پنجاه عکاس مد (مدلینگ) و فشن برتر معاصر

پنجاه عکاس مد (مدلینگ) و فشن برتر معاصر

معرفی و شرحی درباره پنجاه عکاس مد (مدلینگ) و فشن برتر معاصر، موصوع این مقاله از سری مطالب آموزش عکاسی و آموزش مدلینگ وبسایت نگاتیو استودیو است. عکاسی مد (عکاسی مدلینگ) تنها با سابقه کمی بیش از صد سال توانسته است جایگاه بسیار مهمی در فرهنگ کشورهای مختلف باز کند و همچنین عکاسی مد (عکاسی مدلینگ) با تحت تاثیر قرار دادن عامه مردم و به خصوص قشر جوان توانسته و میتواند یکی از مهم ترین ابزارهای تاثیر گذار قرن ما بر روی عامه مردم قلمداد شود. نقش بسیار پر رنگی که عکاسی مد (مدلینگ) یا عکاسی فشن در طول صد سال اخیر بر روی فرهنگ سازی ،همچنین برند سازی و در نهایت فروش محصولات مختلف داشته است انکارناپذیر است. در طول این مسیر، عکاسان به نام مد بسیاری اثرات بی نظیری از خود به جا گذاشته اند که در این متن تلاش کرده ایم تعدادی از آنها را برایتان نام ببریم و با توضیح کوچکی بتوانیم با سبک کاری و یا اثرآنها بر جامعه جهانی آشنا تر شویم. لازم به ذکر است که قصد ما صرفا معرفی کردن عکاسان مد امروز بوده است و به همین دلیل از بزرگانی مثل ایروینگ پن و یا ریچارد اودون و … نامی برده نشده است.

Annie Leibovitz – آنی لیبوویتز

پنجاه عکاس مد و فشن برتر معاصر

آنی لیبوویتز در واقع بیشتر به عنوان عکاس پرتره شناخته میشود تا عکاس مد (مدلینگ) اما با تجربه حرفه ای بسیار زیاد خود توانسته است از بزرگترین شخصیت های سیاسی و هنر پیشه های سینما عکاسی کند. او در هالیوود به یک سلبریتی تبدیل شده است و هر سوپر استار سینما با کمال میل جلوی دوربین او قرار میگیرد و هر وسیله ای که برای ست های پیچیده عکاسی اش انتخاب کند در دسترس او قرار میگیرد. آننی در سال 2016 به عنوان عکاس منتخب سال توانست برای تقویم مشهور پیرلی نیز عکاسی کند.

او در سال 1980 کار خود با مجله مشهور Vanity Fair آغاز کرد و پس از گذشت زمان کوتاهی به خاطر دید بسیار خوب اش موفق به کار با مجله Rolling Stones شد و پس از مدت نسبتا کوتاهی تبدیل به عکاس اول آن مجله نیز شد. بسیاری از عکس‌های او معنا و مفهوم خاصی در فرهنگ آمریکایی دارند. او عکس‌های تاریخی زیادی نیز گرفته است که از جمله آنها عکس 8 دسامبر 1980 از John Lennon و Yoko Ono است، عکسی که تنها پنج ساعت قبل از اینکه جان لنون هدف گلوله قرار گیرد و کشته شود از او گرفته شده است. او در سابقه کاری خود از بسیاری شخصیت های سیاسی و هنر از جمله ملکه الیزابت دوم نیز عکاسی کرده است.

Peter Lindbegh – پیتر لیندبرگ 

پیتر لیندبرگ یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین عکاس مد (مدلینگ) دنیاست که از سال 1970 در زمینه فاین آرت و همچنین عکاسی تجاری شروع به کار کرد. او متاسفانه امسال در سال 2019 فوت کرد. پیتر توانست برای اولین بار کار خود را با مجله بسیار معروف مد و فشن دنیا  یعنی Vogue آغاز کند؛ و به مرور مجلات دیگری نیز از قبیل The New Yorker، Vanity Fair، Allure و Rolling Stones متوجه استعداد او شدند.

