جونو توسط ناسا عکس های نزدیک از ماه مشتری ، گانیمد را می گیرد

جونو توسط ناسا عکس های نزدیک از ماه مشتری ، گانیمد را می گیرد

[ad_1]

ناسا دو تصویر اول را از پرواز جونیو در 7 ژوئن 2021 از گانیمد به اشتراک گذاشته است که زمین تاریک و روشن و ویژگی های ساختاری طولانی را نشان می دهد که احتمالاً به گسل های زمین ساختی در سطح ماه غول مشتری بستگی دارد.

تصاویر ثبت شده توسط تصویرگر JunoCam مدار مشتری و دوربین ستاره ای آن واحد مرجع Stellar ، تصاویری را از “نزدیک تر از هر فضاپیمایی که در یک نسل به این ماه ماموت آمده باشد” ثبت کرده است. “ما قبل از اینکه نتیجه گیری علمی کنیم ، وقت خود را صرف خواهیم کرد ، اما تا آن زمان می توانیم به راحتی از این شگفتی آسمانی تعجب کنیم.”

تصویرگر نور مرئی JunoCam با استفاده از فیلتر سبز خود توانست تقریباً تمام سمت ماه غول پیکر را به تصویر بکشد. به زودی ، تصاویر فیلتر شده قرمز و سبز در دسترس تیم تحقیقاتی قرار خواهد گرفت که در آن زمان آنها قادر به ارائه تصویر رنگی از گانیمد پوشیده از یخ آب هستند.

سمت تاریک گانیمد توسط واحد مرجع ستاره ای جونو تسخیر شده است

علاوه بر تصویر دقیق و عظیم از سمت کامل ماه ، واحد مرجع Stellar (یک دوربین ناوبری که فضاپیما را در مسیر خود نگه می دارد) توانست با استفاده از نوری که منعکس می شود ، یک تصویر سیاه و سفید از سمت تاریک گانیمد ثبت کند. سیاره مشتری.

هیدی بکر ، مسئول نظارت بر تابش جونو در JPL ، گفت: “شرایطی که ما تصویر جانبی تاریک Ganymede را برای یک دوربین کم نور مانند واحد مرجع ستاره ای ما ایده آل بودیم ،” “بنابراین این قسمت متفاوتی از سطح است که JunoCam در زیر نور مستقیم خورشید دیده است. بسیار سرگرم کننده خواهد بود که ببینیم دو تیم می توانند چه چیزی را با هم ترکیب کنند. “

ناسا امیدوار است که این رویارویی با ماه بتواند بینشی در مورد ترکیب آن ، مگنتوسفر ، یونوسفر و پوسته یخ فراهم کند و ضمن اندازه گیری سطح تابش که به مأموریت های آینده در سیستم جووین کمک می کند.

ناسا با سه تیغه غول آسا که از بدن استوانه ای و شش ضلعی آن حدود 66 فوت (20 متر) امتداد دارد ، فضاپیمای جونو را به عنوان یک شگفت انگیز مهندسی پویا توصیف می کند که با ایجاد مدارهای بیضی شکل به دور مشتری می چرخد ​​تا ثابت بماند.

طی چند روز آینده با در دسترس قرار دادن تصاویر RAW برای عموم ، فضاپیما تصاویر بیشتری از پرواز خود ارسال خواهد کرد. مسیر فضاپیما را نیز می توان دنبال کرد اینجا.


اعتبار تصویر: NASA / JPL-Caltech / SwRI / MSSS



[ad_2]

لینک منبع