عکس کانگورو در جنگل سوخته برنده مسابقه BigPicture 2021

عکس کانگورو در جنگل سوخته برنده مسابقه BigPicture 2021

[ad_1]

مسابقه بزرگ عکاسی BigPicture Natural World 2021 ، که تنوع غنی زندگی روی زمین را جشن گرفته و از طریق عکسبرداری باعث ارتقا cons سطح حفاظت از طبیعت می شود ، از برندگان و برگزیدگان خود در هفت گروه رونمایی کرده است.

مسابقه عکاسی BigPicture Natural World از تصاویر با کیفیت بالا از طبیعت ، حیات وحش و حفاظت از عکاسان سراسر جهان استقبال می کند. داوری آن توسط هیئتی از متخصصان عکاسی از طبیعت و حفاظت از جمله سوزی اشتراس ، مورگان هایم ، و ویرایشگر عکس بیوگرافی سوفی استافورد انجام می شود.

جایزه بزرگ 5000 دلاری برای بهترین تصویر کلی در مسابقه اعطا می شود که در نمایشگاه سالانه آکادمی علوم کالیفرنیا نیز به نمایش درخواهد آمد ، در حالی که برندگان مقام اول در هفت رده هرکدام 1000 دلار پول نقد دریافت می کنند و همچنین برنده خود را دارند عکسهای نمایش داده شده در نمایشگاه.

دسته بندی های داوری شده به شرح زیر است: “هنر طبیعت” ، “زندگی آبزیان” ، “زندگی بالدار” ، “چشم اندازها ، منظره های آبی و گیاهان” ، “حیات وحش خشکی” ، “انسان / طبیعت” و “داستان عکس: خارج از The معمولی »، که نیاز به ارسال دارد تا شامل 4-6 تصویر با زیرنویس باشد.

جایزه بزرگ

جو آن مک آرتور | برنده جایزه بزرگ
عنوان تصویر: امید در میان خاکسترها

عکاس جو آن مک آرتور جایزه بزرگ را با عکس جالب توجه خود از یک کانگوروی خاکستری شرقی زن همراه با جوی در کیف خود دریافت کرد. مک آرتور اندکی پس از آتش سوزی ویرانگر نزدیک سواحل جنوب شرقی استرالیا ، با خانواده دو نفره روبرو شد که فقط در سال های 2019 و 2020 بیش از 17 میلیون هکتار (42 میلیون هکتار) از فضای استرالیا را سوزانده اند.

از نظر عکاس ، تصویر گرفته شده بیش از برجسته کردن دو گونه از شاخص ترین گونه های استرالیا – کانگورو و درخت اکالیپتوس در پس زمینه – به معنای این لحظه نماد امید است و “زندگی می تواند در برابر همه احتمالات ادامه یابد.”

هنر طبیعت

سارنگ نایک | هنر برنده طبیعت
عنوان تصویر: رقص باران

گروه “هنر طبیعت” بهترین نمایشهای انتزاعی طبیعت یا علم را با امکانات خلاقانه بی پایان به نمایش می گذارد. عکس برنده سارنگ نایک یک تکه طلای از هاگ را به تصویر می کشد که از آبشش های یک کلاه قارچ در خارج از Toplepada ، هند بالا آمده است.

تعداد کمی از این هاگ ها روی زمین قرار می گیرند ، آماده تولید قارچ های جدید هستند ، در حالی که تعداد بیشتری از آنها به جو راه پیدا می کنند تا یک هسته جامد برای تراکم آب به ابرها و بارندگی ، خدمت به جنگل های سراسر جهان و حفظ آنها فراهم کنند. نسل های بعدی قارچ ها. با این حال ، به دلیل بدتر شدن خشکسالی ها به دلیل تغییرات آب و هوایی ، قارچ های کمتری جوانه می زند و باعث کاهش باران های اسپور می شود و در نتیجه منجر به خشکسالی های شدیدتری در آینده می شود.

زندگی آبی، زندگی دریایی

یونگ سن وو | برنده زندگی آبزیان
عنوان تصویر: New Kid in School

یونگ-سن وو با تلاش برای جلب اعتماد آنها و اجازه ورود به آنها ، عکس باراکودای ساده را پس از چند روز شجاعت در جریان گوشه آبی – یکی از بهترین مکان های غواصی در جهان ، واقع در قسمت جنوبی پالائو – ثبت کرد. مدرسه برای گرفتن این تصویر.