پیتر لیندبرگ بیشتر به عکاسی سیاه و سفید گرایش داشت و این سبک را از سینمای آلمان و هنر صحنه پردازی برلین دهه بیست (1920) تاثیر گرفته بود. در سال 1988 او از Anna Wintour (سردبیر مجله وگ برای سالهای متمادی) برای روی جلد مجله Vogue نیز عکاسی کرد. در ژانویه 1990 برای مجله Vogue با همکاری Linda Evangelista، Naomi Campbell، Tatjana Patitz، Cindy Crawford و Christy Turlington (معروف ترین سوپرمدل های آن زمان) عکاسی کرد. در سال 1996 کتاب ده زن او Peter Lindbegh در صدهزار نسخه به فروش رفت. او در طی فعالیت حرفه‌ای‌ اش علاوه بر عکاسی کار فیلم برداری نیز انجام میداد.

David Lachapelle – دیوید لاشاپل

دیوید لاشاپل در واقع توسط Andy Warhol وارد عرصه عکاسی شد. اندی وارهول هنرمند بسیار معروف معاصر آمریکایی با دیدن خلاقیت و استعداد او تصمیم به معرفی او به برخی از مجلات کرد و پس از آن او با مجله Interview Magazine مشغول به کار شد. آثار او مستقیما مربوط به تبلیغات یا عکاسی تجاری نمی‌شود و خیلی از مواقع به عنوان آثار فاین آرت طبقه بندی میشوند. موفقیت او را می‌توان مدیون علاقه و شناخت او به معماری، هنر و مد و فشن دانست. صحنه سازی های او عموما بسیار پیچیده و با نورپردازی های بسیار عجیب و دشوار صورت میگیرد و در کارهایش بسیاری از شخصیت های داستانی و یا تخیلی را به تصویر کشیده است. او با مجلات بسیاری از جمله Italian Vogue، Vanity Fair و… همکاری می‌کند.

 Karl Lagerfeld – کارل لاگرفلد

کارل لاگرفلد بیشتر به عنوان رئیس و همچنین مدیر دیزاین و خلاقیت برند بسیار معروف Chanel شناخته میشد؛ عکس های او نیز بسیار قوی و حیرت‌انگیز هستند و آثاری جاویدان در دنیای عکاسی مد به وجود آورده است. میتوان گفت که او به صورت عادی برای هیچ برندی عکاسی نمیکند و عکاسی مد (مدلینگ) او بیشتر به عنوان یک اشانتین در کنار کارهای طراحی لباس او انجام میشود. او تقریبا با همه مجلات معروف دنیا همکاری داشته و به همان اندازه که بابت کارهای طراحی اش معروف است در عکاسی نیز شناخته شده است. در بین کارهای مختلف عکاسی اش میتوان به همکاری V cover با Maria Carey اشاره کرد. او در سال 2018 فوت کرد و جای خالی او در دنیای مد و عکاسی به شدت احساس میشود.

Tim Walker – تیم واکر

تیم واکر را میتوان از خلاق ترین عکاس های مد (مدلینگ) و فشن دنیا دانست. تیم پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه شانس بسیار بزرگی همچون همراهی استاد بزرگ عکاسی مد Richard Avedon را به عنوان اسیستنت او داشت. او در طول سالیان سال با برترین مجلات مد دنیا همکاری کرده است و توانسته نمایشگاه های بسیاری در معروف ترین گالری ها و موزه های دنیا برگزار کند. آثار او سرشار از احساسات و داستان سازی های خلاقانه قوی است که در تمام دنیا دیده شده است. از خصوصیات بارز عکاسی او استفاده حد اقل از نرم افزارهای عکاسی و ساخت و صحنه سازی های بسیار پیچیده است.

Steven Meisel – استیون میزل 

استیون میزل کار حرفه‌ای خود را با مجله‌های Vogue و W. آغاز کرد. به این طریق او توانست وارد دنیای مد (مدلینگ) شده و به واسطه آن بتواند وارد دنیای موزیک و کلیپ های موسیقی نیز بشود. او در سال 1992 یک مجموعه عکس برای Madonna انجام داد. او علاقه بسیار به استفاده از رنگ و فرم های مختلف در عکاسی خود دارد و کارهای بسیاری را با Vogue Italia انجام داده است. از دوره جوانی او به زیبایی و عکاسی از مدل‌ها علاقه بسیار داشت.او در Parsons در رشته عکاسی مد نیز تحصیل کرد. “میزل” طراحان مد، مدل‌ها، گریمورها و آرایشگران زیادی را کشف استعداد و وارد این عرصه کرده است. مدل های بسیار معروفی مثل Linda Evangelista، Naomi Campbell، Lara Stone، Coco Rocha و… حاصل استعداد یابی بسیار قوی او هستند.

