائه نکردن این تقویم برای فروش میباشد زیرا این محصول تنها از طریق این شرکت هر ساله به تعداد محدودی از شخصیت های معروف و به اصطلاح “وی.آی.پی” اهدا میشود. انتخاب امسال (2015) این تقویم معروف عکاس مد و فشن به نام “استیون مِیزل” است که در سال های اخیر کارهای بسیاری با مجله وگ ایتالیا انجام داده است.

نکته جالب توجه این است که با توجه به اینکه در سال های اخیر و به خصوص سال گذشته استفاده از مدل های به اصطلاح “کروی” کمی چاق و توپر در آمریکا باب شده است امسال یکی از مدل های این تقویم “کاندیس هوففین” یک مدل کروی است که برای اولین بار در تاریخ این تقویم اندامی خارج از استاندارد های مدلی دارد.

بخوانید
7 نکته آموزش عکاسی مدلینگ و انتخاب صحیح عکس ها

در این مقاله از سری مطالب آموزش عکاسی و آموزش مدلینگ وبسایت نگاتیو استودیو در مورد تقویم پیرلی و تاثیر آن در دنیای مد صحبت کردیم. شما همراهان همیشگی میتوانید نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاهها با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

نویسنده: فریبرز میرکبیری