سونی از هواپیمای بدون سرنشین Airpeak S1: A Pro-Level 9000 دلاری رسما رونمایی می کند

سونی از هواپیمای بدون سرنشین Airpeak S1: A Pro-Level 9000 دلاری رسما رونمایی می کند

[ad_1]

سونی سرانجام از تلاش خود در زمینه رباتیک هوایی رونمایی و Airpeak S1 را معرفی کرد. این هواپیمای بدون سرنشین در سطح حرفه ای 9000 دلاری نویدبخش عملکرد استثنایی پرواز ، سیستم های تشخیص مانع و قابلیت “بالابرنده سنگین” در دستگاهی است که فقط کمی بزرگتر از DJI Inspire 2 است.

سونی Airpeak S1 را به عنوان کوچکترین هواپیمای بدون سرنشین معرفی می کند که توانایی تحمل بار یک دوربین بدون آینه در اندازه کامل و لنز بزرگ بزرگ همراه را دارد ، این ترکیبی است که معمولاً برای کواد کوپترهای بزرگتر “بالابر” مانند DJI Matrice 200 ذخیره می شود. S1 توانایی حمل حداکثر پنج پوند تجهیزات دوربین را دارد و می تواند در 3.5 ثانیه با حداکثر سرعت 55.9 مایل در ساعت از صفر به 50 مایل در ساعت برسد. سونی می گوید این شتاب سریع تری نسبت به DJI’s Inspire 2 است و حداکثر سرعت آن فراتر از ماتریس دارای قابلیت بالابرنده سنگین DJI است که با سرعت 50 مایل در ساعت از بین می رود.

بیشتر آنچه سونی در اینجا عنوان کرده است ، می گوید به دلیل سیستم کاملاً یکپارچه آن است. به دلیل گستردگی تخصص در گستره وسیعی از وسایل الکترونیکی ، S1 از یک موتور اختصاصی ، ملخ ، سیستم کنترل و فناوری سنجش بهره می برد. S1 توسط یک کنترل کننده مستقل و همچنین یک برنامه اختصاصی پشتیبانی می شود (که فقط برای iOS راه اندازی می شود ، بدون اینکه در مورد زمان ورود به سیستم عامل اندروید هیچ صحبتی صورت نگیرد) و شامل تشخیص موانع داخلی است.

[Airpeak S1’s] پیشرانه تازه توسعه یافته بر روی پاسخگویی هواپیما برای بصری ترین پرواز برای سازندگان حرفه ای متمرکز است. سیستم Airpeak برای اطمینان از پرواز پایدار حتی در وزش باد شدید بهینه شده است.

پرواز پایدار

همانطور که در گذشته در فیلم ها نشان داده شده بود ، سونی اظهار داشت که S1 پایدارترین پهپاد در کلاس خود حتی در شرایط نامساعد است. حداکثر زاویه آن 55 درجه است که به آن امکان می دهد زاویه های شدید بانکی را با قدرت مانور بالا انجام دهد. علاوه بر این ، می تواند در برابر وزش باد تا 44.7 مایل در ساعت مقاومت کند.

به طور خاص با توجه به مقاومت در برابر باد ، سونی می گوید که Inspire نمی تواند در همان محیط زاویه یا گام سطح را حفظ کند و Matrice 200 – اگرچه بسیار پایدارتر از Inspire است – نمی تواند یک موقعیت ثابت را در سرعت باد نسبت به محل S1 حفظ کند درست شد. بنابراین ، سونی استدلال می کند که S1 از هر دو عملکرد بهتری دارد.

با این وجود تمام سرعت ، قدرت و ثبات هزینه دارد: S1 فقط برای حداکثر زمان پرواز 22 دقیقه بدون بارگیری و فقط 12 دقیقه در صورت مجهز بودن به Alpha 7S Mark III و 24mm f / 1.4 ارزیابی می شود عدسی

آرایه ای از حسگرها

برای تشخیص برخورد ، S1 در پنج مکان اصلی به سنسورهای تصویر سونی مجهز شده است: جلو ، عقب ، چپ ، راست و پایین هواپیما. سونی می گوید که “پردازشگر سنجش بینایی” آن داده های دوربین را با سرعت بالا و با مصرف کم انرژی پردازش می کند و وقتی با الگوریتم های اختصاصی آن ترکیب شود می تواند موقعیت مکانی و جهت گیری هواپیما را در زمان واقعی تخمین بزند. این شرکت می گوید این پرواز پایدار را حتی در محیط هایی که ممکن است مانع دریافت سیستم ناوبری جهانی ماهواره (GNSS) شود ، مانند داخل یا زیر پل ها ، امکان پذیر می کند.