بخوانید
اولین کنفرانس عکاسی فشن به سخنرانی فریبرز میرکبیری

Mario Sorrenti – ماریو سورنتی

ماریو سورنتی با کارهایش برای Vogue، Harper’s Bazaar و Calvin Klein شناخته شد. آثارش خیره کننده و جذاب است. شناخت بسیار خوب او از ترکیب بندی و زیبایی شناسی و استفاده بسیار خوب او از رنگ و فرم شاخصه بارز آثار اوست. کارهای او برای Paco Rabanne، Calvin Klein, Levi’s و … و همچنین همکاری با برترین های دنیای مد و مدل ها را میتوان در رزومه بسیار بلند کاری او عنوان کرد. آثار او در تقویم Pirelli سال 2012 منحصر به فرد هستند. کارهای او جهانی است. او همچنین با Victoria and Albert Museum موزه هنر مدرن نیز همکاری داشته است.

Mario Testino – ماریو تستینو

داستان زندگی ماریو تستینو باورنکردنی است. او یکی از ده عکاس برتر دنیاست و باور آن سخت است که او پیش از این کار تصمیم داشته است که روزی کشیش شود. در جوانی خود برای مدتی موهایش را صورتی کرد چون می‌خواست مورد توجه همه قرار گیرد و در نهایت تصمیم گرفت که عکاس شود. او با افراد مشهور بسیار زیادی کار کرده است و آثار عکاسی او در مجلات معروف مد و فشن دنیا چاپ شده اند. برخی از شخصیت های معروف عکس های او را میتوان Emma Watson، Julia Roberts، Kristen Stewart و… نام برد.

Inez and Vinoodh – اینز و وینود

اینز و وینود Inez Van Lamsweerde و Vinoodh Matadin از سال 1986 کار خود را شروع کردند. استعداد آن‌ها پس از چندین پروژه مشترک شناخته شد. آن‌ها علاوه بر مجلات مختلف با Lawina، موزه MOMA، PS1 نیز همکاری داشته اند و جایزه‌های بسیاری را در سطح جهانی و برای همکاری با مجلات Vogue، Interview، Vanity Fair و… برنده شده اند. آن‌ها از پیشگامان هنر عکاسی مد و فشن عصر ما هستند.

Mert & Marcus – مرت و مارکوس

مرت و مارکوس دو عکاس بسیار شناخته شده اند Mert Alas و Marcus Piggot از سال 1990 برای برترین و سخت گیر ترین برندهای مختلف دنیا از جمله Armani، Louis Vitton، Roberto Cavalli و.. همکاری داشته اند. آن‌ها در عکس‌ها از خلاقیت و تکنولوژی دیجیتال استفاده بسیار می‌کنند. در نشان دادن سوژه‌هایشان ماهر هستند و به ظواهر و جزئیات دقت بسیار می‌کنند. اوج کمال عکاسی مدلینگ در آثار آن‌ها به چشم می‌خورد.

Patrick Demarchelier – پاتریک دو مارشلیه

پاتریک دو مارشلیه کار خود را برای اولین بار از سال  1990 شروع کرد و تا به امروز با مجله‌های بسیاری همچون Elle، Marie Claire، Vogue، Harper’s Bazaar و … همکاری داشته است و کمپین‌های تبلیغاتی بسیاری برای Dior، Louis Vitton، Channel و غیره را نیز برعهده داشته است. او با بیشتر مجله‌های مد و فشن همکاری دارد و یکی از پیشروهای عکاسی مد دنیا است. در فیلم‌های Devils Wears Prada (شیطان پرادا می‌پوشد) و فیلم Next’s Top Model نیز به او اشاره شده است.

