Lexar در حال توسعه کارت های حافظه SD Express است ، اما مشخص نیست که برای چه کسانی استفاده می شود

Lexar در حال توسعه کارت های حافظه SD Express است ، اما مشخص نیست که برای چه کسانی استفاده می شود

[ad_1]

لکسار اعلام کرده است که در حال توسعه فعال کردن مشخصات SD Express تاکنون استفاده نشده برای ایجاد کارت های حافظه SD است که از PCI Express (PCIe 4.0) استفاده می کنند و سرعت کارتهای UHS-II را بیش از سه برابر افزایش می دهد ، اما مشخص نیست این کارتها چه کسی است برای کار خواهد کرد

لکسار می گوید که در حال توسعه فعال هر دو کارت حافظه SD Express معمولی و همچنین microSD Express است. ظرفیت کارتهای SD Express آن تا 512 گیگابایت است در حالیکه microSD Express آن 256 گیگابایت خواهد بود.

کارت های حافظه Lexar SD Express و microSD Express دارای سرعت نوشتن حداکثر 410 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن حداکثر 824 مگابایت بر ثانیه خواهند بود. Lexar در حال حاضر به عنوان بخشی از توسعه اولیه خود ، با تولید کنندگان دستگاه های میزبان مربوطه کار می کند.

مشخصات SD Express جدید نیست اما چندین سال پیش توسط انجمن SD در پاسخ به مشخصات CFexpress سازمان Compact Flash ساخته شده است. این ایده به شما امکان می دهد تا قالب از لحاظ تئوری به ظرفیت های بیشتر و سرعت بسیار سریعتر برسد ، در حالی که همان قالب کارت SD فعلی را با قول سازگاری عقب مانده حفظ می کند.

اگرچه به نظر عالی می رسد ، اما مشخصات SD Express به دلیلی فعالانه توسعه نیافته است – اما کامل نیست. در سال 2019 ، PetaPixel با وس برور ProGrade Digital صحبت کرد که توضیح داد که اشکالات پنهان بسیاری با مشخصات SD Express وجود دارد. برای مبتدیان ، کارت های SD Express از نظر فنی با گذشته سازگار هستند ، اما فقط با سرعت UHS-I.

Brewer گفت: “شما می توانید آن را در آنجا قرار دهید و کار می کند ، اما فقط به عنوان کارت UHS-I کار می کند.” “بنابراین اگر دوربین به عملکرد کامل SD UHS-II نیاز دارد ، درست کار نمی کند. آنطور که قرار است دوست داشته باشد کارت SD UHS-II کار کند ، کارایی خوبی نخواهد داشت. “

در آن زمان ، بروور خاطرنشان كرد كه هيچ سازنده دوربيني به قالب SD Express علاقه مند نبوده و هيچ كدام دوربين هايي را كه با آن كار كنند نمي سازند. تا به امروز ، این تغییر نکرده است و مشخص نیست که کارتهای لکسار برای چه کسانی باشد.

مشخصات SDx انجمن SD اجازه می دهد تا کارت های HC ، XC و UC (ظرفیت بالا ، ظرفیت گسترده و ظرفیت فوق العاده).

علاوه بر این ، کسانی که می خواهند فاکتور شکل SD را حفظ کنند قبلاً یک راه حل پیدا کرده اند: CFexpress نوع A. جدیدترین دوربین های سونی هم کارتهای استاندارد UHS-II و هم کارتهای CFexpress Type A را در همان شیار کارت می پذیرند. در سال 2019 ، بروور این را پیش بینی کرد.

در سال 2020 ، مشخصات به روز شد و اجازه سرعت انتقال تا 3،983 مگابایت در ثانیه را داد که یک جهش بزرگ در عملکرد است. مشخص نبود که آیا مشکل سازگاری به عقب برطرف شده است و یا اینکه آیا سازنده دوربین یا دستگاهی حتی به کارتهای پشتیبانی شده با مشخصات علاقه مند است.

حتی اگر تمام مشخصات SD Express با مشخصات جدید حل شده باشد و سازندگان دوربین تصمیم بگیرند از آنها پشتیبانی کنند ، SD Express فاصله زیادی با CFexpress ندارد. سرعت خواندن و نوشتن وعده داده شده در کارتهای SD Express Express Lexar ممکن است تا سه برابر بهتر از کارتهای SD UHS-II باشد ، اما هنوز هم بسیار کمتر از CFexpress فعلی است. کارتهای نوع B فعلی به لطف دو خط PCIe معمولاً به سرعت خواندن 1700 مگابایت بر ثانیه می رسند و از سرعت نوشتن نیز از 1400 مگابایت بر ثانیه عبور می کنند. کارت های نوع A به دلیل طراحی تک خطی کندتر هستند ، اما با این وجود سرعت خواندن 800 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 700 مگابایت در ثانیه را نوید می دهند. در حالی که به نظر می رسد SD Express در سرعت خواندن قابل رقابت است ، کارتهای SD Express Lexar فقط به نیمی از عملکرد سرعت نوشتن می رسند.

با این حال لکسار کم فکر به نظر می رسد. این شرکت قصد دارد خط جدید کارت های SD Express خود را در سال 2022 راه اندازی کند ، اما مشخص نیست که چه دستگاه هایی از آنها پشتیبانی می کنند یا هزینه آنها چقدر است. آخرین یادداشت مهمترین مورد خواهد بود ، زیرا ممکن است SD Express تنها با کاهش قیمت نجومی فعلی CFexpress بتواند رقابت کند.



[ad_2]

لینک منبع