سونی می گوید از پنج دوربین جهت دار برای تعریف فضای سه بعدی که هواپیمای بدون سرنشین در آن پرواز می کند برای کنترل و ثبات بهینه استفاده می کند.

Airpeak S1 همچنین به یک سیستم کنترل پرواز بی نظیر ، داخلی و با عملکرد بالا مجهز است که سونی ادعا می کند تمام اطلاعات سنسور مانند اطلاعات جمع شده از واحد اندازه گیری اینرسی (IMU) ، جهت ، فشار بارومتری و محدوده مادون قرمز را برای بهینه سازی در آن ادغام می کند. پرواز و پیشرانه آن.

سنسورها و لوازم الکترونیکی آنبورد با هم کار می کنند تا مانع ترمز مانع چند جهت S1 شود. این زبان دقیقاً ساخته شده به نظر می رسد ، زیرا سونی ادعا نمی کند می تواند از اشیا اجتناب کند ، بلکه از برخورد با آنها جلوگیری می کند ، که آن را از انتظارات جلوگیری از برخورد که توسط رهبر صنعت DJI تعیین شده جدا می کند. هنوز هم ، سونی می گوید که آن دوربین های استریو و یک سنسور مادون قرمز برای یافتن برد در بالای هواپیمای بدون سرنشین موانع موجود در مجاورت هواپیما را تشخیص می دهند و به آن اجازه می دهند با توجه به رفتار هواپیما و اطراف به طور خودکار کاهش یابد و متوقف شود. شرایط

کنترل هواپیمای بدون سرنشین

سونی Airpeak S1 را با برنامه Airpeak Flight ، یک برنامه فقط iOS و iPadOS (هنگام راه اندازی) راه اندازی می کند که به پهپاد متصل می شود و امکان کنترل دوربین و گیمبال خود را فراهم می کند و همچنین به اپراتور اجازه می دهد اطلاعات وضعیت مانند فاصله پرواز و باقی مانده را کنترل کند. انرژی باتری و همچنین تغییر عملکردها و تنظیمات مختلف.

همراه با برنامه ، S1 توسط یک کنترل کننده موجود کنترل می شود. به این ترتیب ، این پهپاد از حالت عملکرد دوگانه پشتیبانی می کند تا یک کاربر بتواند پرواز را انجام دهد در حالی که کاربر دیگر می تواند روی کنترل دوربین تمرکز کند. دوربینی که بر روی دماغه هواپیما نصب شده است می تواند از کنترل از راه دور کج شود تا خلبان بتواند از اطراف و مسیر پرواز بهتر پیگیری کند.

کارایی گردش کار

سونی همچنین برنامه Airpeak Base Web را راه اندازی کرده است که امکان مدیریت یکپارچه برنامه ریزی پرواز ، مدیریت ناوگان و بازدید کننده دفترچه ورود به سیستم را فراهم می کند.

اپراتورها می توانند برنامه های پیشرفته پرواز را ایجاد کرده و به طور خودکار هواپیما را در یک مسیر تکراری و در یک تجربه “روی ریل” پرواز دهند. موقعیت هواپیمای بدون سرنشین (عرض جغرافیایی ، طول جغرافیایی و ارتفاع) و سرعت را می توان در امتداد یک جدول زمانی از قبل برنامه ریزی کرد و خلبان حتی می تواند جهت گیری گیمبال و زمان فیلمبرداری یا روند عکسبرداری ثابت را مشخص کند. پروازها را می توان به طور مشابه پروازهای قبلی تولید کرد ، که چندین بار در سناریوهای حرفه ای امکان پذیر است و همچنین استرس ناشی از کوتاه بودن عمر باتری را کاهش می دهد – S1 می تواند به زمین بنشیند ، باتری جدید مجهز شود و در همان مسیر ضبط مجدد ارسال شود.