Rankin – رانکین 

رانکین John Rankin Waddell که به Rankin شهرت یافته است از مدت‌ها پیش وارد عرصه عکاسی شده است و فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام داده است. او با شریک خود Jefferson Hack و با مجله Dazed&Confused کارش را آغاز کرد. کارهای عکاسی او کم کم تبدیل به کمپین‌های تبلیغاتی، ویدئو کلیپ و… شد. در مجموع Rankin افق‌های جدیدی در عکاسی مد به وجود آورده است. او استفاده بسیار از افکت های تصویری و فیلم برداری را در کارهای خود دارد و سبکی مخصوص به خود را در این زمینه ایجاد کرده است.

Juergen Teller – یورگن تللر

بیشتر عکس‌های یورگن تللر رنگی است و از سال 1998 برای Marc Jacobs کار می‌کند. یکی از اصلی ترین سوژه‌های عکس‌هایش خودش است. فضای عکس های کاملا متفاوت با دیگر عکاسان مد دنیاست و بیشتر فضایی گزنده و تلخ را میسازد و عکس هایش بسیار رک و عموما بدون افکت تصویری خاص و با استفاده از نور فلش تخت و با استایل یک آماتور است.
او در سال 2005 از Cindy Sherman عکاس بسیار معروف فاین آرت برای تبلیغات Marc Jacobs عکاسی کرد. در سال 2008 او و مارک، کتاب Book Juergen Teller را چاپ کردند که فقط در زمان پیش فروش تمامی نسخه‌های آن فروخته شد.

Nick Knight – نیک نایت

نیک نایت در کتابی که با عنوان Skin Leads در سال 1982 چاپ کرد به شهرت رسید؛ این در حالی بود که او در انگلیس دانشجو بود. او با مجلات i-D Magazine و Yohji Yamamoto شناخته شد. در نوامبر سال 2000 سایت Showsstudio.com راه اندازی کرد. با بسیاری از برندهای معروف دنیا همکاری مستقیم دارد و ژانر کارهایش فضاهای تاریک و سوررئال با استفاده شدید از افکت های تصویری است. همچنین در صنعت ساخت فیلم و کلیپ های کوتاه نیز فعالیت دارد.

Ellen Von Unwerth – الن فن اونورت

عکس‌های الن فن اونورت اغواگرانه و زنانه است و سبک خودش را برای نشان دادن زیبایی دارد. او به مدت ده سال مدل بوده است و پس از آن به سمت عکاسی میرود. او برای Vogue، Vanity Fair، Interview، Arena و … عکاسی می‌کند. در سال اخیر کارهای بسیار زیادی را با Miley Cyrus خواننده تین ایجر آمریکایی انجام داده است.


اطلاعات آموزشی تخصصی بیشتردرباره مدلینگ را در کتاب الکترونیکی “ نکات کلیدی مدلینگ و کت واک ” که مجموعه ای  از نکات آموزشی کلیدی و تکنیکی مربوط به دنیای مدلینگ، مدل شدن و کت واک و نوشته استاد فریبرز میکبیری است را با کلیک بر روی لینک زیر دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

دانلود کتاب الکترونیکی نکات کلیدی مدلینگ و کت واک


Bruce Weber – بروس وبر

بروس وبر یکی از سردمداران عکاسی مد است. با Calvin Klein، Ralph Lauren، Versace و غیره… همکاری بسیار داشته است. حرفه خود را با مجله GQ در سال 1970 شروع کرد. او در اوایل سال 1990 با انجام پروژه عکاسی سیاه و سفید از زوج‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفت.
او مورد توجه Carine Roitfeld طراح لباس معروف و همچنین مورد توجه Gucci قرار گرفت و برای آنها کمپین‌های تبلیغاتی گسترده‌ای به راه انداختند.

بخوانید
چگونه یک عکس را ببینیم و تفسیر کنیم؟

Terry Richardson – تری ریچاردسون

اسم و رسم تری ریچاردسون با عکاسی مد درآمیخته است. او برای مدتی نوازنده گیتار و سبک Punk Rock بود. زیرا فکر می‌کرد که نمی‌تواند در عکاسی پا جای پدرش بگذارد. اما در نهایت او این کار را به بهترین نحو انجام داد. کارهای او اغواگرانه، خشن و تند هستند. آثار او بیشتر مربوط به عکاسی مد می‌شوند. او برای برندهای Marc Jacobs، Aldo، Tom Ford، Supreme و غیره کار کرده است. در سال 2018 چند نفر از مدلهای او بر علیه رفتارهای ج نسی در مقابل مدل ها از او طرح دعوی کردند و برخی از مجلات معروف از جمله وگ پس از این اتفاق همکاری خود را با وی به کل قطع کردند.