زندگی بالدار

شین کالین | Winged Life Winner
عنوان تصویر: منقار به منقار

شین کالین از ونکوور کانادا با نمای نزدیک دو زاغ که پرهای یکدیگر را ترویج می دهند افتخارات برتر این گروه را کسب کرد. این عکاس رفتارهای خواستگاری ، آراستگی و آواز خواندن این پرندگان را برای سه زمستان مشاهده کرده بود اما هرگز به چنین لحظه ای برخورد نکرده بود.

چشم اندازها ، منظره های آبی و گیاهان

فران روبیا | مناظر ، چشم اندازها و برنده فلور
عنوان تصویر: سیاره دیگری

فران روبیا یک شلیک هواپیمای بدون سرنشین از اکسید آهن را که در فوران های گذشته سپرده شده بود ، ضبط کرد و در کناره های آتشفشان ها در ذخیره گاه طبیعی Fjallabak در ایسلند جریان داشت ، جایی که آخرین فوران در سال 1480 اتفاق افتاد.

روبیا درباره تصویر برنده خود می گوید: “از آنجا که به نظر می رسد این تصویر در دنیای دیگری ، در یک سیاره دیگر به تصویر کشیده شده است ، به نظر من یک مکان اولیه و بدون هیچ گونه تغییر انسانی است ، که باعث می شود آن خاص تر شود.”

حیات وحش زمینی

میشل والبرگ | برنده زندگی زمینی
عنوان تصویر: رئیس

عکس میشل والبرگ از یک خرس کرمود – زیرگونه خرس سیاه آمریکایی – در یک جزیره دور افتاده در شمال بریتیش کلمبیا گرفته شده است. سفیر نیکون و اولین عکاس مقیم جغرافیایی کانادایی پایین زمین خم شد و منتظر لحظه ای شد که خرس سرش را از آب بیرون آورد و تکان خورد و قطرات آب را به اطراف فرستاد.

از نظر والبرگ ، عکاسی از حیات وحش به این معناست که “به چشمان وحشی نگاه کنیم و خود را منعکس شده ببینیم ، تا بفهمیم که بالاخره ذاتاً در هم تنیده ایم”

طبیعت انسان

رالف پیس | انسان / برنده طبیعت
عنوان تصویر: نشانه جزر و مد

عواقب همه گیر COVID-19 که به حیات وحش نفوذ می کند توسط رالف پیس اسیر شد. تولید پلاستیک یکبار مصرف در طول سال گذشته بطور سرسام آوری افزایش یافته است که این امر تأثیر مخربی بر محیط زیست ایجاد کرده است – دستکش و ماسک در محل دفن زباله ها انباشته شده یا به اقیانوس راه یافته اند.

این عکس تأثیرگذار ، شیر دریایی کنجکاوی کالیفرنیا را نشان می دهد که با ماسک صورت شناور روبرو می شود و اگرچه عکاس برای اولین بار ماسکی را در زیر آب دید ، اما پیس می گوید متأسفانه ، از همان زمان به احتمال زیاد شیر دریا چیزهای بیشتری دیده است.

داستان عکس: از حالت عادی خارج است

پیتر ماتر | برنده داستان عکس (یکی از شش تصویر)
عنوان سریال: Ice Bears

پیتر ماتر برای عکسهای خود از خرسهای گریزلی در قلمرو یوکان کانادا برنده این دسته شد. خرس ها با تأثیر ناشی از تغییرات آب و هوایی و سایر فعالیت های بشری که منجر به پراکنده شدن ماهی قزل آلا ، کاهش جریان رودخانه ها و زمستان های کوتاهتر شده است ، روبرو هستند. همه اینها زندگی آنها را به خطر می اندازد و زنده ماندن را دشوار می کند. مجموعه کامل شش تصویری را می توانید در اینجا مشاهده کنید.


گالری کامل برندگان و برگزیدگان را می توانید در وب سایت مسابقه The BigPicture پیدا کنید.


اعتبار تصویر: همه عکسها به صورت جداگانه اعتبار داده می شوند و از مجله BigPicture ارائه می شوند. این تصاویر در ابتدا در بیوگرافی، یک مجله آنلاین در مورد علم و پایداری ، و حامی رسمی رسانه برای مسابقه عکاسی BigPicture Natural World آکادمی علوم کالیفرنیا.



[ad_2]

لینک منبع