ضبط فیلم 8K: سونی آلفا 1 در مقابل Canon EOS R5

ضبط فیلم 8K: سونی آلفا 1 در مقابل Canon EOS R5

[ad_1]

سونی Alpha Alpha 1 وقتی صحبت از عملکرد ویدئو می شود چگونه در برابر ارزان قیمت Canon EOS R5 قرار می گیرد؟ LensProToGo مقایسه ویدئویی را به اشتراک گذاشته است که دو دوربین را در ضربات 8K مقابل یکدیگر قرار می دهد.

این شرکت در اوایل سال 2021 اعلام شد ، دوربین آینه سونی آلفا 1 به عنوان “دوربین فیلم حرفه ای” خود توسط این شرکت شناخته می شود ، زیرا می تواند فیلم برداری 8K با حداکثر 30 فریم در ثانیه را ارائه دهد. Canon EOS R5 ، که می تواند فیلم های ویدئویی 8K را نیز ارائه دهد ، از زمان پخش اولیه ، تمرکز اصلی آن برای عکسبرداری است (و از مشکلات گرم شدن بیش از حد رنج می برد) به عنوان یک ابزار ویدیویی به شدت به بازار عرضه نشده است. طبق گفته این شرکت ، درج 8K یک مشخصات بود که به راحتی برای شکست دادن رقبا در مشت وارد می شد و یکی از مواردی نبود که لزوماً باید به شدت مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت قیمت بین این دو سیستم عامل مهمی برای خریداران علاقه مند است که می خواهند 8K فیلمبرداری کنند ، و گرچه مناسب R5 نیست ، اما شکاف عمده در هزینه ممکن است برخی از عکاسان را به انتخاب آلفا 1 (سونی) ترغیب کند. در حال حاضر آلفا 1 با قیمت 6498 دلار و Canon R5 با قیمت 3899 دلار). در حالی که روی کاغذ یکسان هستند ، آیا مبادله هایی وجود دارد که تفاوت عمده قیمت را تضمین کند؟

برای آزمایش تفاوت زندگی واقعی دو دوربین در هنگام فیلمبرداری ، Dom از LensProToGo مقایسه ای را برای بررسی عملکرد هر دو دوربین در آزمایش های مختلف ارائه داد. Canon EOS R5 چندین گزینه عکسبرداری 8K را ارائه می دهد ، تقسیم بر نسبت ابعاد و حالت های مختلف فشرده سازی ، در حالی که سونی آلفا 1 گزینه های کمتری را برای کاربران فراهم می کند.

در ابتدا ، Dom با تست میزان ضبط فیلم های 8K در هر دو دوربین طی دو ساعت با باتری کامل و تمام عملکردهای خودکار و IBIS ، به مسئله گرمایش Canon R5 رسید. این آزمایش خاص به جای این که ببیند کدام دوربین سریعتر گرم می شود ، ایجاد شده است ، زیرا احتمال دارد که کانن بدترین عملکرد را در آنجا داشته باشد.

در طول این آزمایش ، Dom مجبور شد تا Canon R5 پس از 22 دقیقه اول فیلمبرداری ، خنک شود و دنباله ای از فیلمبرداری و دوره های خنک سازی تا دو ساعت تمام شود. این در کل 49 دقیقه فیلم 8K به او داد. در مقایسه با نتیجه عملی تر سونی آلفا 1 یعنی 117 دقیقه ، جایی که هیچ گرمای بیش از حد رخ نداد ، سونی با اختلاف قابل توجهی عملکرد بهتری نسبت به Canon داشت. دان یادآور شد که اگرچه نمای بیرونی Alpha 1 نسبت به آن لمس گرم بود ، اما تنها زمان صرف شده به دلیل تخلیه باتری یا کارت حافظه کامل بود.

با توجه به کیفیت فیلم 8K ، آزمایشات نشان داد که تفاوت بین دو سیستم بسیار ناچیز است. اگرچه مجبور شد پیکسل را به سرعت پیکسپ کند ، Dom می گوید که به نظر می رسید سونی با وضوح بیشتری ظاهر می شود. در تست فوکوس خودکار – که همیشه مقایسه ای منصفانه نیست زیرا به عملکردهای جداگانه لنز بستگی دارد – به نظر می رسد کانن ردیابی سریعتر و دقیق تری را در فوکوس خودکار ارائه می دهد.

آزمایشات دیگری که انجام شده است – مانند رنگ ، رنگ پوست و مقایسه نور کم – جالب بودند ، اما ممکن است لزوماً نتیجه گیری عینی نداشته باشند. این عوامل به شدت به سلیقه و ترجیحات کاربر خاص بستگی دارد.

به طور کلی ، هر دو دوربین قادر به ارائه ویدئوی با کیفیت بالا و عملکرد خوب هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. با این حال ، Dom نتیجه گیری می کند که علی رغم برخی از مشکلات مربوط به عملکرد سیستم ، Canon R5 گزینه انعطاف پذیرتری است ، در حالی که سونی آلفا 1 به عنوان گزینه قابل اطمینان تر است. قیمت بالاتر آن یک عامل عمده کاهش دهنده است و آن را برای بسیاری از دسترس خارج می کند.

بررسی و مقایسه تجهیزات بیشتر را می توان در کانال YouTube LensProToGo مشاهده کرد ، جایی که تیم فیلم های منظمی از تجهیزات عکس و فیلم اخیر ارسال می کند.


اعتبار تصویر: تمام تصاویر ارائه شده توسط LensProToGo و استفاده مجاز.



[ad_2]

لینک منبع