Mariano Vivanco – ماریانو ویوانکو

ماریانو ویوانکو نیز مثل خیلی از عکاسان دیگر، کار خودش را با مجله Dazed and Confued شروع کرد. وقتی در سال 2001 کار خود را با این مجله شروع کرد، با طراح مد معروف Nicola Formichetti (که در حال حاضر Fashion director لیدی گاگا است) آشنا شد و همکاری خود را با او آغاز کرد. علاوه بر آن او هفت کتاب برای Dolce&Gabbana کارکرده است. او با مجلات Numero، Hercules، GQ Italy، GQ Spain، Allure و… همکاری داشته است.

Steven Klein – استیون کلین

استیون کلین قبل از اینکه عکاسی را شروع کند، در رشته نقاشی تحصیل می‌کرد؛ کمپین‌های تبلیغاتی او برای Calvin Klein، D&G، Alexander McQueen و Nike مهارت او را در عکاسی نشان میدهند. او با افراد مشهور مانند Lady GaGa، Rihanna، Britney Spears و Madonna نیز همکاری دارد. آثار او فضاهای تصویری رنگی و سوررئال و بسیار تند و تیز و بعضا زننده را نمایش میدهند.

Mikael Jansson – مایکل جانسون

مایکل جانسون تعادلی بین زیبایی و فضای کلاسیک ایجاد می‌کند و برای او عکاسی مد ، کاری بدون دردسر و آسان است. فضای لطیف کارهای او جذابیت خاصی را به بیننده میدهد. او برای Vogue Japan، Vogue Paris، H&M، Dior و… کار می‌کند.

Victor Demarchelier – ویکتور دو مارشلیه

ویکتور دو مارشلیه نیز مثل پدرش Patrick Demarchelier از نوجوانی به هنر عکاسی روی آورد و این‌طور که به نظر می‌رسد، عکاسی مد را از پدرش به ارث برده است. در آثارش از مضامین بسیار ساده استفاده می‌کند و تمرکز او بیشتر به نشان دادن احساسات در عکس هایش بر میگردد. او با بیشتر مجله‌های مد و فشن دنیا کار کرده است.

Giampaolo Sgura – جامپائولو اسگورا

جامپائولو اسگورا یک عکاس مد به تمام معناست. کارهای او در اوج ظرافت و همراه با تکنیک عکاسی بسیار قوی تمام تلاش خود را در نشان دادن بهتر و ایجاد احساس لازم برای برند مورد نظر را دنبال میکنند. او با کمپین‌های تبلیغاتی‌اش همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با مجله‌های Vogue، GQ ، Vanity Fair و… همکاری دارد.

Oliviero Toscani – اولیویرو توسکانی

اولیویرو توسکانی عکاس جنجالی ایتالیایی که برای اولین بار با آوردن فضاهای واقعی به کمپین های تبلیغاتی و مد باعث شوک همگانی شد. بسیاری از عکس ها و بیلبورد های او در کشورهای مختلف توقیف شده است. دید خاص و تند و تیز او در بیان واقعیت بسیار جالب است. او به مدت 18 سال عکاس و مدیر خلاقیت برند معروف بنتون بود و برای اولین بار در تاریخ یک برند مد و دنیای فشن کمپین های تبلیغاتی ای برای بنتون تعریف کرد که مربوط به مبارزه با نژاد پرستی، جنگ، ایدز و … بودند. او با بسیاری از هنر پیشه ها و مجلات معروف دنیا همکاری داشته است و در سابقه خود انتشار یک مجله پر بار عکاسی که بیشتر به صورت یک رپرتاژ تصویری بود را نیز داشته است.

Sharif Hamza – شریف حمزه

آثار شریف حمزه رنگارنگ و پر از شادی و نشاط هستند؛ از سوژه‌ها و لباس‌ها به خوبی عکس می‌گیرد و برای Dazed and Confused، Garage، Vogue کار می‌کند.