سونی همچنین Airpeak Plus را اعلام کرده است که یک سرویس ابری است و امکان استفاده از AirPeak Base را می دهد و شامل یک طرح محافظتی است که آسیب های تصادفی پهپاد را پوشش می دهد.

سازگاری دوربین

سونی می گوید که Airpeak S1 با تعدادی دوربین Sony Alpha شامل Alpha 1 ، Alpha 9 Mark II ، Alpha 7S Mark III ، Alpha 7R Mark IV و FX3 سازگار خواهد بود. همچنین با تعدادی لنز از 14 میلی متر تا فاصله کانونی 85 میلی متر کار خواهد کرد. هنگام اتصال به S1 ، هر دو پورت USB و HDMI متصل می شوند.

سونی هیچ اطلاعاتی در مورد استفاده از دوربین شخص ثالث را آزمایش و منتشر نکرده است. سونی خاطر نشان می کند که سازگاری لزوماً غیرممکن نیست ، اما در حال حاضر جزئیات بیشتری ارائه نمی دهد. یک نماینده سونی خاطر نشان کرد که توانایی برنامه و کنترل کننده برای ارسال داده ها به هواپیما و سپس از طریق گیمبال به دوربین از لحاظ تئوری تنها عامل محدود کننده است ، زیرا خود هواپیمای بدون سرنشین و گیمبال احتمالاً قادر به کنترل دوربین شخص ثالث هستند. از نظر جسمی

گیمبال شامل نمی شود

گیمبال تنها بخشی است که سونی به طور خاص تولید نمی کند و یک Gremsy Gimbal T3 سفارشی است. این گیمبال در قیمت خرید نیز لحاظ نشده است ، و در حالی که این گیمبال خاص با قیمت 1750 دلار در وب سایت Gremsy درج شده است ، سونی می گوید که برخی کارهای سفارشی که برای آن انجام شده است ممکن است قیمت نهایی S1 طراحی آن متفاوت باشد ، که در زمان انتشار

یادداشت های دیگر

سونی دامنه سیگنال Airpeak S1 را آزمایش نکرده است و به همین ترتیب هیچ انتظاری در زمان اعلام خبر ارائه نکرده است. این شرکت همچنین در صورت قطع اتصال نمی توانست هواپیمای بدون سرنشین توانایی بازگشت خود به محل بالابر خود را داشته باشد. نمایندگان سونی خاطر نشان كردند كه این پهپاد از گزینه “بازگشت به خانه” برخوردار است ، بنابراین اگر این ویژگی در زمان راه اندازی خودكار نباشد ، می توان از طریق به روزرسانی میان افزار به آن افزود.

همچنین قابل توجه است که سونی به هیچ وجه قصد حصارکشی جغرافیایی هواپیمای بدون سرنشین را ندارد. توانایی S1 برای پرواز در هر فضای هوایی توسط سازنده قفل نشده است و در زمان انتشار ، سونی مسئولیت مکان پرواز را کاملاً روی خلبان قرار می داد. این کاملاً در تضاد با DJI است که به طور پیش فرض مانع پرواز از طریق مکان های خاص مانند فرودگاه ها می شود مگر اینکه به طور خاص توسط شرکت با مجوزهای مناسب از FAA باز شود.

سرانجام ، سونی به طور خاص اشاره کرد که Airpeak S1 در ژاپن ساخته می شود. این شرکت می گوید این ممکن است به شما کمک کند برخی از نگرانی های مرتبط با محصولات تولید شده در چین را کاهش دهد.

Airpeak S1 با قیمت 9000 دلار به فروش می رسد. برای پیش سفارش در دسترس خواهد بود و در پاییز سال 2021 برای مشتریان ارسال می شود. با هواپیمای اصلی ، چهار پروانه ، یک ریموت ، دو باتری و یک شارژر ارسال می شود. ملخ های اضافی در بسته های دو تایی همراه با باتری و شارژر اضافی در دسترس خواهد بود. همانطور که گفته شد ، گیمبال نیز جداگانه فروخته خواهد شد. در هنگام اعلام قیمت هیچ گونه لوازم جانبی یا قطعات جایگزین ارائه نشده است.



[ad_2]

لینک منبع