کانن از دوربین های هوش مصنوعی استفاده می کند که فقط به کارگران لبخند در داخل دفاتر اجازه می دهد

کانن از دوربین های هوش مصنوعی استفاده می کند که فقط به کارگران لبخند در داخل دفاتر اجازه می دهد

[ad_1]

به نظر می رسد این چیزی شبیه به یک فیلم علمی تخیلی است ، اما کانن دوربین های جدید هوش مصنوعی را روانه بازار کرده است که از فناوری “تشخیص لبخند” استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که فقط کارمندان خوشحال به دفاتر خود اجازه می دهند.

در سال 2020 ، شرکت فناوری اطلاعات Canon از شرکت تابعه کانن ، مستقر در چین ، “یک راه حل هوشمند فناوری اطلاعات” برای دفاتر سازمانی معرفی کرد که شامل 5 ماژول عملکردی مختلف است ، یکی از آنها “کنترل دسترسی صورتک” است.

“علاوه بر این ، بر اساس فرهنگ شرکت” حرکت و همیشه بودن “، کانن همیشه از مفاهیم” خندیدن “و” سلامتی بزرگ “حمایت کرده است و امیدوار است که در دوران پس از اپیدمی شادی و سلامتی را برای همه به ارمغان آورد.” کانن در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت. “بنابراین ، در […] راه حل هوشمند فناوری اطلاعات ، تجربه جدیدی از تشخیص لبخند به ویژه گنجانیده شده است. امید است که لبخندها بتوانند باعث آرامش و سلامتی همه شوند تا فضای کاری دلپذیرتری ایجاد کرده و کارایی را بهبود ببخشند. “

در یک گزارش جدید در مورد کارگران فناوری در چین تحت فناوری نظارت ، نیکی آسیا می نویسد که فناوری اطلاعات کانن این دوربین های هوش مصنوعی را در مقر خود در پکن مستقر کرده است تا فقط به کارمندان لبخند اجازه ورود به دفاتر یا اتاق های کنفرانس را بدهد.

با این حال ، برخی از کارگران در مورد نفوذ چنین فناوری صحبت می کنند.

بر اساس این گزارش ، یکی از کارگران در Weibo (سرویس محبوب میکروبلاگینگ چینی) نوشت: “بنابراین اکنون شرکت ها نه تنها زمان ، بلکه احساسات ما را نیز دستکاری می کنند.”

کانن چین در حال دفاع از فناوری است و دوباره تأکید می کند که این فناوری برای ایجاد فضای مثبت طراحی شده است.

سخنگوی گفت: “ما می خواستیم کارکنان را تشویق کنیم تا با استفاده از این سیستم با تنظیم روشن لبخند” فضای مثبت ایجاد کنند. نیکی. “بیشتر مردم خیلی خجالتی نیستند که بتوانند لبخند بزنند ، اما هنگامی که در دفتر کار به لبخند عادت می کنند ، لبخندهای خود را بدون سیستمی که فضای مثبت و پرنشاطی ایجاد می کند ، حفظ می کنند.”

استفاده کانن از دوربین های هوش مصنوعی برای اجرای شادی ممکن است احساس عجیب ، وحشتناک یا نگران کننده ای داشته باشد ، اما این تنها یکی از راه های فراگیر ورود فن آوری نظارت به محل کار در کشورهای مختلف در سراسر جهان است.

“دوربین های تشخیص لبخند مجهز به هوش مصنوعی از بسیاری جهات کم خطرترین نوع فناوری نظارت هستند” The Verge می نویسد وی افزود: “آنها از اینكه بدیهی هستند سود می برند. سیستم های دیگر کنترل بسیار ظریف تر هستند و احتمالاً به زودی به دفتری در نزدیکی شما می آیند. “

فناوری شناسایی و تشخیص چهره طی سالهای اخیر در دوربین های مصرف کننده بسیار پیشرفت کرده است ، اما همانطور که این دوربین های جدید هوش مصنوعی نشان می دهد ، این فناوری کاربردهای گسترده ای فراتر از اطمینان از وضوح سوژه های عکس دارد.



[ad_2]

لینک منبع