Fabrizio Ferri – فابریتزیو فرری

فابریتزیو فرری ایتالیایی بیشتر به عنوان یک عکاس پرتره و عکاس مد شناخته میشود و کارهای او تمایل بسیار به فضاهای نمایشی دارد و از صحنه سازی های بسیاری در کارهایش استفاده میکند. با بسیاری از هنر پیشه ها و مدل های معروف دنیا همکاری داشته و یکی از بهترین مجموعه کارهایش برای برند Aldo Coppola انجام شده است.

Craig McDean – کریگ مک دین

کریگ مک دین قبل از روی‌آوردن به رشته عکاسی مکانیک ماشین بود. او برای مدتی دستیار Nick Knight نیز بود. برای مجلاتی همچون Vogue، Armani، Gucci و… کار می‌کند.

Alasdair Mclellan – السدار مک لین

کارهای السدار مک لین بیشتر به صورت تبلیغاتی و مد در مجلات W Magazine، Self Service، Vogue و غیره… می‌توان یافت. او کمپین تبلیغاتی Emporio Armani را برعهده داشته است.

Greg Kadel – گرگ کادل

آثار گرگ کادل به طور دائم در American Vogue، Germany، Vogue Italia، Vogue French، Vogue UK، چاپ می‌شود. او مشتریان مشهور و شناخته شده زیاد دارد. در عکس‌هایش بیشتر از تم سیاه و سفید استفاده می‌کند.

Benjamin Alexander Huse – بنجامین الکساندر هوس

عکس‌های بنجامین الکساندر هوس بیانگر اغواگری و جذابیت است. در کارهای او داستانی در فرای هر عکس دیده می‌شود. او علاوه بر کار در مجله‌های مد مانند Vogue، Self Service، Prada، H&M و… در نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی کارهایش را در معرض تماشا قرار می‌دهد.

Tony Kelly – تونی کلی

فقط یک کلمه برای توصیف عکس‌های تونی کلی وجود دارد و آن Action و حرکت است. کارهای او تکان‌دهنده و پر از حرکت است. او برای American Apparel، Dynamite و Trion کار می‌کند.

Camila Akrans – کامیلا آرکانس

کارهای کامیلا آرکانس به شدت اغواگرانه و زنانه است و روش و سبکی منحصر به فرد دارد. آثار او قابل توصیف نیست؛ اما کارهای او برای Numero، Harper’s Bazaar، H&M خود بازگوی نمونه کارهای زیبا و تاثیرگذار او هستند.

Emma Summerton – اما سامرتون

اما سامرتون در کارهایش سعی می‌کند زنانگی و خلاقیت را با هم ترکیب کند ومشتریانش هم هر روز بیشتر از قبل می‌شوند. او با Arena، Self Service، Yves Saint Laurent، Dazed and Confused کار می‌کند.

Jan Welters – جان ولترس

جان ولترس برای مجلات Paris، German و American Editions of Vogue، French، Elle، Italian Glamour فعالیت می‌کند. او می‌داند چگونه تاریکی، مرموز بودن و جنبش مد را به شیوه خود بیان کند.

Thierry Le Gouès – تیری لگوس

عکس‌های تبلیغاتی، تجاری و هنری تیری لگوس از سال 1990 آغاز می‌شوند. عکس او از Beyonce که بر روی مجله French در آگوست/ سپتامبر چاپ شد، یکی از کارهای مشهور او است.

بخوانید
در کلاس های آموزش عکاسی مدلینگ چه چیزهایی به شما یاد نمیدهند!

Barbara Anastacio – باربارا آناستاچو

باربارا آناستاچو یک عکاس مد بیست و پنج ساله است که دنیای عکاسی مد را از پیش غنی‌تر کرده است. او برای Bullet، Fiasco کار می‌کند و کارهای او برای Versace، Burberry و Prada هنر عکاسی و مهارت استادانه او را نشان می‌دهد. او به رنگ‌ها و جزئیات بسیار دقت می‌کند و یکی از جوان‌ترین عکاسان موفق زیر 30 سال است.

