جوایز پولیتزر عکاسی در سال 2021 آشکار شده است

جوایز پولیتزر عکاسی در سال 2021 آشکار شده است

[ad_1]

دانشگاه کلمبیا امروز جوایز پولیتزر 2021 را که به توصیه هیئت جایزه پولیتزر اهدا می شود ، اعلام کرد. برای دومین بار – و سازمان امیدوار است سال گذشته ، جوایز از راه دور اعلام شود.

در میان چندین دسته ، دو دسته به عکاسی اختصاص یافته اند: عکاسی از آخرین اخبار و عکاسی با ویژگی. امسال آسوشیتدپرس هر دو جایزه را از آن خود کرد.

عکاس امیلیو مورناتی ، که عکاس ارشد AP در اسپانیا است ، برنده جایزه پولیتزر عکاسی بلند به دلیل “مجموعه عکسهای تکان دهنده” خود که زندگی سالخوردگان در اسپانیا را که در طی بیماری همه گیر ویروس کرونا مبارزه می کردند ، به تصویر می کشد. مورناتی بیش از 30 سال را به عنوان عکاس خبری و مستند گذرانده و رویدادهای بین المللی بیش از 50 کشور را پوشش خبری داده است.

جذاب ترین تصویر می توان از آگوستینا كانامرو ، 81 ساله و همسرش پاسكوال پرز ، 84 ساله كه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در خانه سالمندان در بارسلونا ، در آغوش گرفتن و بوسیدن از طریق صفحه فیلم پلاستیکی اسیر شدند ، گرفت. عکس در 22 ژوئن سال 2020 گرفته شده است.

حتی وقتی که در پلاستیک پیچیده می شود ، یک آغوش می تواند لطافت و آرامش ، عشق و ارادت را منتقل کند. ترسی که آگوستینا کانامرو را در طی 102 روزی که او و شوهر 84 ساله اش از نظر جسمی در حین شیوع ویروس کرونا در اسپانیا از هم جدا شده بودند ، گرفت لحظه ای که زن و شوهر از طریق یک صفحه فیلم پلاستیکی در آغوش گرفتند.

مجموعه کامل تصاویر را می توان در گالری آثار مورناتی جایزه پولیتزر مشاهده کرد.

کارمندان کامل عکاسی AP جایزه را برای عکاسی از اخبار فوری دریافت کردند ، به ویژه برای مجموعه ای از عکس ها از چندین شهر ایالات متحده که “به طور منسجم واکنش کشور در قبال مرگ جورج فلوید را ثبت می کنند.”

قابل توجه ترین گروه از تصاویر ، معترضی را به تصویر می کشد که پرچم ایالات متحده را زیر و رو کرده است – که نشانه پریشانی است – در کنار یک ساختمان در حال سوختن در مینیاپولیس ، مینه سوتا. عکس در تاریخ 28 مه سال 2020 گرفته شده است.

گالری کامل عکس های این سری برنده شده را می توانید در وب سایت جایزه پولیتزر مشاهده کنید.



[ad_2]

لینک منبع

1 پاسخ

دیدگاه ها غیر فعال است.