Conan Thai – کونان تای

کونان تای حرفه عکاسی را با Fashionisto و با دیگر مجله‌های مد آغاز کرد؛ او همراه با تصویر هایش، داستانی پرکشش و مرموز را به تصویر می‌کشد.

Ben Hassett – بن هست

بن هست برای مجله‌های Vogue، Numero، Elle، Harper’s Bazaar و دیگر مجلات عکاسی می‌کند؛ او در عکس‌های از مو، سایه‌ها و ژست‌های خاص استفاده میکند. او بیشتر عکاس بیوتی است و در نتیجه فضای عکس هایش برای به تصویر کشیدن زیبایی و یا محصولات زیباییست. آثار تک و خارق‌العاده‌ای دارد و نهایت هنرمندی او را نشان می‌دهد. او برای Calvin Klein Cosmetics، Bulgari، Burberry، L’òreal و Dior کار می‌کند.


جهت دریافت اطلاعات آموزشی تخصصی بیشتر توسط استاد فریبرز میرکبیری، میتوانید در دوره آموزش عکاسی مدلینگ که مجموعه ای  از نکات آموزشی کلیدی و تکنیکی مربوط به دنیای عکاسی مدلینگ است شرکت نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزش عکاسی مدلینگ


Estevez & Belloso – استوز و بلوزو

گروه استوز و بلوزو همانطور که از نامش پیداست از Pablo Estevez و Javie Belloso تشکیل شده است. آن‌ها برای Carbon Copy Magazine و Schon Magazine کار می‌کنند.

 Juco – جوکو

جوکو از دو عکاس مد معروف به نام‌های Julia Galda و Cody Cloud تشکیل شده است. عکس‌های آن‌ها پر از رنگ‌های متفاوت، مکان‌های عجیب و غریب، الگوها و بافت‌ها است و در عکس‌ها شوخ‌طبعی خاصی دیده می‌شود. آنها بازی های زیادی در انتخاب و استفاده از بک گراند های مختلف میکنند. جوکو وقت زیادی را صرف سوژه‌ها و پیدا کردن مکان‌ها می‌کند.

Aline & Jacqueline Tappia – آلین و جاکلین تاپیا

آلین و جاکلین تاپیا دو عکاس معروف مد هستند که برای SID Magazine، Fiasco و غیره … کار می‌کنند. آن‌ها می‌دانند چگونه با زمینه‌های ساده، نور زیاد و با سبک‌های جدید بازی کنند.

Ben Dunbar Brunton – بن دانبار برانتون

آثار بن دانبار برانتون در تم‌های سادگی، تعادل و جوانی خلاصه می‌شود. در کارهایش با مجلات I-D، Pop، GQ، Arena Homme و نیز همین موضوع به چشم میخورد. او با بهترین طراحان مد از Simon Foxton تا David Bradshaw، Katie Grand، Hamish Bowls و Carlo Brandelli همکاری دارد. کمپین‌های تبلیغاتی او برای Stella McCartney، Adidas، Trussardi و Levis شهرت دارد.

Alessio Bolzoni – آلسیو بولتزونی

کارهای آلسیو بولتزونی آوانگارد و نمایشی است. اغلب افرادی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و الگوهایی از آن‌ها ایجاد می‌کند. او با مجلات Gray، L’ora و…همکاری دارد و می‌داند که چگونه هنر مد را با ایده‌های بکر و جدید و همچنین حرکت ترکیب کند.

Andrew G. Hobbs – اندرو هابز

آثار اندرو هابز در سبک‌های مختلف –استفاده از فیلتر های رنگی، تصاویر تک رنگ- را تشکیل می‌دهد. او از حالت صورت و رفتار سوژه‌های خود احساسات را بیرون می‌کشد و کمپین‌های تبلیغاتی Nike و Luis Vuitton را بر عهده دارد.

Alex Sainsbury – آلکس سانزبوری

آثار آلکس سانزبوری به شدت رنگی، ستیزه‌جو و پر از حکایت هستند. او برای Dazed Confused Japan، Garage، Wonderland، Arena Homme و… کار می‌کند. در آثارش جدیت و شوخ‌طبعی به صورت همزمان دیده می‌شود؛ اگر سادگی، مظهر کمال باشد، بنابراین آثار او سادگی واقعی در هنرِ عکاسیِ مد را نشان می‌دهد.

Georges Antoni – جورج آنتونی

آثار جورج آنتونی به شدت اغواگرانه است. عکس‌های سیاه و سفید اما کارهای او کیفیت بسیار بالایی دارد. عکس‌های او داستانی را برای ما تعریف می‌کند. او از حالت‌های چهره، لباس‌هایی که باد در آن‌ها موج انداخته و همچنین نمای دریاهای آرام عکس می‌گیرد. آنتونی با مجلات Oyster، Harper’s Bazaar، Vogue و غیره… کار می‌کند.

Arnaldo Anaya Lucca – آرنالدو لوکا

آرنالدو لوکا در کمپین‌های تبلیغاتی مختلف فعالیت داشته است. اغلب سوژه‌هایش در حال حرکت یا در بین زمین و هوا قرار دارند. بیشتر از مردهای جوان عکس می‌گیرد و کمپین‌های تبلیغاتی Ralph Lauren را بر عهده دارد؛ او همچنین تابستان 2012 کمپین تبلیغات المپیک را بر عهده داشته است.

 Alessandro Dal Buoni – الساندرو دال بوئنی

عکاسی الساندرو دال بوئنی بی‌عیب و نقص و پر از ظرافت است؛ او برای L’officiel Hommes China، Bon، GQ Japan، Amica، L’officiel Hommes Germany، Hunter، Dazed Confused Japan، Another Man و… کار می‌کند. الساندرو کمپین‌های تبلیغاتی Dior Homme، Yohji Yamamoto، Roberta Furlanetto و… را انجام داده است.

Arnaud Pyuka – آرناود پیوکا

آثار آرناود پیوکا زیبایی و وقار منحصر به فردی دارد؛ او از رنگ‌های ملایم و سایه‌های تیره در کارهایش استفاده می‌کند.

Alice Hawkins – آلیس هاوکینز

آلیس هاوکینز در مجله‌های Vogue، Love، I-D، Harper’s Bazaar، In Style و Vanity Fair فعالیت دارد. آثار او اغواگرانه و جذاب هستند؛ قسمت اصلی فعالیت‌های او مربوط به فعالیت‌های تجاری و همچنین عکس‌های هنری در زمینه مد است. کمپین‌های تبلیغاتی او برای Diesel، Agent Provocateur و Topman از بهترین کارهای او بوده‌اند.

Sebastian Kim – سباستین کیم

کارهای سباستین کیم در مجلات Harper’s Bazaar، I-D، Interview، Muse، Numero، Vogue و…از افراد مشهور به صورت دست جمعی یا تکی عکس می‌گیرد؛ او به شیوه‌ای اغواگرانه داستان خود را بیان می‌کند.

Horsel Diekgerdes – هورست دایکگردز

هورست دایکگردز برای مجله‌های Elle، Numero، Harper’s Bazaar، Another Man، Sonia Pykiel، H&M و Uniqlo عکاسی می‌کند. فضاهای مرموزی مثل صحنه‌های داستان‌های جن و پری دارد و عکس‌های او فضای افسانه‌ای دارند؛ قسمتی تیره رنگ و تاریک همیشه در عکس‌هایش وجود دارد. او مثل قصه‌گوی داستان‌های جن و پری از نور کم در فضاهای باز یا بسته استفاده می‌کند و تضاد زیبایی بین آن ایجاد می‌کند.

پ.ن: احتمال اینکه برخی از عکاسان مد معاصر رو جا انداخته باشم هست، اگر موردی به ذهنتون میاد لطفا در کامنت بهش اشاره کنید تا توی متن اضافه کنم.

فریبرز میرکبیری

امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم به صورت مختصر و مفید، عکاسان برتر مد و فشن معاصر را به همراه تصاویر مربوطه معرفی نمائیم. شما همراهان و کاربران عزیز وبسایت نگاتیو استودیو میتوانید سوالات و نظرات خود را در این باره در بخش دیدگاههای همین صفحه با ما و دیگر علاقمندان به این مبحث تبادل نمائید.


دانلود کتاب الکترونیکی نکات کلیدی مدلینگ و کت واک